Bekijk originele versie : Hirsi Ali was niet van plan te vertrekken
Redactie
03-06-2003, 23:18
DEN HAAG - VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali is niet van plan geweest de liberale fractie de rug toe te keren. "Tot mijn grote verrassing is dat geconcludeerd, maar ik heb dat nooit gezegd en daar ook niet op gezinspeeld", liet Hirsi Ali dinsdagavond desgevraagd weten.
Ze kondigde aan met een uitgebreide eigen verklaring te zullen komen, nadat ze een gesprek heeft gehad met VVD-fractievoorzitter Van Aartsen. "Ik ga heel goed nadenken en niet meer communiceren via de media om verdere escalatie te voorkomen."
Kiezersbedrog
Maandag eiste Hirsi Ali in een vraaggesprek met NRC Handelsblad de portefeuille Integratie en Emancipatie op. Volgens de VVD-politica heeft de VVD haar voor die taak losgeweekt van de PvdA. Ze zou het "kiezersbedrog" vinden als ze het bewuste woordvoerderschap niet zou krijgen. Volgens Hirsi Ali zou Van Aartsen de door haar begeerde portefeuille vorige week "in de aanbieding" hebben gedaan.
Nucleaire wapens
De handelwijze van Hirsi Ali is bij de VVD zeer slecht gevallen. Van Aartsen wil in een gesprek onder vier ogen opheldering en zal haar duidelijk maken dat het 'not done' is de portefeuilleverdeling via de media uit te vechten. "Ze haalt meteen nucleaire wapens van stal", aldus de kersverse fractieleider, die spreekt van een misverstand.
In een schriftelijke verklaring liet Hirsi Ali dinsdag weten "niet van plan te zijn" zich af te splitsen van de VVD-fractie en dus "sowieso" te willen blijven. Deze verklaring zou op intiatief van haar zelf zijn uitgedaan. "Goed nieuws. En nu het gesprek", reageerde Van Aartsen.
Even lief
Hij zal deze week de verdeling van de portefeuilles over de VVD-Kamerleden afronden en gaf aan dat Hirsi Ali geen voorkeursbehandeling geniet. "Alle leden hebben evenveel rechten en mogelijkheden. Ze zijn me allemaal even lief. Ik heb er meer dan alleen Hirsi Ali."
Gevoelig
Ook andere Kamerleden hebben kritiek op de handelwijze van Hirsi Ali. De VVD'ers Hofstra, Wilders en Blok vinden dat ze zich tegenover de fractie moet verantwoorden voor haar uitlatingen in NRC Handelsblad. "Dit is niet verstandig van haar. Het is een gevoelig onderwerp", aldus Hofstra. Volgens liberaal Aptroot "staat iemand die de dingen op deze manier ziet ver van de werkelijkheid af".
Enkele VVD-Kamerleden, die niet bij naam willen worden genoemd, vinden dat het afgelopen moet zijn met de voorkeursbehandeling van Hirsi Ali. "Ze moet gewoon aan het werk gaan en samenwerken in de fractie." In de liberale gelederen bestaat "ongerustheid" over de toekomst van Hirsi Ali in de fractie.
Somalië
De verwachting is dat Hirsi Ali (een deel van) de portefeuille integratie en emancipatie wel zal krijgen, maar dat op dit terrein ook andere woordvoerders namens de VVD zullen optreden. Hirsi Ali, die vorig jaar met veel tamtam door VVD-coryfee Neelie Kroes werd binnengehaald bij de VVD, baarde opzien door haar kritiek op de islam, waarmee ze zelf is opgegroeid in Somalië. Ze zet zich in het bijzonder in voor de emancipatie van vrouwen en meisjes uit landen als Marokko en Turkije.
Bron: © ANP
hhtWillem
04-06-2003, 12:07
Goede zaak dat ze blijft.
Emancipatie van vrouwen in de islam is een goede zaak.
tinghir2001
04-06-2003, 13:13
Hirsi Ali voelt zich nu al zwaar gebruikt door de VVD !! Had ze moeten weten, eigen schuld dikke bult!! Sinds wanneer heeft de VVD een zinnige opvattingen over minderheden vraagstukken. Je hoort ze daarover alleen als ze heel goedkoop willen scoren bij naderende verkiezingen !!
tinghir2001
04-06-2003, 13:16
Origineel gepost door hhtWillem
Je weet niet waarover je het hebt vriend !!
"Emancipatie van vrouwen in de islam is een goede zaak" ,leg effe uit ???
hhtWillem
04-06-2003, 13:21
Origineel gepost door tinghir2001
Je weet niet waarover je het hebt vriend !!
"Emancipatie van vrouwen in de islam is een goede zaak" ,leg effe uit ???
Als je al begint met " je weet niet waar je het over hebt" dan hoef ik je ook niets meer uit te leggen vriend.
Maraccino
04-06-2003, 13:22
Zegt ze. Dit is echt een hele zinloze toevoeging. Je had op z'n minst wat uitleg erbij kunnen doen.
hhtWillem
04-06-2003, 13:49
Origineel gepost door Maraccino
Zegt ze. Dit is echt een hele zinloze toevoeging. Je had op z'n minst wat uitleg erbij kunnen doen.
