Bekijk originele versie : Sjari'a Goed of Slecht ?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
De Sjari'a is perfect, waarom wordt het keer op keer barbaars genoemd ? Wie bepaalt wat wel of niet normaal is ?
Is alles wat niet bij jou denkwijze past abnormaal ?
Wat weten mannetjes als Pista, Jacko over de Sjari'a ?
Waarom wordt keer op keer de Sjari'a barbaars genoemd ?
Vertel mij maar wat jullie weten over de Sjari'a..
Keer op keer zegt Jacko dat er niet over het vroegere Kalifaat gepraat moet worden als het over de Sjari'a gaat..
Waarom eigenlijk ?
Omdat de Khalifa laat blijken dat de Islamitische Sjari'a perfect is.
Jij haalt een gedeelte uit de context.
Als het over de Sjari'a gaat dan wordt er bij vele onwetende gelijk gedacht aan stenigingen en lijfstraffen.
Weet wel waarom die mensen gestraft worden, en onder welke voorwaarde ze gestraft mogen worden.
Of denken die onwetende idioten niet kritisch na ?
Wie bepaalt wat wel of niet barbaars is, laten we zoals de onwetende de straffen los trekken uit hun context.
Democratiche idioten zijn echt gestoord, ze sluiten mensen op in kooien(cellen) en laten ze daar zomaar rotten voor de rest van hun leven.
Democratische idioten pakken het geld af van hun volk doormiddel van boetes, dat is toch niet normaal ?
Echt een gestoord volk als je het op deze manier bekijkt toch ?
Je hoeft mij niet te vertellen waarom die mensen in cellen worden gestopt, of waarom ze opeens boetes krijgen..
Want dat is toch niet belangrijk ?
Zoals jullie doen, je haalt de straffen uit hun context, en dan lijkt het niet normaal.
Mensen zomaar in een cel stoppen, of zomaar hun geld afpakken..
Gestoorde mensen he die Democraten...
GangstaLovin
01-06-2003, 23:12
ieder zo zijn eigen mening over het straffen van mensen ..maar ik ben geen fan van sharia. maar ja sharia kan alleen in een islamitisch land met alleen maar islamitische mensen ..anders dwing je anderen om bepaalde islamitische levenswijzen over te nemen (vind ik dan).
Dus als je in een land wilt wonen waar mensen berecht worden volgens sharia ...emigreer dan!
Zelfkritiek
01-06-2003, 23:47
Als een zuiver islamitisch land democratisch heeft bepaald dat de wetten van de sharia gebruikt moeten worden, dan lijkt mij dat prima. Maar goed, bestaan er landen waar uitsluitend moslims wonen? En bestaat er in die landen uberhaupt een democratisch proces waarin het volk kan zelf kan kiezen of men onder de sharia wetten wil leven?
tinghir2001
02-06-2003, 00:47
Origineel gepost door Yahya
De Sjari'a is perfect, waarom wordt het keer op keer barbaars genoemd ? Wie bepaalt wat wel of niet normaal is ?
Is alles wat niet bij jou denkwijze past abnormaal ?
Wat weten mannetjes als Pista, Jacko over de Sjari'a ?
Waarom wordt keer op keer de Sjari'a barbaars genoemd ?
Vertel mij maar wat jullie weten over de Sjari'a..
Keer op keer zegt Jacko dat er niet over het vroegere Kalifaat gepraat moet worden als het over de Sjari'a gaat..
Waarom eigenlijk ?
Omdat de Khalifa laat blijken dat de Islamitische Sjari'a perfect is.
Jij haalt een gedeelte uit de context.
Als het over de Sjari'a gaat dan wordt er bij vele onwetende gelijk gedacht aan stenigingen en lijfstraffen.
Weet wel waarom die mensen gestraft worden, en onder welke voorwaarde ze gestraft mogen worden.
Of denken die onwetende idioten niet kritisch na ?
Wie bepaalt wat wel of niet barbaars is, laten we zoals de onwetende de straffen los trekken uit hun context.
Democratiche idioten zijn echt gestoord, ze sluiten mensen op in kooien(cellen) en laten ze daar zomaar rotten voor de rest van hun leven.
Democratische idioten pakken het geld af van hun volk doormiddel van boetes, dat is toch niet normaal ?
Echt een gestoord volk als je het op deze manier bekijkt toch ?
Je hoeft mij niet te vertellen waarom die mensen in cellen worden gestopt, of waarom ze opeens boetes krijgen..
Want dat is toch niet belangrijk ?
Zoals jullie doen, je haalt de straffen uit hun context, en dan lijkt het niet normaal.
Mensen zomaar in een cel stoppen, of zomaar hun geld afpakken..
Gestoorde mensen he die Democraten..
