Bekijk originele versie : Heilig water voor de islamitische ritus Zam-Zam uit de handel genomen
Miss_Naks
02-06-2006, 19:36
“Heilig” water voor de islamitische ritus “Zam-Zam” is uit de handel genomen. Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen stelt er de consumenten van in kennis dat het «heilig” water voor de islamitische ritus “Zam-Zam” uit de handel werd genomen. Dit water wordt verkocht door KARAMAT International te 1070 Anderlecht.
De analyse van dit water heeft een te hoog gehalte aan arsenicum en nitraten aangetoond. Dit water is gebotteld in plastieken flesjes van 0,5L met motief en in jerrycans van 5 l. Het FAVV vraagt dan ook aan de consument deze producten niet te gebruiken en de nog overgebleven hoeveelheden aan de verkoper terug te bezorgen.
De langdurige consumptie van te hoge dosissen arsenicum en nitraten kan op termijn kankerverwekkend zijn. Indien de consument na inname onpasselijk is, wordt hij gevraagd zijn
huisarts te raadplegen.
bron (http://www.belg.be/leesmeer.php?x=3693)
Zam Zam is toch de heilige bron?
Ik heb zo een porceleinen flesje met dat heilige water thuis. Al jaren.
Je moet het ook helemaal niet drinken. Daarvoor is het niet bedoeld.
Wie doet dat nou ?
Wie doet dat nou ?
Daarvoor is het wel bedoelt .
Ik heb het zo vaak gedronken :confused: :o
ElAlamein
02-06-2006, 19:43
Wie doet dat nou ? islamitiese zélfmoordenaars natuurlijk!
Wie doet dat nou ?
Zelfmoordenaars misschien...
islamitiese zélfmoordenaars natuurlijk!
Zo, nu ben ik een zelfmoordenaar :moe:
Daarvoor is het wel bedoelt .
Ik heb het zo vaak gedronken :confused: :o
Het water is oorspronkelijk bedoeld voor rituele handelingen.
Bij huwelijken en dergelijke !
:haha:
appie_riffie19
02-06-2006, 19:50
In 1971 beweerde een Egyptische arts dat het water niet geschikt was om te drinken. Na uitgebreid onderzoek bleek echter dat het water van goede kwaliteit is.
Volgens islamitische traditie is dit de plaats waar God Haadjar en haar zoon Ismaïl van de dood redde en hun dorst leste. Dit gegeven is ook terug te vinden in de bijbel, Genesis 21:19. Een islamitische legende verhaalt dat Abraham (Ibrahim) Haadjar en Ismaïl in de woestijn achterliet. Haadjar begon wanhopig te zoeken naar water. Op een gegeven moment stampte Ismaïl met zijn hiel in het zand. Juist op die plaats ontstond de bron Zamzam. Deze symboliseert daarom de aanwezigheid van God als alles verloren lijkt.
En tot de dag van vandaag komt er nog steeds water uit die bron,Subhan allah
Je kunt nog altijd geneeskrachtig water kopen bij die andere, je weet wel:
http://www.expatica.com/photos/rad7DF29.jpg
Je kunt nog altijd geneeskrachtig water kopen bij die andere, je weet wel:
http://www.expatica.com/photos/rad7DF29.jpg
Wie is dat dan ? :confused: :o
In 1971 beweerde een Egyptische arts dat het water niet geschikt was om te drinken. Na uitgebreid onderzoek bleek echter dat het water van goede kwaliteit is.
Volgens islamitische traditie is dit de plaats waar God Haadjar en haar zoon Ismaïl van de dood redde en hun dorst leste. Dit gegeven is ook terug te vinden in de bijbel, Genesis 21:19. Een islamitische legende verhaalt dat Abraham (Ibrahim) Haadjar en Ismaïl in de woestijn achterliet. Haadjar begon wanhopig te zoeken naar water. Op een gegeven moment stampte Ismaïl met zijn hiel in het zand. Juist op die plaats ontstond de bron Zamzam. Deze symboliseert daarom de aanwezigheid van God als alles verloren lijkt.
En tot de dag van vandaag komt er nog steeds water uit die bron,Subhan allah
Inderdaad. Maar vergeet niet dat de methoden om de zuiverheid van water te controleren wel wat verbeterd zijn de laatste tijd.
JOMANDA het zogenaamde medium
Zij verkoopt "bestraald" water, :hihi:
dat is jomanda ken je haar echt niet? :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.