Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een simpele vraag voor JOU..durf hem te beantwoorden

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

sabryn
03-06-2003, 17:27

vinden JIJ dat de nederlandse regering er goed aan gedaan om migranten in de jaren 60 naar nederland toe te halen? waarom wel en waarom niet

sabryn
03-06-2003, 17:38
Origineel gepost door Yahya Nee, dan had ik hier nooit gewoont, en was Nederland een niet welvarend land geweest. Dan zou ik dit land niet eens gekent hebben. En zou Marokko welvarend zijn geweest. Slimme mensen etc blijven dan in Marokko, en helpen Marokko richting welvaart. En dan waren de vele broeders/zusters misschien gered, nu zijn vele verWesterd en gedoemd voor de hel. duss jij vind dat nederland er niet goed aan heeft gedaan? maarre het was maar een tijdelijke optie..het was niet de bedoeling dat de migranten zouden blijven..kijk de italianen en spanjaarden zijn wel weer terug gegaan naar hun eigen land maar de marokanen en turken wilden blijven omdat ze hier tenminste van een baan verzekerd waren toch?

HashoeshaMezugu
03-06-2003, 17:41
Het is eigenlijk een ironische vraag, aangezien je hem stelt aan de nakomelingen van veel immigranten. Maar om je vraag te beantwoorden: destijds was het een goede oplossing, omdat er veel ("vuile") baantjes waren waarvan de nederlanders niet bereidt waren om ze zelf doen, daarvoor had men de immigrant nodig. Voor veel immigranten was het ook een goede optie: hun heil zoeken in het buitenland. Maar nu met alle gevolgen van dien ben ik er niet zo zeker van, maarre ja ik ben ook een nakomeling van een immigrant en ik moet je eerlijk bekennen ik ben blij dat mijn vader destijds ervoor koos om hier naar toe te komen, want ik heb daardoor de kans gehad op een goede opleiding. groetjes...moi

sabryn
03-06-2003, 17:41
en trouwens..de nederlandse regering had de keuze uit óf de nederlandse huisvrouwen gaan buitenshuis werken óf migranten halen uit het buitenland en aangezien er veel christelijk partijen in de regering zaten die er tegen waren dat de nederlandse vrouwen buitenshuis zouden werken was er nog maar een optie over en dat was: migranten halen uit het buitenland

sabryn
03-06-2003, 17:47

Origineel gepost door HashoeshaMezugu Het is eigenlijk een ironische vraag, aangezien je hem stelt aan de nakomelingen van veel immigranten. Maar om je vraag te beantwoorden: destijds was het een goede oplossing, omdat er veel ("vuile") baantjes waren waarvan de nederlanders niet bereidt waren om ze zelf doen, daarvoor had men de immigrant nodig. Voor veel immigranten was het ook een goede optie: hun heil zoeken in het buitenland. Maar nu met alle gevolgen van dien ben ik er niet zo zeker van, maarre ja ik ben ook een nakomeling van een immigrant en ik moet je eerlijk bekennen ik ben blij dat mijn vader destijds ervoor koos om hier naar toe te komen, want ik heb daardoor de kans gehad op een goede opleiding. groetjes...moi het was niet zo dat er veel ´vuile´baantjes waren die niet door de nederlanders werden gedaan maar omdat na de tweede wereld oorlog de economie beter werd hadden de nederlanders een tekort aan werknemers en dus moesten ze kiezen of de vrouwtjes gaan mee werken of er werden gewoon mensen uit het buitenland gehaald en ik vind dat beide partijen er beter van zijn geworden

sabryn
03-06-2003, 17:56
Origineel gepost door Yahya Willem Drees zei in het jaar '84: "Toch vind ik, dat nu die buitenlandse mensen er eenmaal zijn, wij hun natuurlijk geen enkel verwijt kunnen maken. Zijn zijn hier gekomen terwille van de welstand van zichzelf en hun gezinnen. Zij zijn in een een vreemd land gaan werken, met een vreemde taal en zonder precies te weten waar zij in terecht zouden komen. Dat is te waarderen. Men kan menen dat de Nederlandse regering een verkeerde politiek heeft gevoerd door teveel buitenlandse arbeiders zomaar toe te laten, maar nu zij toegelaten zijn en hier wettig hun plaats hebben gekregen met hun gezinnen, moet men hen redelijk behandelen. men was dus tolerant tegenover de migrant of nie soms?

sabryn
03-06-2003, 18:07
Origineel gepost door HashoeshaMezugu Het is eigenlijk een ironische vraag, aangezien je hem stelt aan de nakomelingen van veel immigranten. ik stel hem niet alleen aan nakomelingen van migranten maar ook aan de autochtone leden van marokko.nl want elk verhaal heeft twee kanten ;)

sabryn
03-06-2003, 18:37
waarom gingen de spaanse, italiaanse en andere zuid europeanen migranten WEL terug en de marokaanse en turkse migranten juist niet. de nederlandse regering rekende op een ´tijdelijk´ verblijf van de migranten, ze hadden het pas door toen het laat was en toen kon de overheid niets meer terugdraaien.

an3sdej
03-06-2003, 18:44
...Nu ze er toch wettig zijn kan je kiezen tussen: Buitenlanders slecht en ongelijk te behandelen. of Buitelanders redelijk en gelijk te behandelen.... OOK iets over het gedrag dat migrantenkinderen moeten vertonen hier??

sabryn
03-06-2003, 18:45
ik voel me niet onterecht behandeld wat jij?

sabryn
03-06-2003, 18:52
in IEDER land zijn er wel oneinigheden tussen de autochone bevolking en buitenlanders maar niet iedereen wordt hetzelfde behandel of unfair bejegend als alle buitenlanders ongelijk werden behandeld waarom is er dan de kans om als buitenlander een nederlandse paspoort te mogen aan nemen neem maar van me aan dat die kans van harte wordt aangegrepen maar toch voelen de meeste allochtonen zich bevoordeeld

an3sdej
03-06-2003, 19:24
Koh ze kwamen hier v4rijwillig TIJDELIJK naar toe. En vonden het een goede keus om hier hun gezin te stichten of over te laten komen!

an3sdej
03-06-2003, 19:25
Als Nederland nog eens buitenlandse arbeidskrachten nodig heeft, dan direkt alleen tijdelijke visa geven!

sabryn
03-06-2003, 19:27
ik sluit me geheel bij an3sdej aan het was vrijwillig en de meeste migranten waren allang blij dat ze werk hadden waarbij ze familie leden in het thuisfront mee konden onderhouden want veel kansen waren er niet voor de migranten en dus was het een uitweg dat ze in het buitenland aan de slag konden gaan

sabryn
03-06-2003, 19:30

Origineel gepost door an3sdej Als Nederland nog eens buitenlandse arbeidskrachten nodig heeft, dan direkt alleen tijdelijke visa geven! als nederland OOIT arbeidskrachten nodig heeft??????? wat dacht je van de werkzoekenden en de werklozen die in nederland momenteel zonder werk zitten? laat de regering maar zorgen voor werkgelegenheid voor deze mensen voordat men kan overstappen op arbeidskrachten die uit het buitenland moeten worden gehaald of niet soms?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6