Bekijk volle/desktop versie : heeft iemand er ook last van gehad?



07-06-2002, 12:34
salaam

2 weken geleden heb ik een aanval gehad, mijn hart begon kei hard te kloppen en had het benauwd en het was zwaar bij mijn longen. het was in de nacht en heb toen de dokter gebeld. hij zij dat ik kern gezond was, en dat alles was goed. ik ben de volgende dag naar de dokter geweest en die zei dat ik een hyperventilatie aanval gehad heb. het was eng en 3 dagen erna had ik het nog steeds benauwd en was het nog steeds zwaar bij mijn longen. mij eerste vraag is heeft iemand daar ook last van of van gehad??

een week na de aanval kreeg ik weer zo,n aanval maar dan minder erg. ik had een kalmerings middel genomen en ben gaan slapen want die middel geeft je ook slaap. het is nu een week geleden en ben niet benauwd meer ofzo maar ben wel heel bang. ik weet niet maar ik heb zo,n bang gevoel in me en het wil maar niet weg gaan. ik weet niet wat ik moet doen en als ik alleen ben moet ik huilen. ik eet niet goed meer en zit totaal niet goed in mijn vel. moet ik dat met de dokter bespreken ofzo? of naar een psychiater gaan? heeft iemand dat ook meegamaakt?

het kan denk ik ook komen omdat mijn vader 4 jaar geleden is overleden aan zijn hart (en dat was zo onverwachts en hij overleed thuis) en daarom zo bang ben dat ik dat ook krijg. ik hoop dat het gevoel echt weg gaat en dat iemand mij een tip kan geven. en als iemand, iemand dierbaars verloren heeft had iemand dan ook zo,n gevoel?ik wil het graag weten om mijn eigen gerust te stellen.

beslama naoual

07-06-2002, 12:47


hallo Naoel,

Het kan komen door stress of dat je ergens mee zit (problemen kunnen ook vaak de Oorzaak zijn ).


Groetjes

07-06-2002, 13:11
Hallo Meid,


Ik weet precies wat jij bedoelt. Ik herken er veel in terug. Ik heb in mijn pubertijd veel last gehad van Hyperventilatie, kloppingen op het hard en ademhalingsproblemen vooraal s'avonds. Je kn daar heel goed van genezen als je in therapie gaat dan kom je er zeker van af en er zijn ook medicijnen voor als je zo'n aanval krijgt dan kun je die gebruiken en ze helpen heel goed. Ik ben er na 5 jaar vanaf gekomen.
Informeer bij je huisarts war je terecht kunt maar wel op tijd bij zijn anders loop je er ook jaren mee rond.

Succes Groet larisa

07-06-2002, 14:17
Salaam magrabia,

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik loop er nu 5 jaar al mee. Ben misschien wel 10.000 keer naar de dokter geweest, onderzoeken gepleegd in het ziekenhuis en ze konden maar niks vinden.
Ik heb nu een beetje mee leren leven, als ze niks kunnen vinden dan kan ik niks aan doen, Mijn zussen zeggen ook dat het aan stress kan liggen, maar ik heb helemaal geen problemen, ben hartstikke gelukkig, dus ik weet echt niet aan wat het kan liggen, maar ik begrijp precies hoe jij je voelt.
Je denkt meteen het ergste, maar als de dokter niks kan vinden, misschien is het iets geestelijks, alleen moeten wij daar zelf zien achter te komen.
Als je erover wilt praten mag je me gerust mailen.

Ma3a salama

07-06-2002, 17:46


ik herkende het meteen vooral dat vele huilen in je eentje....artsen zeggen altijd stress.....maar dat hoeft niet altijd zo te zijn...in mijn geval had ik ook een heel angstig gevoel bij mijn hart....ik slipe de hele nacht niet..dat heel lang zo door.....maar in feite is er niets erg gebeurd toen en daarna....en nu heb ik er weer lange tijd geen last van gehad....dus ik zou niet weten waar het vandaankomt en wathet precies is?!

