Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Overlast met migranten eindigt met steekpartij

Pagina's : [1] 2

LZN
02-06-2003, 16:57

Sint Niklaas. Het recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas heeft een woelig weekend achter de rug. Het domein beleefde een toeristische topper, maar de vreugde daarom werd overschaduwd door overlast en pesterijen. Het gaat om een grote groep migranten uit het Antwerpse die het hele weekend lang andere bezoekers en personeel lastig vielen.Dramatisch hoogtepunt werd een steekpartij met drie gewonden.Volgens burgemeester Freddy Willockx is dit onaanvaardbaar. Gisteren controleerde de politie al meteen intensief alle allochtonen. 56 personen zijn meegenomen. Het is niet de eerste keer dat migranten uit het Antwerpse op recreatiedomein De Ster voor overlast zorgen. Sinds drie jaar wordt het park geregeld bezocht door grote groepen allochtonen. Na vorige incidenten werden speciale politiemaatregelen van kracht. Zo werden vorig jaar enkele migranten de toegang ontzegd tot De Ster. Telkens gaat het om allochtonen uit het Antwerpse. De plaatselijke migrantengemeenschap heeft met deze incidenten niks te maken. Dit jaar werd voor de eerste keer ook het recreatiebad van buurgemeente Beveren belaagd door de Antwerpse groep. SINDS DONDERDAG De problemen begonnen donderdag al toen twee jongeren voor amok zorgden op een lijnbus. De een wilde zijn abonnement niet tonen en de andere wou een raam opendraaien. De andere passagiers en de chauffeur konden hem in bedwang houden tot de politie arriveerde. Vrijdag en zaterdag was er dan continu overlast. Het gaat om jongelui die geen toegangsticket wilden kopen, in roeiboten sprongen zonder te betalen, andere bezoekers lastig vielen en politie en personeel provoceerden. Alles samen veroorzaakte dit een zeer onaangename sfeer. STEEKPARTIJ De incidenten bereikten zaterdagavond hun hoogtepunt toen een gsm van een Kosovaars jongentje werd gestolen. De vader en een oom wilden de daders aanpakken waarbij het tot een hoog oplopende ruzie kwam. Een grote groep migranten schaarde zich rond hen. Volgens de Kosovaar werd hij bedreigd met een mes dat hij echter kon ontfutselen. De man voelde zich ook bedreigd door de grote groep en stak drie allochtonen neer. Twee migranten liepen lichte verwondingen op en mochten na verzorging het ziekenhuis verlaten. Een derde kreeg een messteek in de buik maar zonder erge gevolgen. De Kosovaar werd aangehouden, maar diezelfde avond terug vrijgelaten omdat het om wettelijke zelfverdiging zou gaan. HOGE KOSTPRIJS Burgemeester Freddy Willockx wil nu alle mogelijke politiemiddelen inzetten om incidenten te voorkomen. "Dit is onaanvaardbaar." reageert hij boos. "Ik heb als schepen dertig jaar geleden het recreatiedomein geopend en het gezinsvriendelijk karakter steeds gepromoot.Relschoppers zijn niet gewenst. We gaan alles in het werk stellen om hen buiten te houden" De verhoogde politieaanwezigheid zal met de zomervakantie in het vooruitzicht een dure aangelegenheid worden, maar de burgemeester vindt het die prijs waard. Het Laatste Nieuws 2 juni 2003.

malik25
02-06-2003, 17:24
Beste Vikker, Een Kosovaar steekt drie migranten neer en wordt vrijgelaten omdat het om wettelijke zelfverdediging zou gaan! En dan heeft de burgemeester Freddy Willockx het lef om te zeggen:"relschoppers zijn niet gewenst". Ten eerste is een Kosovaar een buitenlander die waarschijnlijk op vakantie in Belgie was. Heeft een buitenlander meer recht dan een migrant in Belgie? Ten tweede is het verboden om zelf rechter te gaan spelen ook in Belgie. ( De vader en een oom wilden de daders aanpakken waarbij het tot een hoog oplopende ruzie kwam.) Ten derde klopt het verhaal niet over het feit dat de Kosovaar zich verdedigd had! Ik kan het weten....... Recht heeft niet en zal ook nooit met zo'n domme burgemeester zege vieren!!!!! Jammer hoor!!!!! malik25

