Bekijk volle/desktop versie : Wat als een marokkaanse moslim zich bekeert heeft tot christen



Pagina's : [1] 2

04-06-2003, 11:47
Geef nou eens antwoord op de vraag hoe het kan, dat Allah ons zegt dat de middelste gebed het belangrijkst is terwijl jij beweert dat er maar twee salaats zijn. En niet eromheen draaien aub!

04-06-2003, 13:37


dat kan hij niet ontkent de hadith, de sunna denkt dat alles wat er in de koran staat genoeg is voor een religie.

04-06-2003, 16:30

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Uiteraard. Je moet wel een zware zonnesteek hebben gehad om al die lasterverhalen over de Profeet in de soennah te geloven.
kom met feiten want ik xxx je toch uit

04-06-2003, 23:45

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Wat voor feiten wil je? Een vriend van mij heeft maar leifst 1800 lachwekkende hadith verzameld.
bukhari en muslim wil ik van je er zijn vele sites waar ad3eeth hadiths worden verzameld en deze zijn niet sahih.

Kom maar met feiten uit de koran voor jou mening

ik wacht er met liefde op kom maar.

05-06-2003, 15:54


http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islamsalat.htm#De%20vijf%20verplichte%20gebedsritu elen


by the way hadith verzameling werd in de tijd van profeet mohammed gedaan door imam malik e.d. metgezellen.

Ik lach gewoon om jou ik zal nog jou verzen vanavond doorkijken.

05-06-2003, 22:17

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ook weer uit de duim gezogen verhalen. Een van de metgezellen, Abou Hoeraira heeft volgens de hadith maar 2 jaar in de nabijheid van de Profeet verkeerd, toch is hij zogenaamd verasntwoordelijk voor 1/4 van alle hadith. Een van zijn hadith werd tegengesproken door Aisha. Dus betrouwbaar? Als een tweedehands autohandelaar.
Kijk eens leugenaar. Deze tekst mag ik jou vragen ben je alaviet of lid van de ahmidiya beweging?? Onrustzaaier dat ben je niet meer en niet minder.


het belang van de sunna van de profeet is in de koran bevestigd:

"en wat de profeet u geeft neemt het, en weerhoudt u van hetgeen hij u verbiedt".

alhoewel deze vers voldoende is en de islamitische umma het er over eens dat de ontkenners van de hadith, niet tot de moslims behoren (as-suyuti, miftah al jannah) is het mischien nodig om de zieken van hart eens met een overvloed aan medicijnen te behandelen.

"Voorwaar, God heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden." (2:164)
hier is het boek: de koran en wijsheid: hadith en uitleg van de koran.

elk boek is op tal van verschillende manieren te interpreteren, daarom heeft allah de profeet gestuurd om ons de (enige) juiste interpretatie(s) ervan te leren, en dat is in de vorm van de hadith.

"O, gij die gelooft, gehoorzaamt God en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar God en Zijn boodschapper, als gij gelooft in God en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste."(4:59)

hier lezen we dat we Allah en zijn profeet en "degenen die gezag hebben"(oelama en regeringen) moeten gehoorzamen.

ten slotte...
Dit is een dwaze discussie...want de hadith kan niet ontkend worden. de salaattijden, de wijze van salaat(o.a. aantal rakaat+ foruleringen), de wijze van hadj, zakaat kunnen enkel via de hadith begrepen worden. De hadith is een noodzakelijke uitleg van de koran.
voor stervelingen als wij kunnen we nooit volstaan met de koran alleen, daarom werd de koran met de heilige profeet neergezonden, als de koran voldoende was....dan hadden we geen profeten nodig. Maar het tegendeel is waar, eerst werd in de profeet geloofd vervolgens in de koran (denk hier maar eens overna!)!

mogelijk is deze discussie begonnen naar aanleiding van een of andere historische kritiekbenadering van de hadith. Hier is men ook snel over uitgepraat als men beseft dat de hadith boven iedere vorm van geschiedenis kritiek staat. de wijze waarop de hadith is doorgegeven is zo uniek dat er zelfs rekening is gehouden met moraalissues, een persoon die een twijfelachtige reputatie had moscht niet in de overleveringsketen voorkomen. Als we op deze wijze de geschidenis zouden bestuderen dan is geen enkel geschiedenisboek betwrouwbaar en dan is alles wat we van over het verleden denken onwaar!
dat is de uniekheid van de hadith!!!

05-06-2003, 22:30
En ik vraag jou om de koran in het arabisch te lezen. Dat zorgt voor een veel beter benadering dan orientalisten doen denken.

06-06-2003, 16:48

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Amina Lawal wordt gestenigd op grond van de hadith, dit terwijl de koran vier getuigen eist en bovendien alleen zweepslagen voorschrifjt. Dat is al argument genoeg.
ze word niet op basis van hadith gestenigd maar op basis van overspel en hiervoor een bewijs heeft een kind. Dit is alsnog fout de hadith geven aan om 4 getuigen te hebben van overspel deze moeten zeer betrouwbaar zijn.

Ook keur ik deze steniging af, omdat nigeria niet voldoet aan de sharia het heeft alleen de sharia wetgeving en de omstandigheden zijn in dat land niet volmaakt.

