Bekijk originele versie : Boze ooog???
Casawia85
04-06-2006, 08:11
Mensen ik wil jullie wat vragen... het is eigenlijk wel een beetje een domme vraag van mij maar moet het toch nou eenmaal weten. wat houd nou de boze oog precies in? de ene zegt jaloerse mensen de andere dat je niet tegen mensen kunt:confused: ik snap het niet meer.
mensen als jullie het weten wil ik het graag van jullie horen
alvast bedankt
xxxxxjes casawia
ladynador
04-06-2006, 12:15
Het heeft met jarloezie en haat te maken. een klein voorbeeldje: je ziet er bijvoorbeeld leuk uit. dan heb je mensen die jaloers zijn en geen tbarkallah zeggen. de gevolgen hier van is dat de persoon uiteindelijk ziek wordt.
sWeEt_LaDy_
04-06-2006, 12:27
kent iemand geen speciale douas voor boze ogen..
die je bv pnoemt en beschermt tegen boze ogen????
Het is vooral nodig in Marokko Insch Allah
Oem_Harith
04-06-2006, 16:55
het heeft niet alleen met jaloezie en haat te maken. ook komt het voor wanneer je iets mooi vind ( zoals je babynichtje, die je mooi vind) en je zegt geen mashaAllah, tbarkaAllah, e.d. dan kan dat gevolgen hebben voor haar. dus als je iets moois ziet bij iemand, en je zegt geen mashaAllah, tbarkaAllah, het kan zonder jaloezie zijn, dan kan dat boze oog zijn. dus je hoeft geen kwaad in de zin te hebben, om iemand hiermee te treffen.
Als u iets ziet bij uw broeder of bij u zelf, of welvaart en bezittingen dat door u goed bevonden wordt, (vraag Allaah, om hem te zegenen). Voorwaar, het boze oog is waarheid.
Ahmed 4/447, Ibn Maadjah, Malik. Zie ook Al-Albaani Sahih Al-Djaami' As-Saghier 1/212, en Ibn Qayim, Zaadoel ma3aad 4/170 (Al-Arnaa-oet, ed).
De dou3a die je zelf moet zeggen, zodat je niet geraakt word door het boze oog, kan ik niet vinden. mischien iemand anders. Wel weet ik dat je Soerah Alfalaq en Soerah An-Naas, kunt reciteren.
A3odo bi kalimati Allahi tamat, Min koli schaitani wa hama, wa min koli 3ainin lamah.
3x zeggen met je rechterhand op je hoofd.
Ik weet niet of ik hem goed hebt getypt ik werd ff dizzy ik heb m zovaak opgezegd dat ik niet meer weet wat de volgorde is..
:haha:
HaYaT123
04-06-2006, 17:31
Shoukran meid ;)
ciao
sWeEt_LaDy_
05-06-2006, 13:54
klopt ie wel maima???
Dus is t wel de goede veolgorde
Djazaka Allah oe Gayran(K)
klopt ie wel maima???
Dus is t wel de goede veolgorde
Djazaka Allah oe Gayran(K)
Ja meid hij klopt ;)
ElBagdadi
05-06-2006, 14:11
Mensen ik wil jullie wat vragen... het is eigenlijk wel een beetje een domme vraag van mij maar moet het toch nou eenmaal weten. wat houd nou de boze oog precies in? de ene zegt jaloerse mensen de andere dat je niet tegen mensen kunt:confused: ik snap het niet meer.
mensen als jullie het weten wil ik het graag van jullie horen
alvast bedankt
xxxxxjes casawia
Boze oog (hisd) = is wanneer je Wenst dat het bij jou is en niet bij de andere of omgekeerd
stel je hebt een mooi wagen en een van je vriendinen wenst dat het
haar wagen was en niet de jouwe !!
dat is boze oog ( een oog hebben op iets ! )
wa salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.