07-06-2002, 20:28
Salaam Zuster, het probleem dat jij hebt heb ik namelijk ook.....bij mij begon het ook ongeveer twee jaar geleden of langer, bij mij begon het in de avond toen ik in bed lag...plotseling kreeg ik een benauwd gevoel en kon ik moeilijk ademen, ik kreeg een droge keel...ik stond op en begon al :"ashadoe illa ilaha il Allah" te zeggen omdat ik dacht dat mijn dag echt was gekomen, mijn benen begonnen te trillen en ik was zooooo bang, echt waar ik vergeet die dag nooit meer van mijn leven, ik begon te huilen en ik belde 112...daar vertelden ze me dat ik aan het hyperventileren was en dat ik maar ik een zakje moest blazen, nou omdat ik zo in paniek was kwam daar niet veel van terecht, toen ging ik van de angst bij mijn moeder in bed slapen......echt waar als ik nu weer terugdenk komt die angst weer helemaal terug.....
na die ene keer kreeg ik het steeds vaker om verschillende momenten van een dag, vaak op mijn werk, ik trok dan helemaal wil weg en begon te trillen...meestal ging ik dan eerder naar huis...bij mijn was en is de oorzaak nog steeds dat ik heel vaak aan de Dood denk, door mijn angst daarvoor moet ik hyperventileren.......
Heb jij ook ergens angst voor zuster, of is er iets gebeurd......ik ben nooit naar de dokter ervoor geweest.....maar heb wel is gehoord van dat onze ademhaling verkeerd is namelijk dat je eerst door je neus moet inademen en dan uit je mond moet uitademen............nou dat deed ik in ieder geval niet........maar zuster ik wens je echt heel veel sterkte,.............mocht je nog verder contact willen dan hoor ik het wel....
Salaam Alaikoem
Een zuster

08-06-2002, 19:40
Salaam,


Ik heb het ook gehad 2 jaar geleden, en af en toe komt het terug. Als ik ergens mee zit, op een gegeven moment kan je niet meer goed ademen, je ademt als het ware niet echt via je longen maar je ademt via je buik en dan pas via je longen.

Ik persoonlijk ging naar een fysiotherpeut, ik leerde daar weer gewoon normaal via mijn longen te ademen, ik moest die oefeningen ook thuis doen, en hamdoulileh nu gaat het goed. Zodra ik die aanval krijg doe ik die oefeningen, je moet wel goed kunnen concentreren anders lukte het niet.

wees niet bang, het is niet ernstig.

beslama,

13-06-2002, 13:04
salaam

ik had niet verwacht dat zo veel mensen het hebben en ben wel gerustgesteld. ik heb de afgelopen 2 dagen gelukkig geen last gehad en de dokter heeft vandaag de uitslag van de bloedonderzoek gegeven en ik zou een infectie en/of inzinking hebben opgelopen. ik ga nog vragen over fisiotherapie (wat rhiezlen zei) en hoop dat het helpt. en over wat lahrosa schreef, wil ik meer over weten wat deed die imam precies? ik ga dan in marokko naar een imam.

die nacht dat mijn vader was overleden en toen ik het bericht hoorde kon ik niet huilen en was zo erg in een shock. pas een uur later kon ik huilen. ik kropte veel op en barstte vaak in huilen uit midden in een klas ofzo. ik merk nu dat ik het niet helemaal verwerkt heb. als ik een videoband bekijk waar hij op staat , dan moet ik nog steeds huilen. ook al is het 4 jaar geleden. maar ik vind wel weer rust als ik dan over de islam denk dat ik hem ooit weer terug zal zien in de djena. ik hoop het.

ik wens iedereen sterkte die zoiets heeft en hoop dat ik ervan af kom. en ik wil graag met mensen mailen zodat we aan elkaar steun kunnen hebben.
beslama naoual

17-06-2002, 13:45
Hoi,

Logisch dat je na de dood van je vader zo ziek bent geworden! Na zo'n gebeurtenis wordt je met de dood geconfronteerd en dat veroorzaakt angstaanvallen. Heel veel mensen hebben er voornamelijk in hun puberteit last van of later nog. Ik kan er een boek over schrijven, maar ik zal je daar niet mee vermoeien. 1 ding is zeker: het lijkt ernstiger dan het is. Vaak is het ook heel moeilijk voor je omgeving om daarmee om te gaan en dat veroorzaakt vaak weer schuldgevoelens. Geef jezelf de tijd en accepteer de moelijke tijden in het leven. Vaak zijn dat de momenten waarin je het meest leert en je komt er, hoe cliché dat ook klinkt, als een sterker persoon uit.

Heel veel liefs en sterkte

LouLou

19-06-2002, 15:23
Lahrousa, wat je daar vertelt is pure onzin. Sorry hoor, maar het speelt zich allemaal af in je lichaam en hersenen en niet door allerlei geesten die in je lichaam komen. Ik sta ervan versteld dat iemand zo naief is om dat te geloven. Die imam was geen imam, maar een kwakzalver die indruk wilde maken en misbruik wilde maken van naieviteit van anderen.
Get real!!

27-06-2002, 15:51
salaam lahrousa

wat was dat eng maar het zou mij niet verbazen dat ik ook zoiets heb. ik ga informeren en hoop dat ik er ook vanaf kom. ik wil graag met je mailen.

beslama naoual

27-06-2002, 15:54
salaam loulou

sorry maar als jij zoiets krijgt dan piep je wel anders.(niet dat ik je dat toe wens ofzo in tegendeel ik wens dat soort ziekte niemand toe)

beslama naoual