Jongen !! verdoe je tijd niet te veel op dit forum met je onzin en je Papa na praten !! 17 jaar ben je ....,als ik jou was ,zou zo ik meer achter de meiden aan gaan !!! oke ,je Papa zou dat niet goed vinden ,maar geloof me ,op jou leeftijd was je Papa ook niet heilig. en het bovendien heel gezond voor je dan dit gel.ul van je !!
tegen:
- ik ben tegen de doodstraf
- ik heb begrepen dat de sjaria wetgeving alleen onder ideale omstandigheden mag worden toegepast. Ben ik het mee eens, maar die omstandigheden klonken mij wel zo ideaal dat ze nooit zullen voorkomen, dus wat heb je dan aan zo'n wetgeving.
- ik ben een voorstander van scheiding van kerk en staat. daarvan is dan geen sprake meer.
- worden christenen/atheisten en andere niet moslims dan ook via de sjaria wetgeving berecht? Zo ja, lijkt me fout. Zo nee, lijkt me ook niet handig. Dan krijg je in 1 land verschillende wetgevingen.
.....Democratiche idioten zijn echt gestoord, ze sluiten mensen op in kooien(cellen) en laten ze daar zomaar rotten voor de rest van hun leven.
Echt een gestoord volk als je het op deze manier bekijkt toch ?.....
hihih, weleens de gevangenissen in SA en andere isalmitische landen gezien??? Weleens die video's van stenigingen van die verpakte vrouwen gezien die zogenaamd overspel hadden gepleegd? Weleens die smerige gevangenissen in Pakistan gezien?? Hou toch op Yahyah, en heb niet zo'n rose identiteistbril op t.a.v. de door jou geliefde oude islamitische wetgeving. Zoek je identiteit in jezelf, en niet in die onzin!!
tinghir2001
02-06-2003, 14:31
Origineel gepost door yehiyaayyash
En heb ik iets anders beweert.
Voortaan beter lezen ik heb een aantal voorbeelden van de sjariah gelezen (letterlijk betekent sjaria , de weg.)
DE sjaria is de islamitische wet door Allah gezonden.Zoals 5 keer per dag bidden , vast enzv enzv.
De strafwetgeving is ook een onderdeel.
Iedereeen die de straffen die Allah oplegt aan dieven en verkrachters barbaars vind is geen moslim.
Tevens moet men weten dat de zware straffen zoals amputaties zeldzaam zijn en alleen volgens strenge voorwaarden worden uitgevoerd.
En wij danken Allah dat hij ons de Sjaria heeft geschonklen en niet de westerse wetten die van de duivelse brein van de ongelovigen voortkomen .
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Het stenigen van overspelige vrouwen?
Goed of slecht.
bij vier getuigen van de penetratie en vergeet ook overspelige mannen. Of ben je zo gemancipeerd??
Handen afhakken van kleine kinderen die een appel stelen?
Goed of slecht.
alleen bij veelplegers mensen worden niet in cellen gestopt er is een overlevering waar een man 72 keer is betrapt op het stelen en elke keer werd het hem vergeven maar bij de 73ste keer werd zijn hand geamputeerd.
Afvallige moslims ingraven en stenigen?
Goed of slecht.
afvallige westerlingen uitstoten uit de samenleving???
goed of slecht.
De Sharia moet in Nederland echt worden ingevoerd. Er moet een speciale kliniek komen waar opgeleide artsen profesioneel handen afzetten van dieven. Natuurlijk wel met verdoving.
En er moeten speciale stenigingsruimten komen, waar met een soort ballenkanon op profesionele wijzen mensen gestenigd kunnen worden.
Dat zou pas mooi zijn, en elke moslims hoort het hiermee eens te zijn.
er is in de hele islamische geschiedenis maar drie keer een steniging geweest in de tijd van de profeet, er is zelfs een overlevering bekend waarbij een vrouw bij de profeet kwam en zei dat ze overspel heeft gepleegd , hij riep haar om weg te gaan en dat hij haar niet hoorde, daarna zij ze het weer en riep hij haar weer om weg te gaan bij de derde keer zei hij als je het zo graag wilt dan zal het gebeuren en zo geschiedde het. Dus zo een kliniek is onzin, deze straffen worden alleen bij veelplegers gehanteerd het gaat in eerste instantie om vergeving en heropvoeding.
tinghir2001
02-06-2003, 14:43
Origineel gepost door yehiyaayyash
En heb ik iets anders beweert.
Voortaan beter lezen ik heb een aantal voorbeelden van de sjariah gelezen (letterlijk betekent sjaria , de weg.)
DE sjaria is de islamitische wet door Allah gezonden.Zoals 5 keer per dag bidden , vast enzv enzv.
De strafwetgeving is ook een onderdeel.
