Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : iedereen moet het bij zijn eigen ras houden

Pagina's : [1] 2 3 4

angeleyes
06-06-2002, 23:08

Hoi allemaal. Ik zal beginnen met me voor te stellen. Ik ben "angeleyes", ik ben naar mijn gevoel een marokkaanse. maar als ik ga kijken naar mijn afkomst, dan ben ik maar half marokkaanse en voor de andere helft (mijn moederskant) ben ik nederlandse. Maar bij de marokkaanen wordt ik niet als een marokkaanse aangezien, terwijl ik gewoon vloeiend marokkaans spreek. Bij de hollanders wordt ik ook niet als een hollandse gezien, want volgens hun heb ik toch buitenlands bloed. Mijn ouders zijn nu ongeveer 30 jaar met elkaar getrouwd en zijn gelukkig met elkaar. Maar toch hebben die verschillende nationaliteiten en de verschillende culturen voor veel problemen gezorgt. Nu volgt mijn stelling, Is het niet beter dat men gewoon trouwd met iemand van zijn eigen cultuur????? Ik persoonlijk voel me 100% marokkaanse en daarom zal ik altijd voor een marokkaanse man kiezen. Ik zou er niet aan moeten denken om met een Nederlander te trouwen. Niet dat ik iets tegen Nederlanders heb, maar ik denk dat zijn cultuur gewoon niet bij die van mij past. Maar ik vind ook dat een Nederlander het beste kan trouwen met een Nederlandse. Ik vraag me af hoe jullie hierover denken. groetjes van 100% marokkaanse in hart en ziel "angeleyes"

muhammad
06-06-2002, 23:15
as-salaam alaikum rasool-allah (saw) heeft gezegd: alle moslims zijn broerders (familie). wat maakt het nou uit of jouw moslim echtgenoot toevallig uit bijv. indonesie of tunesie of saudie arbya komt???

Mocro07
06-06-2002, 23:16
HOE BEDOEL JE BERBER BIJ BERBER ARABIER BIJ ARABIER :boos: SORRY HOOR MAAR ALS JE DIT BEDOELT DAN IS DIT DISCRIMINATIE LAAT IK HET DAN ZO ZEGGEN MAROKAAN= EN BLIJFT MAROKAAN MAAR ER ZIJN EEN PAAR ZOALS JOU DIE ZOIETS NOOIT ZULLEN SNAPPEN :boos:

Safira75
06-06-2002, 23:17
Origineel gepost door angeleyes iedereen moet het bij zijn eigen ras houden dat heb je goed onderbouwd zeg :)

Camilla27
06-06-2002, 23:18

Origineel gepost door Mocro07 HOE BEDOEL JE BERBER BIJ BERBER ARABIER BIJ ARABIER :boos: SORRY HOOR MAAR ALS JE DIT BEDOELT DAN IS DIT DISCRIMINATIE LAAT IK HET DAN ZO ZEGGEN MAROKAAN= EN BLIJFT MAROKAAN MAAR ER ZIJN EEN PAAR ZOALS JOU DIE ZOIETS NOOIT ZULLEN SNAPPEN :boos: nee hij bedoelt iemand van een ander land.........maar men moet niet kijken naar de ras maar naar het geloof.

angeleyes
06-06-2002, 23:19
ho ho allemaal, ik bedoel niet een verschil tussen berbers en arabieren. want dat zijn toch allemaal marokkaanen. nee dat verschil maak ik niet. Nee ik bedoel marokkan- nederlander of andersom

angeleyes
06-06-2002, 23:20
sorry jongens er is iets fout gegaan waardoor er in het begin geen tekst bijzat, ik hoop dat het nu duidelijker is

Safira75
06-06-2002, 23:22
Ik zie dat je het ondertussen al hebt aangepast....dat is al beter. Ik denk dat trouwen met iemand uit dezelfde cultuur nergens voor garant staat. Daarbij, door de globalisering van de wereld, zullen er steeds meer mensen van gemengde ras ontstaan. En dan zullen de problemen die jij beschrijft vanzelf verdwijnen. Alle begin is moeilijk, maar het is een tendens die het logische gevolg is van een steeds "kleiner" wordende wereld. Daarbij, aangezien de Islam een groeiende religie is- zullen er steeds meer moslims van verschillende rassen zijn...en die zullen dus ook meer mengen. Tja, OF het beter is- is eigenlijk niet eens relevant. Al denk ik niet dat het per definitie slechter is, je leert ook weer veel- en bent een meer open persoon als je je moet aanpassen aan een andere cultuur...het maakt je felxibeler en meer bereid om anderen te begrijpen ondanks het feit dat ze anders zijn dan jij- maar het gaat gebeuren- en is aan het gebeuren...OF het goed is is dus minder relevant....hoe je er het beste mee om kan gaan...is al veel interessanter

