Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor de dames die een hoofddoek dragen...

Pagina's : [1] 2

couscous1
09-06-2006, 19:52

Augustus 2006 krijgen nederlanders een nieuw paspoort met chip op deze chip zullen je persoonsgegevens gevens komen te staan en je pasfoto dit in verband met look-alike- fraude. De foto moet recht van voren, met een egale achtergrond en beide ogen moeten goed zichtbaar zijn en in de lens kijkend. Niets nieuws want dit moet altijd al. Maar, op het nieuwe paspoort moet vanaf augustus dit jaar ook de aanzet van je oren zichtbaar zijn. Wat dus inhoud dat een hoofddoek af moet! niet naar achter, echt af. Dames hoe kijken jullie hiertegen aan. Doen jullie je hoofddoek af? Of niet?

hidjra1424
09-06-2006, 19:53
daar heb ik nog niets over gehoord hoor :confused:

Marisah
09-06-2006, 19:56
de aanzet van je oren??? hahhaaa....

Oempje
09-06-2006, 20:55
Waar heb je dit vandaan?

wardaroosje
09-06-2006, 21:01

Dit heb ik nog niet gehoord. Zou wel vreemd zijn:confused:

semsa
09-06-2006, 21:02
ik heb dit trouwens ook gehoord van een fotograaf die pasfoto's maakt voor paspoort en andere officiele documenten dat het dus vanaf augustus niet meer mag, ik denk dus dat couscous 1 gelijk heeft.

Zaytouna
09-06-2006, 21:05
heb je een bron couscous?

Zaytouna
09-06-2006, 21:13
Gelaatsscan Voor de Nederlandse paspoortchip heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken gekozen voor het gezicht en twee vingerafdrukken. De gelaatsscan, een digitale pasfoto, komt vanaf 28 augustus 2006 in nieuwe paspoorten. De vingerafdrukken komen later - dat ligt wat gevoeliger. Maar ook die zullen, waarschijnlijk in 2009, straks op de chip zitten.Makkelijker gezegd dan gedaan. Bij proeven in zes gemeenten dit jaar bleek het maken van de gelaatsscan en het nemen van de vingerafdrukken nogal wat onverwachte problemen op te leveren. Van de veertienduizend aanvragen mislukten er 231, ofwel 1,6 procent, blijkt uit een evaluatie. Ook de tweede stap, het verifiëren van de identiteit van de paspoorteigenaar aan de hand van de gegevens op de chip, bleek lastiger dan gedacht: in meer dan tweehonderd gevallen mislukte dat door technische problemen en in 117 gevallen werden noch de vingerafdrukken, noch de gezichten door de computer herkend. Een deel van het probleem kan worden opgelost met betere pasfoto`s, hoopt het ministerie. De foto`s, zelf mee te nemen door de paspoortaanvrager, moeten gaan voldoen aan de aanbevelingen van de internationale luchtvaartorganisatie ICAO. Dat zijn serieuze aanbevelingen: niet lachen, een strakke blik recht in de camera, geen zonnebrillen of hoeden. Haarstukjes, tulbands en sluiers mogen wel, als het gezicht maar in beeld blijft. De foto wordt vervolgens gescand en in de chip opgeslagen. Volgens het ministerie zou het te duur worden om in plaats van de fotoscan een live scan van het gezicht te maken, omdat dan elk gemeentehuis met een camera moet worden uitgerust. Wel krijgen de ambtenaren software om de kwaliteit van de foto te controleren. Bron:http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=11899

ZA3TAR
09-06-2006, 21:13
oooh leuk weer iets nieuws :banana: die nederlanders blijven mij maar verassen:D

mocroladii
09-06-2006, 21:16
oooh leuk weer iets nieuws :banana: die nederlanders blijven mij maar verassen:D hahahaha :D

Zaytouna
09-06-2006, 21:19
Lieve zusters, de hoofddoek hoeft niet af...!! Zie mijn eerdere reactie.

Zaytouna
09-06-2006, 21:21
Anders zouden we zwaar in bezwaar gaan, voor inbreuk op privacy en integriteit!

Berkania83
09-06-2006, 21:55
interresant ;)

bonbon
09-06-2006, 22:01
Augustus 2006 krijgen nederlanders een nieuw paspoort met chip op deze chip zullen je persoonsgegevens gevens komen te staan en je pasfoto dit in verband met look-alike- fraude. De foto moet recht van voren, met een egale achtergrond en beide ogen moeten goed zichtbaar zijn en in de lens kijkend. Niets nieuws want dit moet altijd al. Maar, op het nieuwe paspoort moet vanaf augustus dit jaar ook de aanzet van je oren zichtbaar zijn. Wat dus inhoud dat een hoofddoek af moet! niet naar achter, echt af. Dames hoe kijken jullie hiertegen aan. Doen jullie je hoofddoek af? Of niet? Dat betekend dus dat ik nooit een NL paspoort neem. Heb een marokkaanse en een paspoort is voldoende.

-Bubbels-
09-06-2006, 22:14

ik zou mijn hoofddoek wel af doen.. want je kunt ook een foto maken bij een vrouw.. En je zet je hoofddoek niet af om te showen.. Maar je doet het om een kaartje volgens de regels te krijgen zodat je dingen kan doen die in belang zijn voor een goed en gezond leven.. En dat is niet haram toch??

Pagina's : [1] 2