Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet ik doen?

Magrebia
09-06-2006, 11:54

Ik ben de laatste tijd constant vermoeid, en heb het gevoel dat het steeds erger wordt. Het is een blijvende vermoedheid en ik heb echt al vanalles geprobeerd: veel rusten, er eventjes tussenuit gaan, langer uitslapen,... Vroeger was ik gewoon 's avonds vermoeid, nu ben ik 's middags op het werk al doodmoe en de laatste dagen is het 's ochtends al een probleem...dus het schuift steeds op :( Ik laat regelamtig mijn bloed onderzoeken en zo, dus ik heb geen ijzertekort of zo, alles in mijn bloed lijkt normaal. Heeft iemand dit ook? :jammer: Het probleem is dat ik tijdens die vermoeidheid met moeite mijn armen kan opheffen, stappen gaat heel traag en ik ben snel uitgeput, en alle soort werk lijkt ontzettend zwaar (zelfs als ik gewoon aan mijn bureau zit te werken), ik krijg er de laatste tijd zelfs huilbuien van; ik zou willen uitschreeuwen dat ik vermoeid ben, dat het echt niet meer gaat, maar ja ik blijf maar zeggen sbar tegen mezelf :traan1: Iwa alhamdoulilah

Omaima0
09-06-2006, 11:55
Hmm.... Ik zou het niet weten.. Misschien bloedarmoede? Dat blijkt het dus ook niet te zijn.. :kweetnie:

ilhame
09-06-2006, 12:06
ja k had idd zelfde kl8en en bij mij was t gewoon bloedarmoede

Magrebia
09-06-2006, 12:58
Bij mij is het zeker geen bloedarmoede, heb het onlangs nog laten onderzoeken. Lichamelijk vinden de dokters niets, dat is juist het probleem :(

jamy
09-06-2006, 13:06

aangezien ze al wat bloedtesten heeft laten doen is het volgens mij geen bloedarmoede want als je als patient met vermoeidheidsklachten komt dan zullen ze ook wel dat onderzoeken en waarschijnlijk ook op pfeiffer getest of niet? zo niet dan zou ik dat pfeiffer even laten onderzoeken. Mijn kleine zoontje heeft dit virus ook gehad maar hij had geen vermoeidheidssymptomen omdat hij veel te jong is daarvoor (heb ik gelezen op internet). De reden waarom wij hier achter kwamen is omdat hij altijd opgezette klieren had in zijn keel. dat voel je als je je duim en wijsvinger op je keel zet. dan voel je wat bolletjes zitten (net knikkers). Ik vond het raar dat die klieren altijd opgezet waren dus heb het de dokter laten onderzoeken door een bloedtest en daaruit bleek dat hij het virus heeft gehad maar hij was er al overheen gekomen. ze wisten het omdat de antistoffen van het virus altijd in je bloed achterblijven zodat ze de volgende als het virus weer komt het kan bestrijden met de antistoffen (pin me er niet op als dit laatste niet helemaal klopt ben natuurlijk geen dokter :hihi: ). Wat het ook kan zijn is je eetpatroon. Ik bedoel niet perse dat je te zwaar bent ofzo want dat hoeft niet maar eet jij bijvoorbeeld te veel koolhydraten? ik heb namelijk de zelfde vermoeidheid gehad. ik was echt niet vooruit te branden. en inderdaad alles was gewoon teveel. zelfs de telefoon opnemen (ik ben secretaresse). Of misschien ligt het er gewoon aan dat ik ambtenaar ben die zijn gewoon lui van nature :hihi: Nee serieus: ik at dus teveel koolhydraten en werd daar niet alleen dik van. het erge was dat ik gewoon vermoeid was. ik ben 27 en ik was altijd vermoeid. niet normaal. nu ik een dieet volg gaat het prima en voel ik me goed. Helemaal geen koolhydraten eten is natuurlijk slecht want dat heeft je lichaam gewoon nodig. maar bij dit dieet beperk je het tot 1 maaltijd per dag koolhydraatrijk. de rest van de maaltijden pas je aan. ik hoor wel wat je van dit advies vind. :goedzo:

Magrebia
09-06-2006, 13:13
hey Jamy, Ik heb me inderdaad op Pfeiffer laten testen en heb het alhamdoulilah niet. Ik heb het 2 jaar geleden wel gehad, en het grappige is dat ik nu ik het niet meer heb véél vermoeider ben dan toen ik het wel had (toen was ik ook altijd heel moe, maar nu is het meer) Ik ben zeker niet dik, kheb zelfs ondergewicht (moet van de dokter minstens 5kg bijkomen). Maar kan je mij voorbeelden geven van koolhydraatrijke voeding? Dan kan ik zeggen of ik er teveel van eet :o Alvast bedankt voor je advies

Givenchy
09-06-2006, 13:17
Ik heb dat probleem ook. Je moet gezonder gaan eten, meer bewegen. Zo raakt je lichaam weer in die energie-trans en voel je je niet zo beroerd en vermoeid meer. Zwemmen helpt ook, maar probeer eens meer te bewegen en lekker veel fruit te eten. Het zal echt helpen.

jamy
09-06-2006, 13:22
hey Jamy, Ik heb me inderdaad op Pfeiffer laten testen en heb het alhamdoulilah niet. Ik heb het 2 jaar geleden wel gehad, en het grappige is dat ik nu ik het niet meer heb véél vermoeider ben dan toen ik het wel had (toen was ik ook altijd heel moe, maar nu is het meer) Ik ben zeker niet dik, kheb zelfs ondergewicht (moet van de dokter minstens 5kg bijkomen). Maar kan je mij voorbeelden geven van koolhydraatrijke voeding? Dan kan ik zeggen of ik er teveel van eet :o Alvast bedankt voor je advies Voorbeelden van koolhydraatrijk voedsel zijn: Brood, rijst, pasta, aardappels, fruit, snoepgoed. eigenlijk best veel dingen. Kijk brood, fruit, aardappels dat heb je wel nodig in je voeding maar je moet het allemaal op bepaalde momenten eten en niet te veel.

Magrebia
09-06-2006, 13:33
Voorbeelden van koolhydraatrijk voedsel zijn: Brood, rijst, pasta, aardappels, fruit, snoepgoed. eigenlijk best veel dingen. Kijk brood, fruit, aardappels dat heb je wel nodig in je voeding maar je moet het allemaal op bepaalde momenten eten en niet te veel. Ooh zo, ja het kan inderdaad zijn dat ik daarvan wat te veel eet, ik zou daar eens op moeten beginnen letten

goodgirl
09-06-2006, 14:36
ik zou nog een keer naar de dokter gaan want de eerste keer dat ik ging zeiden ze na een bloedonderzoek je hebt nx Maar ik kon er egt niet meer tegen ik deed niet meer mee met gym op school enzo en ik wou bijna vragen of ik de lift op school mocht gebruiken dus ben ik weer naar de dokter gegaan want het werd steeds erger .ik heb toen weer bloed laten prikken en eigenlijk krijg je die week daarop de uitslag maar ik werd precies drie dagen later gebeld dat ik naar het ziekenhuis moest. ik had toch bloedarmoede maar het kwam ook bij mij door bloed verlies ik was 3 maanden achter elkaar ongesteld en als ik er nu aan denk dan kan ik het ook niet geloven dat het drie maanden was maar het was wel zo