Het is al vreemd dat er geen vrouwen op reageren, alleen mannen die zich nu aangevallen voelen.
misschien zegt dat wat??
tinghir2001
04-06-2003, 13:53
Als je al begint met " je weet niet waar je het over hebt" dan hoef ik je ook niets meer uit te leggen vriend.
Naar mij gevoel was dat gewoon een losse kreet van jou die heel mooi klinkt !! ik weet zeker dat je niet weet waarover je het hebt.
tinghir2001
04-06-2003, 13:59
Het is al vreemd dat er geen vrouwen op reageren, alleen mannen die zich nu aangevallen voelen.
misschien zegt dat wat??
Ik voel me aangevallen !! lachwekkend !! wat je weet van mij dat ik vrouw onvriendelijk ben ??en dat ik voor de onderdrukking van de vrouw ben ??
ik ben eens een keer met jou in discusie gegaan ,en je weet gewoon niet waarover je praat.
Maraccino
04-06-2003, 14:03
misschien zegt dat wat??
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van je woorden hoor. Slap geouwehoer kan elke randdebiel (excuses voor m'n taalgebruik maar vond het wel zo toepasselijk in deze), de kunst is om een zinnige discussie c.q dialoog aan te gaan. Dat ontbreekt tot nu toe bij jou, jammer genoeg.
hhtWillem
04-06-2003, 14:09
Origineel gepost door tinghir2001
Ik voel me aangevallen !! lachwekkend !! wat je weet van mij dat ik vrouw onvriendelijk ben ??en dat ik voor de onderdrukking van de vrouw ben ??
ik ben eens een keer met jou in discusie gegaan ,en je weet gewoon niet waarover je praat.
Lees jij ergens dat ik jou van degelijke gedragingen beschuldig?
ik ge ervan uit dat je een fatsoenlijke vent bent die dergelijke diengen niet doet.
Emancipatie is niet het slaan of onvriendelijk zijn tegen vrouwen.
Emancipatie is " gelijk" behandelen.
Geen verschillen in rechten en plichten en even veel kansen.
Als voorbeeld: als vrouwen een hoofdoek dragen, waarom bedekken mannen ook hun hoofd niet dan?
en dat is er maar 1.
tinghir2001
04-06-2003, 14:22
ik ge ervan uit dat je een fatsoenlijke vent bent die dergelijke diengen niet doet.
Als voorbeeld: als vrouwen een hoofdoek dragen, waarom bedekken mannen ook hun hoofd niet dan?
en dat is er maar 1.
Gelijke rechten betekent voor mij dat een vrouw zelf beslist wat ze doet en na laat !!! en als een vrouw ZELF uit geloofs overtuiging beslist om een hoofdoek te dragen ....wat heb je daarover te zeiken ??
een man in de Islam heeft ook kledingvoorschriften ,maar dit wist je blijkbaar niet !!
en waarom draag jij geen minirokje en een kort topje ??
Maraccino
04-06-2003, 14:23
en dat is er maar 1.
Ja hoor, dit ga je echt niet menen. Is dit jou niveau van denken? "Als de vrouw haar hoofd bedekt waarom de man ook niet". Is dat voor jou "gelijke" behandeling?
Hmmm wel interssant, ik heb wel zin om mee te doen: Dan eis ik dat de mannen ook kinderen moeten gaan krijgen (gelijk aan de vrouw), alle mannen een maandelijkse periode hebben (gelijk aan de vrouw) alle vrouwen moeten maar ook normale haargroei op het gezicht hebben als de man (gelijk aan de man) en oh ja belangrijkste alle mannen moeten ipv een boxersshort een string gaan dragen of andersom (als het maar "gelijke" behandeling is)...... kom op Willem dat van dat hoofddoek was er maar 1 zei je, vul mijn lijstje even aan wil je.
mannen niet om de pot draaien.
Het gaat hier om hirsi ali en niemand anders.
Las net in de krant dat Hirsi alleen vanwege deze
portefeuille van de pvda is losgeweken. En al haar
andere standpunten dus heeft laten vallen.
Volgens mij ben je dan niet goed bij je hoofd.
Dat is net zoiets als extreem-rechts mij beloofd om
zich in te zetten voor de palestina zaak.
hhtWillem
04-06-2003, 14:26
Origineel gepost door Maraccino
Ja hoor, dit ga je echt niet menen. Is dit jou niveau van denken? "Als de vrouw haar hoofd bedekt waarom de man ook niet". Is dat voor jou "gelijke" behandeling?
Hmmm wel interssant, ik heb wel zin om mee te doen: Dan eis ik dat de mannen ook kinderen moeten gaan krijgen (gelijk aan de vrouw), alle mannen een maandelijkse periode hebben (gelijk aan de vrouw) alle vrouwen moeten maar ook normale haargroei op het gezicht hebben als de man (gelijk aan de man) en oh ja belangrijkste alle mannen moeten ipv een boxersshort een string gaan dragen of andersom (als het maar "gelijke" behandeling is)...... kom op Willem dat van dat hoofddoek was er maar 1 zei je, vul mijn lijstje even aan wil je.
het krijgen van kinderen is genetisch vastgelegd, het dragen van een hoofddoek is een regel die geld voor VROUWEN en opgeschreven door een man!
Of is dat soms ook genetisch vast gelegd.
Fijne vergelijking !
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.