Bekijk originele versie : Waardigheid is niet te koop
Salaam Allemaal...
Tja...de titel van deze topic zegt het zelf...
"Laat iedereen in zijn waarde" is een zekere basis op weg naar respect voor de ander en zelfrespect voor je eigenheid.
Voor alle duidelijkheid...de basiswaarde is universeel en iedereen is gelijk evenwaardig...
Maar tegenover sommige mensen hebben wij bewondering voor...ofwel omdat die persoon zoveel ijver en energie in zijn werk stopt, ofwel omdat een ander zoveel sociaal werk in zijn leven voor de mensen gedaan heeft, ofwel omdat iemand die wij kennen een respectvolle functie heeft b.v. dokter, chirurg, professor, enz...
Dat is natuurlijk bewonderingswaardig en verdiend...
Maar, er zijn mensen die via een andere weg of manier trachten die extra bewondering op te wekken...of dat lukt is een andere vraag...ik noem een voorbeeld...iemand koopt een hele dure en nieuwe auto en koppelt zijn waardigheid aan deze automobiel...en denkt dat hij of zij nu waardevoller of belangrijker wordt...
Wat denken jullie over deze mensen...
Een man die nooit een maatpak droeg...doet het nu wel...omdat hij in een nieuwe mercedes rijdt...
Van mij mag hij dat doen...iedereen is trouwens vrij in handelen...
Maar zichzelf blijven is al een bewondering waard.
Salaam Mohammed Justice
Helemaal niets aan toe te voegen.
Respect verdien je door jezelf te zijn, niet door uiterlijkheden.
Beslama
Camilla27
07-06-2002, 22:42
Salaam...........
Nou ik denk niet dat het maatpakje of die mooie auto belangrijk is..je kunt op een of ander dag ineens een pakkie dragen omdat je in een dikke auto rijd....maar de vraag is of die persoonelijkheid het zelfde is gebleven.........kijkt hij/zijn vrienden/vriendinen colega's anders aan omdat hij nu ze3ma "de man,de vrouw " is...........Hij mag zich dus waardervoller voellen of belngrijk maar niet er mee tekoop lopen..toch?
Ok...maar het gevaar is dat diegenen die denken dat ze zo aan bewondering en extra aandacht kunnen komen...ook het nog gaan geloven...
En je raad het...mensen doen mensen na...en iemand die het niet kan betalen of permeteren vraagt zelfs een lening aan...met alle gevolgen vandien...
Een spiksplinternieuwe alfa romeo op afbetaling, gekocht door een 19 jarige met 1 jaar vaste betrekking...dit is écht gebeurd.
Camilla27
07-06-2002, 23:06
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ok...maar het gevaar is dat diegenen die denken dat ze zo aan bewondering en extra aandacht kunnen komen...ook het nog gaan geloven...
En je raad het...mensen doen mensen na...en iemand die het niet kan betalen of permeteren vraagt zelfs een lening aan...met alle gevolgen vandien...
Een spiksplinternieuwe alfa romeo op afbetaling, gekocht door een 19 jarige met 1 jaar vaste betrekking...dit is écht gebeurd.
jaah ik denk dat hij er nog wel achter zal komen..en het zijn mensen die niet verder kijken/denken........ze kijken alleen naar nu nu nu......en ja het zijn mensen die helaas niet stevig in hun schoenen staan en willen alleen meedoen(bijhoren)........met alle gevolgen van dien.
Origineel gepost door camilla27
jaah ik denk dat hij er nog wel achter zal komen..en het zijn mensen die niet verder kijken/denken........ze kijken alleen naar nu nu nu......en ja het zijn mensen die helaas niet stevig in hun schoenen staan en willen alleen meedoen(bijhoren)........met alle gevolgen van dien.
Salaam
Daarom leen ik dus ook nooit geld. Je moet kopen wat je betalen kan en anders gewoon harder werken.
Een vriend van me heeft ook pas een auto gekocht 35.000,00 gulden en een nieuwe computer en internet aansluiting en een scooter en vakantie en nog wat dingetjes. Het is maar goed dat zijn vriendin meer verdient dan hij want zijn salaris gaat op aan afbetalingen.
En dan maar zeuren dat zijn vrouw werkt.
Echt sommige mensen :confused: ik snap ze niet.
BLIJF GEWOON JEZELF
Beslama
Camilla27
07-06-2002, 23:19
Origineel gepost door John
Salaam
Daarom leen ik dus ook nooit geld. Je moet kopen wat je betalen kan en anders gewoon harder werken.
Een vriend van me heeft ook pas een auto gekocht 35.000,00 gulden en een nieuwe computer en internet aansluiting en een scooter en vakantie en nog wat dingetjes. Het is maar goed dat zijn vriendin meer verdient dan hij want zijn salaris gaat op aan afbetalingen.
En dan maar zeuren dat zijn vrouw werkt.
Echt sommige mensen :confused: ik snap ze niet.
BLIJF GEWOON JEZELF
Beslama
Nou ik denk dat een lening niet zoerg is..zolang je geen hogere lening neemt dan nodig is...en dat je het ook kunt afbetalen plus dat je het ook alleen gaat lenen als je het voor iets belangrijks nodig hebt............
