Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : • Imams Algerije: vrouwen veroorzaakten aardbeving

Pagina's : [1] 2 3

an3sdej
03-06-2003, 22:44

• Imams Algerije: vrouwen veroorzaakten aardbeving UTRECHT - 03/06/03 Vrouwen die zich niet aan de kledingvoorschriften van de sharia houden, zoals het dragen van een sluier, hebben de toorn gewekt van God, die Algerije daarom heeft gestraft met de zware aardbeving van 21 mei. Dat zou een aantal Algerijnse imams in preken hebben gezegd. Daarnaast zouden zij hebben opgeroepen tot het lynchen van vrouwen die zich niet aan de islamitische wet houden. De regering kondigde dinsdag stappen aan tegen de imams. Dat het land vandaag op het ritme van aardbevingen leeft komt doordat onze vrouwen zich niet aan de religieuze voorschriften houden en zich kleden als lichtzinnige vrouwen, preekte een imam volgens de krant Le Matin. Het ministerie van godsdienstzaken wil de betreffende imams op het matje roepen zodat zij zich nader kunnen verklaren over hun uitspraken. De directeur van het ministerie, Mohamed Aïssa, noemde de uitspraken ontoelaatbaar en gegrond op uit de lucht gegrepen interpretaties. Hij zei dat de imams die de uitspraken hebben gedaan mogelijk uit hun functie worden ontheven. We gaan in twee fases te werk: allereerst moet de imam voor een wetenschappelijke commissie verschijnen om te vertellen waarom hij een dergelijk betoog heeft gehouden en op welke referenties hij zich heeft gebaseerd, aldus Aïssa, die voor de regering toeziet op de inhoud van preken. Veel extremistische moslimorganisaties maken gebruik van de psychische kwetsbaarheid van de getroffenen van de aardbeving in Noordoost-Algerije, die aan ruim 2.200 mensen het leven heeft gekost, om radicaal islamitische ideeën te propageren. © Tiscali/Novum http://www.tiscali.nl/content/article/469038.htm

sabryn
03-06-2003, 23:02
juist daar zit het hem in... ' de psychische kwetsbaarheid van de getroffene' ... mensen kunnen heel makkelijk beinvloed worden wanneer ze in een ' shock' verkeren deze uitspraken doen me denken aan de heksen vervolgingen in de middeleeuwen

doc25
03-06-2003, 23:12
Origineel gepost door sabryn juist daar zit het hem in... ' de psychische kwetsbaarheid van de getroffene' ... mensen kunnen heel makkelijk beinvloed worden wanneer ze in een ' shock' verkeren deze uitspraken doen me denken aan de heksen vervolgingen in de middeleeuwen jij bent een kunstenaar in het overdrijven. Je neemt de nieuwberichten klakkeloos over

sabryn
03-06-2003, 23:18
Origineel gepost door doc25 jij bent een kunstenaar in het overdrijven. Je neemt de nieuwberichten klakkeloos over jahh :D ik weet daar alles over.. dus als je vragen hebt..

doc25
03-06-2003, 23:20

Origineel gepost door sabryn jahh :D ik weet daar alles over.. dus als je vragen hebt.. not funny je overdrijft alleen als het de islam betreft. Probeer je kwaliteiten ook bij andere onderwerpen

sabryn
03-06-2003, 23:33
oh jaa en wat bedoel je daarmee? ik bedoel.. die uitspraken van die imams vindt ik gewoon lachwekkend..lijkt net of ze zoo uit de donkere middeleeuwen zijn gestapt i am sorry maar das nou wat ik er van vind leg me eens uit wannneer ik een ooit een uitspraak heb gedaan waarbij ik oneerbiedig of overdreven was wat betreft de islam? graag de topic aangeven

doc25
03-06-2003, 23:36
ja, blaas maar lekker op wat een paar imams hebben gezegd

sabryn
03-06-2003, 23:38
ach doccie..get lost :kwaad:

doc25
03-06-2003, 23:45
Origineel gepost door sabryn ach doccie..get lost :kwaad: floep !! and i am lost !

sabryn
03-06-2003, 23:47
you are still around :rolleyes:

an3sdej
04-06-2003, 00:05
En altijd zullen er mensen zijn, met weinig opleiding die meedeinen op een sterk religieus groepsgevoelen in nare tijden. Zelfs in ons hoogontwikkeld Nederland wijten sommige orthodoxe christelijke voorgangers de BSE, MKZ en vogelpest aan zonde tegen God, en langdurige regen is voor sommigen al te roepen dat we ons moeten bekeren. WALGELIJK gewoon!!!

hhtWillem
04-06-2003, 10:14
Dat ze zulke achterlijke uitspraken doen...ala... Maar dat er nog mensen zijn die zulke onzin nog geloven ook :confused:

hhtWillem
04-06-2003, 10:41
Origineel gepost door kelly Als dat zo was? Dan verbaast mij dat de wereld nog bestaat, want als ik me niet vergis.... zijn juist de MANNEN meestal de oorzaken van zowat alles wat God verboden heeft..... Dus die imam moet z´n smoel houden en juist de mannen aanspreken... die om de haveklap vreemdgaan, drinken, hun vrouwen mishandelen etc.... het verbaast met niet als hij ook z´n type is.... Tja, typerend..... altijd makkelijk om iemand anders de schuld toe te wijzen....... zeer zwak! helemaal juist Kel. ik bedoel maar ! :D

hhtWillem
04-06-2003, 11:57
Origineel gepost door kelly It´s the truth.... :zwaai: i know...thats why i react on you. :cool:

doc25
04-06-2003, 12:49

Origineel gepost door kelly Als dat zo was? Dan verbaast mij dat de wereld nog bestaat, want als ik me niet vergis.... zijn juist de MANNEN meestal de oorzaken van zowat alles wat God verboden heeft..... Dus die imam moet z´n smoel houden en juist de mannen aanspreken... die om de haveklap vreemdgaan, drinken, hun vrouwen mishandelen etc.... het verbaast met niet als hij ook z´n type is.... Tja, typerend..... altijd makkelijk om iemand anders de schuld toe te wijzen....... zeer zwak! zullen ze ook wel gezegd hebben, maar dat heeft geen nieuwswaarde hier in nederland. Dat over die vrouwen wel, en dat moet natuurlijk in alle nieuwsmedia

Pagina's : [1] 2 3