Maar daar gaat het niet om korraniet, je draait nu om de pot reageer over waar het om gaat. Want jij bent alleen om de koran hier te verslachteren.

06-06-2003, 16:55

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Zelf vind ik de volgende verzen duidelijk zat:

2:238: "Houdt jullie aan de salawaat en de middelste salaat en staat onderdanig voor God."

11:114 “En verricht de salaat op de beide uiteinden van de dag en in de nabijheid van de nacht."

Het gaat dus om drie gebeden, niet vijf.
Natuurlijk staat het een ieder vrij vaker te bidden, echter niet als verplicht gebed.

En wacht met liefde op je vriendin of verloofde.
Mag ik vragen hoe je het gebed dan verricht?

06-06-2003, 17:24

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ik vind de vraag HOE je het gebed verricht niet echt belangrijk. Zolang dit gebed maar met het vereiste respect voor Allah en met volle aandacht en gerichtheid op Allah wordt verricht.
Dus niet een paar formules afraffelen en ondertussen aan een of andere geile zangeres van MTV denken.
Iemand die de soenna probeert te volgen zal ook niet aan een of andere zangeres van MTV denken omdat hij/zij weet dat muziek niet echt goed is om naar te luisteren, helemaal niet die ranzige westerse muziek ...

06-06-2003, 17:35

Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Iemand die de soenna probeert te volgen zal ook niet aan een of andere zangeres van MTV denken omdat hij/zij weet dat muziek niet echt goed is om naar te luisteren, helemaal niet die ranzige westerse muziek ...
hij heeft hier totaal geen bewijs voor en probeert de moslims uit hun denken te krijgen want hij ontkent de hadith van de profeet mohammed. Eindelijk is er iemand die het inziet.

deze korannieten draait om de pot. en met welk doel weet ik nu ook.

07-06-2003, 21:07

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Wat voor doel dan?
moeilijk he inhoudelijk reageren,

met welk doel, de islam belachlijk te maken.


Man ga toch slapen.

Ik wacht wel tot de dag des oordeels en kijken

wie er dan gelijk heeft.

09-06-2003, 12:44



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Wie de islam belachelijk maakt zijn jullie soennieten.
Met jullie gemekker over de jihad. Jullie hypocriete gedrag. Jullie fetisjistische verering voor de soennah. Jullie genotengeverij. Jullie bespotting voor de Profeet en Allah. Jullie wangedrag jegens ex-moslims.
Ga toch eens de koran lezen in plaats van jullie sprookjesbundels.
Kijk dat bedoel ik nou om de pot draaien en niet inhoudelijk willen reageren en dat ook nog met allemaal leugens tegelijk verspreiden ga jij nou maar eerst de koran zelf lezen in het arabisch en dan de hadith in het arabisch en kom dan met je leugens aan.

Ja inderdaad je bent de islam hier nu aan het belachelijk maken.

En je durft niet eens op niveau te discussieren.

09-06-2003, 13:05

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Ahem... JIJ bent de islam aan het belachelijk maken. Ik stel de leugens uit de soenna aan de kaak om de islam te zuiveren van dit kankergezwel.
hahaha dat doe je dus niet want je bent er de hele tijd om de pot aan het draaien. Zo erg is dat he.

Ik geef je een tekst en nog kan je de leugens niet zuiveren. Ga jij met je korranieten groep effe ergens anders spelen.

Jullie maken 1% deel uit van de totale moslimbevolking dus naar jou zou ik al helemaal niet luisteren.

09-06-2003, 13:48

Citaat:
Origineel gepost door Germen
De meeste moslims krijgen braakneigingen van stenigingen, terrorisme in naam van de Islam en slavernij. Zij geloven alleen in de Koran.
En wat jou betreft: ik ben nu bezig een compendium hier samen te stellen van alle hadith die de Profeet, een goede en vrome moslim, belasteren en bespuwen. DURF JIJ NOG HIER PUBLIEKELIJK TE BEWEREN DAT DE PROFEET VROUWEN TOT SEKSSLAVIN NAM, SPUUG VAN DE MOSKEEWAND AFKRABDE EN NOG MEER LASTERLIJKE ONZIN?
Zo ja, dan moge Allah je tot inkeer brengen.

inshallah zal de wereld snel verlost worden van jouw verderfelijke minderheidssekte en zal jij een van de broeders zijn die ons daarbij gaat helpen.
braakneigingen van de sharia je hoofd, terrorisme ben ik het ook niet eens en slavernij kent men niet. En deze mensen geloven allemaal in de koran en de hadith. Zonder de profeet is er geen koran en hadith. Dat snap jij niet. Het gaat hier nu om het feit waarom jij de hadith niet bij de koran vind horen. Die hadith van jou vind ik evenmin betrouwbaar.

Moge Allah jou tot de sunnah laten keren. Minderheidssekte???

1% van de 1,1 miljard moslims dat is een sekte. Net als de ahmadiya beweging. Je hebt geen een broeder aan jou kant staan en hoe lang je hier al bezig bent klinkt erg he.

Gegroet

misantazaghin.

Pagina's : [1] 2