Origineel gepost door camilla27
Nou ik denk dat een lening niet zoerg is..zolang je geen hogere lening neemt dan nodig is...en dat je het ook kunt afbetalen plus dat je het ook alleen gaat lenen als je het voor iets belangrijks nodig hebt............
Salaam
Okee, een huis of als je een auto echt nodig hebt ivm je werk, maar verder neeeeee, heb ik er moeite mee.
Maar ik begrijp je wel Camilla alleen zelf zie ik het niet zo zitten.
Leen geld als het echt van belang is.
Beslama
EsteeLauder01
07-06-2002, 23:34
Dat is net het probleem van tegenwoordig...mensen denken dat ze meer waard zijn of meer betekenen voor de maatschappij als ze alles bezitten...alle luxe die je je maar kan voorstellen. Ze vergeten soms de waardevolle kleine dingen in het leven en zijn in de waan dat waardigheid te koop is.
Dit alles is het gevolg van de materialistische wereld...altijd maar meer en meer. Voor diegenen die het kunnen betalen...die mogen het zeker hebben...diegenen die het eigenlijk niet kunnen betalen...die zetten zich in de financiële moeilijkheden om zich toch alles te kunnen permiteren en er bij te horen.
Waardigheid is zeker niet te koop...nogthans denken sommige mensen van wel en dat vind ik heel spijtig. Blijf gewoon jezelf zou ik zeggen.
Origineel gepost door Estée Lauder
Dat is net het probleem van tegenwoordig...mensen denken dat ze meer waard zijn of meer betekenen voor de maatschappij als ze alles bezitten...alle luxe die je je maar kan voorstellen. Ze vergeten soms de waardevolle kleine dingen in het leven en zijn in de waan dat waardigheid te koop is.
Dit alles is het gevolg van de materialistische wereld...altijd maar meer en meer. Voor diegenen die het kunnen betalen...die mogen het zeker hebben...diegenen die het eigenlijk niet kunnen betalen...die zetten zich in de financiële moeilijkheden om zich toch alles te kunnen permiteren en er bij te horen.
Waardigheid is zeker niet te koop...nogthans denken sommige mensen van wel en dat vind ik heel spijtig. Blijf gewoon jezelf zou ik zeggen.
Heel knap verwoord...
Maar is het niet zo...dat de reclame ons in die richting duwd...een v.b. een BMW is zogezegd meer waard in aanzien dan een Renault...en de mensen gaan dit geloven...en passen zich aan hun BMW...ik herhaal "hun" BMW...wajaaw de auto is nu zelfs met de persoonlijkheid verweven...men koppelt de status van BMW aan hun persoon...
Pas op als je "mijn" BMW beledigt (begrijp je waar ik naartoe wil)
Origineel gepost door Mohammed Justice
Heel knap verwoord...
Maar is het niet zo...dat de reclame ons in die richting duwd...een v.b. een BMW is zogezegd meer waard in aanzien dan een Renault...en de mensen gaan dit geloven...en passen zich aan hun BMW...ik herhaal "hun" BMW...wajaaw de auto is nu zelfs met de persoonlijkheid verweven...men koppelt de status van BMW aan hun persoon...
Pas op als je "mijn" BMW beledigt (begrijp je waar ik naartoe wil)
Dat klopt. Zo werkt reclame ook; mensen een "behoefte" of "gevoel" aanpraten. Koop zus of zo en je zult een beter/gelukkiger/leuker etc. mens worden. Dus associeren mensen materiele bezittingen met levensgeluk.
Kunst is om je door dat soort onzin niet om de tuin te laten leiden. Iemand die zijn gevoel voor waardigheid koppelt aan het bezit van een auto (of andere materiele zaken) is in mijn ogen een overdreven materialistisch mannetje/vrouwtje.
Hoe gek 't ook klinkt, mensen koppelen hun eigen status zelfs aan mensen met ECHTE status. Dus de vriendenkring zeg maar.
Funny world we're living in.....
Origineel gepost door Emotion
Dat klopt. Zo werkt reclame ook; mensen een "behoefte" of "gevoel" aanpraten. Koop zus of zo en je zult een beter/gelukkiger/leuker etc. mens worden. Dus associeren mensen materiele bezittingen met levensgeluk.
Kunst is om je door dat soort onzin niet om de tuin te laten leiden. Iemand die zijn gevoel voor waardigheid koppelt aan het bezit van een auto (of andere materiele zaken) is in mijn ogen een overdreven materialistisch mannetje/vrouwtje.
Hoe gek 't ook klinkt, mensen koppelen hun eigen status zelfs aan mensen met ECHTE status. Dus de vriendenkring zeg maar.
Funny world we're living in.....
Emotion...thank you...inderdaad funny...en soms overstijgt de werkelijkheid de fantasie...
Stel voor: iemand heeft een familielid die de functie van commandant van het leger uitoefent...nu zal die iemand dankzij zijn familielid gebruik of misbruik maken van zijn familieband om de eigen zaken te regelen...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.