malik25
02-06-2003, 18:23
Origineel gepost door vikker Lees jij het hele artikel nog maar eens van begin tot einde. :rolleyes: Ja, en ............................. :zwaai:

malik25
02-06-2003, 19:15
Origineel gepost door vikker Indrukwekkende zeer doordachte repliek van iemand die beweert er meer van te weten.... lolbroek. :D Beste vikker, Iedereen heeft recht op zijn mening vriend. En jammer dat je die niet durf te delen met ons. Groetjes lolbroek malik25 :hammer:

an3sdej
02-06-2003, 19:41

Malik , eigen rechter spelen mag niet, en valt nooit goed te keuren. Daarom hebben we een politiekorps aangesteld, en die doet het werk steeds beter. Nu is het snel gedaan met het gedogen, en zullen oproerkraaiers, en vooral die opgeschoten jongeren die mensen in een zwembad lastig vallen preventief worden 'ingeklaard'.

tuttebell2
02-06-2003, 21:43
Origineel gepost door an3sdej Malik , eigen rechter spelen mag niet, en valt nooit goed te keuren. Daarom hebben we een politiekorps aangesteld, en die doet het werk steeds beter. Nu is het snel gedaan met het gedogen, en zullen oproerkraaiers, en vooral die opgeschoten jongeren die mensen in een zwembad lastig vallen preventief worden 'ingeklaard'. he 3 weet je wat een ander woord is voor preventief fouileren #harrestment# :stomp:

AlSawt
02-06-2003, 23:11
Origineel gepost door an3sdej Malik , eigen rechter spelen mag niet, en valt nooit goed te keuren. Daarom hebben we een politiekorps aangesteld, en die doet het werk steeds beter. Nu is het snel gedaan met het gedogen, en zullen oproerkraaiers, en vooral die opgeschoten jongeren die mensen in een zwembad lastig vallen preventief worden 'ingeklaard'. Zal ik je iets leuks vertellen! de meeredeel van die opgeschoten jongeren die mensen lastig vallen in zwembadden, waren autochtonen. Dat ze aangepakt moeten worden, allochtoon of autochtoon, daar ben ik het met je eens. Maar ik heb een gevoel dat je het bespreekt uit wetenschap dat het alleen allochtonen waren. Geloof me an3sdej, ik had justitiel rapporten over gelezen.

an3sdej
02-06-2003, 23:15
.....he 3 weet je wat een ander woord is voor preventief fouileren #harrestment# ...... Niet als het door mensen van hetzelfde geslacht is, en in noodsituaties mag het ook door mannen bij vrouwen en andersom!!

Asdaq
04-06-2003, 12:10
PISTA/Vikker, Je kraamt onzin uit. De AEL is destructief? De AEL is de enige die met een oplossing komt om onrechtvaardige criminalisering van een minderheid tegen te werken of in evenwicht te brengen. Als het aan die Belgische nazi's van de politie lag hadden ze iedereen opgepakt.

Apatisch
05-06-2003, 11:43
"Om dan nog te zwijgen over het imago van de Marokkanen dat hier alweer een zeer stevige deuk krijgt. Jaja, hoe een kleine groep mensen het imago van een grotere groep zo kan schaden." Hetgeen die relschoppers uitsteken daar ben ik het zeker niet mee eens en als ze opgepakt worden, dan zal ik er ook zeker niet om huilen. Maar wat me wél tegenzit is dat anderen die er niets mee te maken hebben ook worden aangezien als quilty. En het excuus van: dat komt door die slechte Marokkanen, jah ... dat is zoooo pover. Weet je : de fout ligt niet aan 1 kant, niemand heeft het recht om te veralgemenen : niet de Belgen , niet de Nederlanders en niet de Marokkanen, niet een andere nationaliteit. Wanneer ze dat dan wel doen : dus 1 individu aanzien als een hele gemeenschap; wél dan moeten ze ook voor de consequenties opdraaien. Dit geldt voor alle betrokkenen. Dus als een groep AEL'ers komt om de boel nog meer op te hitsen ; wel dan denk ik: eigen schuld ... Domheid wordt spijtig genoeg eenmaal met domheid bestreden.

Pagina's : [1] 2