Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Verkrachtingen door groepen te veel gehyped'

moslim1406
31-05-2006, 01:25

(Novum) - Het beeld dat in Nederland wordt geschetst van een toename van groepsverkrachtingen door steeds jongere, allochtone daders is niet genuanceerd. Groepsverkrachtingen zijn van alle tijden. Dat blijkt dinsdag uit een nog niet gepubliceerd onderzoek in handen van Trouw. De hype rond groepsverkrachtingen wordt bekritiseerd door psycholoog Jan Hendriks en hoogleraar criminologie Catrien Bijleveld. De twee wetenschappers publiceren dit najaar een artikel over groepsverkrachtingen. Veertig procent van de daders zou autochtoon zijn en ook van goed georganiseerde bendes zou geen sprake zijn. Hendriks en Bijleveld verwerpen bovendien de theorie dat daders teveel naar seksistische videoclips zouden kijken. "Dat is veel te simplistisch", zegt Hendriks in het dagblad. "Want wat zou dan schadelijker zijn: een uur per dag kijken, of vijf uur per dag."

KASTRO
31-05-2006, 01:32
(Novum) - Het beeld dat in Nederland wordt geschetst van een toename van groepsverkrachtingen door steeds jongere, allochtone daders is niet genuanceerd. Groepsverkrachtingen zijn van alle tijden. Dat blijkt dinsdag uit een nog niet gepubliceerd onderzoek in handen van Trouw. De hype rond groepsverkrachtingen wordt bekritiseerd door psycholoog Jan Hendriks en hoogleraar criminologie Catrien Bijleveld. De twee wetenschappers publiceren dit najaar een artikel over groepsverkrachtingen. Veertig procent van de daders zou autochtoon zijn en ook van goed georganiseerde bendes zou geen sprake zijn. Hendriks en Bijleveld verwerpen bovendien de theorie dat daders teveel naar seksistische videoclips zouden kijken. "Dat is veel te simplistisch", zegt Hendriks in het dagblad. "Want wat zou dan schadelijker zijn: een uur per dag kijken, of vijf uur per dag." wallah dat vond ik echt 1 van de meest hatelijke berichten van dit jaar.. maar dit is ook echt het bewijs dat de media gewoon alles omdraait.. dan is het de allochtoon dan is het de marokkaan specifiek dan weer de moslim.. alles wat maar in het voordeel komt wat lullen ze tfoe, 99 van de 100 daders van zedendelicten zijn blank/nederlands/bleekscheten waarom brengen ze zoiets nooit aan de kaart..

moslim1406
31-05-2006, 01:36
wallah dat vond ik echt 1 van de meest hatelijke berichten van dit jaar.. maar dit is ook echt het bewijs dat de media gewoon alles omdraait.. dan is het de allochtoon dan is het de marokkaan specifiek dan weer de moslim.. alles wat maar in het voordeel komt wat lullen ze tfoe, 99 van de 100 daders van zedendelicten zijn blank/nederlands/bleekscheten waarom brengen ze zoiets nooit aan de kaart.. als je je zelf superieur acht tegenover andere volkeren moet je ook zo overkomen, je eigen problemen aankaarten is dan zeker geen optie.

KASTRO
31-05-2006, 01:40
als je je zelf superieur acht tegenover andere volkeren moet je ook zo overkomen, je eigen problemen aankaarten is dan zeker geen optie. ik weet maar je kunt eeuwig blijven praten ik chat hier alleen maar wat af en toe.. ik ben die level van 'f*ck alles' allang voorbij, ik kijk haast geen nieuws meer niks althans niet omtrent dit soort onderwerpen, als je je daar mee gaat bezighouden word je alleen maar depressiever

Mariska
31-05-2006, 10:06

Je moet zo'n onderzoek zelf lezen. Dan kan je zien wat ze eigenlijk onderzocht hebben. Perspectief bepaalt ook de uitslag van een onderzoek. Bijv er staat dat het ook gebeurd in oorlogsgebieden. Als er oorlogsgedrag voorkomt in gebieden zonder oorlog is dat juist wel schokkend. Maar de onderzoeker gebruikt dit om het af te zwakken zo van het gebeurt wel meer.

amused
31-05-2006, 10:55
wallah dat vond ik echt 1 van de meest hatelijke berichten van dit jaar.. maar dit is ook echt het bewijs dat de media gewoon alles omdraait.. dan is het de allochtoon dan is het de marokkaan specifiek dan weer de moslim.. alles wat maar in het voordeel komt wat lullen ze tfoe, 99 van de 100 daders van zedendelicten zijn blank/nederlands/bleekscheten waarom brengen ze zoiets nooit aan de kaart.. Nou, dat laatste is niet helemaal waar... (Novum) - Het beeld dat in Nederland wordt geschetst van een toename van groepsverkrachtingen door steeds jongere, allochtone daders is niet genuanceerd. Groepsverkrachtingen zijn van alle tijden. Dat blijkt dinsdag uit een nog niet gepubliceerd onderzoek in handen van Trouw. De hype rond groepsverkrachtingen wordt bekritiseerd door psycholoog Jan Hendriks en hoogleraar criminologie Catrien Bijleveld. De twee wetenschappers publiceren dit najaar een artikel over groepsverkrachtingen. Veertig procent van de daders zou autochtoon zijn en ook van goed georganiseerde bendes zou geen sprake zijn. Hendriks en Bijleveld verwerpen bovendien de theorie dat daders teveel naar seksistische videoclips zouden kijken. "Dat is veel te simplistisch", zegt Hendriks in het dagblad. "Want wat zou dan schadelijker zijn: een uur per dag kijken, of vijf uur per dag."

an3sdej
31-05-2006, 10:59
Groepsverkrachtingen onder jongeren (en ouderen) kunnen niet genoeg 'gehyped' worden. Vreselijke zaak voor betrokken meisje/vrouw.

amused
31-05-2006, 11:02
Groepsverkrachtingen onder jongeren (en ouderen) kunnen niet genoeg 'gehyped' worden. Vreselijke zaak voor betrokken meisje/vrouw. En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Shania
31-05-2006, 11:04
Groepsverkrachtingen onder jongeren (en ouderen) kunnen niet genoeg 'gehyped' worden. Vreselijke zaak voor betrokken meisje/vrouw. Juist, en het maakt niet uit wat voor kleur ras of geloof je hebt.

Maghrabella
31-05-2006, 11:05
Damn, het lijkt er gewoon op dat heel Nederland samenspant om door zoveel en zo vaak mogelijk slechte (incorrecte) informatie door te spelen over allochtonen.

Rachid_Breda
31-05-2006, 11:06
Groepsverkrachtingen onder jongeren (en ouderen) kunnen niet genoeg 'gehyped' worden. Vreselijke zaak voor betrokken meisje/vrouw. Dat vroeg ik me dus ook af...hoe kunnen groepsverkrachtingen nou teveel gehyped worden :confused: