Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen maar je ouders zijn erop tegen wat doe jij?

FATOUSHA
02-06-2003, 08:12

Ik hoor het vaak mensen zeggen dat als je ouders het niet eens zijn met je partnerkeuze je nooit gelukkig zal worden! :( Stelling: je hebt je droomvrouw/man gevonden en wil de rest van je leven met hem/haar delen, alleen 1 probleem je ouders zijn er fel op tegen! Wat zou jij doen :confused:

FATOUSHA
02-06-2003, 08:20
Origineel gepost door ouiam_tet1 ehm, dit is echt een hele moeilijke vraag....ik denk er vaak over na.... als ik m'n ouders niet nodig zou hebben voor hun toestemming dan zou ik kiezen voor m'n droomman...ik ga oud worden met hem en niet met m'n ouders en bovendien is het mijn leven en als ik ongelukkig word was dat m'n eigen keuze geweest :) ik moet dus wel m'n ouders proberen over te halen anders is m'n huwelijk niet geldig :( Inderdaad! Maar ik ken een situatie waarin een meisje erg graag met een jongen wil trouwen alleen haar ouders zijn er op tegen Nu heeft ze aan een imam gevraagd of hij hierover een ghoetoba wil houden! nb ik ben niet dat meisje :D wel moeilijke situatie :(

fatiha85
02-06-2003, 08:30
Ik zou naar mijn ouders luisteren, hoe moeilijk het ook is om mijn ''droomprins'' te vergeten. Het zou eigenlijk wel laag zijn als mensen niet naar hun ouders zouden luisteren, want ik bedoel je moeder heeft je negen maanden lang gedragen en je ouders hebben je samen opgevoed en grootgebracht, en dan als je een leven kan leiden zonder de hulp van je ouders dan ben je ze niet eens dankbaar en doe je niet eens wat zij van je verwachten!!!! Het paradijs ligt onder de voeten van je ouders, als zij iets van je vragen dan hoor je ook te gehoorzamen!!!! En ja als je niet naar je ouders gaat luisteren en je trouwt tegen de wil van je ouders in, tuurlijk ga je dan niet gelukkig door het leven!! En het ergste is nog als je ouders je niet meer willen zien en dat ze je het nooit gaan vergeven en ze gaan dood en je hebt ze niet om vergeving gevraagd dan zal je nooit het paradijs betreden!!! Wat ik hier allemaal heb gezegd komt uit een boek dat ik ooit heb gelezen, ik wist dit ook niet, maar het is goed tot mij door gedrongen, doe niets wat je ouders niet willen, gehoorzaam je ouders, dat is het allerbelangrijkste!!

Tombie
02-06-2003, 08:42
Als deze situtatie bij mij zou voorkomen en ik hou echt zoveeeel van hem dan doe ik het gewoon en zou ik met hem gaan trouwen ondanks iedereen er niet achter staat! Bud, he that's me gewoon!!

Atlas_Gebergte
02-06-2003, 09:30

Sallaam Alikoum, hierbij sluit ik me helemaal aan bij Fatiha85, want dat is de waarheid in de islam en dat is het belangrijkste. Wa sallaam Alikoum

chicamaroquia
02-06-2003, 09:52
Ik ben liever even verdrietig om het verlies van mijn droomman, dan dat ik de rest van mijn leven zonder mijn ouders moet doorbrengen... :verdriet:

FATOUSHA
02-06-2003, 10:01
Origineel gepost door chica*******a Ik ben liever even verdrietig om het verlies van mijn droomman, dan dat ik de rest van mijn leven zonder mijn ouders moet doorbrengen... :verdriet: Inderdaad! Je bent misschien dan wel gelukkig met je man (of niet) maar je ouders staan voorop! Ik zelf zou naar mijn ouders luisteren, en misschien door veel te praten zullen ze het er mee eens zijn. Bedankt voor jullie reactie's :zwaai:

T-ManiaC
02-06-2003, 10:21
Ik kies voor me ouders.. :)

marocgirl18
02-06-2003, 11:42
nee mijn ouders zijn niet zo ik mag kiezen met wie ik trouw ook al zijn ze er tegen ze zeggen jij moet met je hele leven met hem blijfen xx

fatiha85
02-06-2003, 16:42
Origineel gepost door Atlas_Gebergte Sallaam Alikoum, hierbij sluit ik me helemaal aan bij Fatiha85, want dat is de waarheid in de islam en dat is het belangrijkste. Wa sallaam Alikoum thank you :goedzo:

marokkolove
02-06-2003, 16:46
Zorg ervoor dat hun hem leuk gaan vinden. Of anders niet trouwen je ouders hebben uiteindelijk toch het beste voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! ;) ;) ;) ;) ;)

chicamaroquia
03-06-2003, 12:18
Je ouders hebben het beste met je voor, het moet wel bel ghatar zijn, anders doe ik het niet. Een huwelijk zonder zegen van mijn ouders is geen huwelijk! :(