Mocro07
06-06-2002, 23:30
Sorry zus ik verstond je verkeerd nou dan vind ik dat je volkomen gelijk hebt nogmaal SORRRYYYYYY :hihi:

angeleyes
06-06-2002, 23:34
Beste safira, Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar het is en blijft een probleem waar ik nu mee te kampen heb. Voor mij maakt het niet uit dat het misschien over 30 jaar volledig geaccepteerd is. Ik moet me in deze maatschappij staande zien te houden tegenover de vooroordelen. Ik geef je een klein voorbeeld. Ik ben door mijn ouders op de islamitische manier opgevoed maar had iets meer vrijheden dan de gemiddelde marokkaanse meid. Ik word er nu voor gestraft. Een berberse jongen wilde mijn hand komen vragen, en wat denk je. weigeren zijn ouders omdat mijn moeder in hun ogen een kafra is. Nou mijn moeder is op het moment dat ze met mijn vader trouwde moslim geworden en is dat tot de dag van vandaag. Kijk, ik als kind heb hier niet om gevraagd. Het was voor mij makkelijker als ik gewoon 100% marokkaanse was geweest. Het zijn misschien kleine dingen waar ik mee te kampen heb, maar het maakt het leven wel iets moeilijker voor mij.

angeleyes
06-06-2002, 23:35
mocro07 excuses geacepteerd, hahahahah ik was in het begin ook niet echt duidelijk

Safira75
07-06-2002, 01:07
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor! Voor de fakkeldragers is het altijd het zwaarst. En ik snap ook heel goed dat je er geen boodschap aan hebt dat het over 30 jaar (ik hoop toch minder:) Helemaal geaccepteerd is. Maarlaat ik het dan zo zeggen- gewoon om een beetje te kunnen relativeren. Je kan nu allerlei zaken opnoemen die niet goed gaan- of niet gaan zoals jij wil doordat je een halfbloed bent- Als je dat niet was geweest had je ook problemen gehad. Maar dan om een andere reden. Nogmaals, ik snap heel goed wat je bedoelt! Maar toch lijkt het me in jouw geval praktisch gezien het beste om je 2 helften (Nederlands/Marokkaans) op zo'n wijze uit te dragen dat mensen niet anders kunnen dan je te respecteren. het is net zoals het allochtoon zijn in deze maatschappij. Je zal toch altijd een stapje beter je best moeten doen dan autochtonen. Dat kan je oneerlijk vinden, onrechtvaardig- maar het is de realiteit. Dus zal je er mee om moeten gaan. Verder lijkt het mij dat je met je vraag- de liefde ontkent tussen je vader en moeder? Dat bedoel ik met alle respect hoor!!! Liefde kruipt pas echt waar het niet gaan kan. En als het naar het geloof goed zit, wat is huidskleur of cultuur dan nog? Sterker nog- racisme gaat tegen het geloof in.

tangaoui2003
07-06-2002, 01:41
Wat ik niet begrijp is dat als een marokkaanse, of in dit geval een half marokkaanse, zo' mening heeft, valt er niemand over. Maar een Nederlander zou eens de zelfde opmerking moeten maken. Dat hij vind dat nederlanders maar niet met buitenlanders moet trouwen, dan denk ik dat hij alle marokkaanen over zich heen krijgt, want dan is hij een RACIST. Angeleyes in mijn ogen discrimineer jij ook.

sonya24
07-06-2002, 09:37
BEDOEL JE NOU MET EIGEN RAS OF EIGEN GELOOF?? :confused: Ik zelf heb een relatie met een niet -marokkaan die natuurlijk wel moslim is: dit staat voor mij op nummer 1. We hebben ins-allah ook trouwplannen. Hij zelf is natuurlijk niet niet met de Marokkaanse cultuur opgevoed , maar toch vind ik dat zijn cultuur op vele punten op de onze lijkt. Het ander punt is natuurlijk wel dat de taal anders is, ik zal later niet met z'n moeder kunnen communiceren. Maar aan zulke dingen valt zeker iets te doen daarom vormen ze voor niet echt een probleem. Ik hou zielsveel van hem dus ik heb ook alles voor hem over. De taal leer ik wel en ander dingen neem ik ook voor lief. Ik weet wel dat veel dingen gaan veranderen maar ik vind dat als je echt van elkaar houdt je dat niet tegen kan houden.

igzeneej
07-06-2002, 09:42

Ik ben volbloed marokaan !!! ..En ik gedraag me er ook naar !!! :maroc:

Pagina's : [1] 2 3 4