Iedereeen die de straffen die Allah oplegt aan dieven en verkrachters barbaars vind is geen moslim.
Tevens moet men weten dat de zware straffen zoals amputaties zeldzaam zijn en alleen volgens strenge voorwaarden worden uitgevoerd.
En wij danken Allah dat hij ons de Sjaria heeft geschonklen en niet de westerse wetten die van de duivelse brein van de ongelovigen voortkomen .
Jij bent echt ziek in je hoofd !! hoezo mensen die vinden dat dit soort straffen niet passen in deze tijd geen moslims meer zijn ?! en extreme straffen zijn heel zeldzaam ?? jongen ...in soedan loopt een hele kudde mensen zonder hand ,honderden !! oh ja natuurlijk ,dat zijn geen echt moslims ,dat zijn negers!! denk na ...en praat geen poep !! En SA ??ik wil beweren dat dat wel de meest schijnheilige *** land op deze aardbol is !! schandalig ,zon rijk land met zulke achterlijkheid !! prinsen die er op los n.euken en er op los gokken overal op deze wereld ,maar een arme dief in SA daar wordt de hand van afgehakt !!
Door jou soort die alles maar goed praat en zich ware moslim noemt en veder eigelijk zo achterlijk en dom als een deur ,door dat soort heeft de Islam dit *** imago !!
Islam is niks anders dat de vijf zuilen en een beetje verstand !!
Origineel gepost door tinghir2001
Islam is niks anders dat de vijf zuilen en een beetje verstand !!
dan heb jij een heel bekrompen idee van de islam
Yehyia
.....En wij danken Allah dat hij ons de Sjaria heeft geschonklen en niet de westerse wetten die van de duivelse brein van de ongelovigen voortkomen .........
Blijf jij lekker danken voor de sharia, dan blijf ik blij dat JIJ in dit heerlijke land mag wonen vol met ongelovigen!!!
Origineel gepost door an3sdej
Yehyia
.....En wij danken Allah dat hij ons de Sjaria heeft geschonklen en niet de westerse wetten die van de duivelse brein van de ongelovigen voortkomen .........
Blijf jij lekker danken voor de sharia, dan blijf ik blij dat JIJ in dit heerlijke land mag wonen vol met ongelovigen!!!
ik zie het verband niet :confused:
Origineel gepost door Mojowel
jahyah
Overspel, meer geld, hebzucht en nog wat van dat soort zaken zijn niet de basis voor geluk. Als jij werkelijk denkt dat westerlingen dat nodig hebben om gelukkig te zijn had Fortuyn gelijk over de achterlijke cultuur van de islam. Maar misschien moet ik die achterlijkheid tot jouw persoontje beperken?
dit noem ik de domste conclusie van dit fora. Dus als een persoon een denkwijze heeft dan is er een hele religie achterlijk. Precies het is een religie en geen cultuur dat zal jij wel als achterlijke weten. Toch???
Ieder maakt (in het westen) zelf uit wat hem/haar gelukkig maakt, als het de zaken zijn die jij zo hatelijk opnoemt is dat nog een individuele keuze en is het niet aan jou om daar een (waarde) oordeel over uit te spreken.
o is dat zo, als kind heb je nog niks. Het hangt totaal af van je sociale positie in dit land, ben je rijk dan kan je veel meer dan iemand die rondzwerft in dit land.
Over jaloers zijn op de sjaria plaats ik je in het rijtje van Punjabi die ook hoopt dat "wij" jaloers op "jullie" zijn. Geloof me uit de gromd van mijn hart....wij zijn niet jaloers op zaken als de sjaria.
Wat jouw betrokkenheid met het geloof aangaat, prima hoor maar ga jouw religieuze inzichten niet als zaligmakend of representatief bestempelen omdat ze dat niet zijn.
dan geef ik vraag ik jou wat is de sharia?
Eerlijk gezegd zijn jouw opvattingen daarover nogal achterhaald en behoorlijk archaisch
Je bent nogal arrogant en dom om te zeggen dat "wij" geen broederliefde kennen.
zelfs nederlanders geven toe dat dit nu een maatschappij is van ikke ikke en de rest kan stikken hoe bedoel je dom. Wie zijn "wij".
Je bent ook aan het zwetsen als je denkt dat de sjaria de bron van de democratie is.
jij bent nog dommer dan ik dacht. Denk je dat dat het griekse stelsel was. Dan zal ik als ik jou eens was wat geschiedenisboeken lezen.
Je bent nog veel meer aan het zwetsen als je zegt dat het enige mooie van het westen van de moslims afkomstig is. Maar als het wel waar zou zijn dan zou ik de eerste zijn om te zeggen....hartstikke bedankt moslims!!
Maar als je begint over de duivel dan zie ik geen hoop meer voor jou.......die hebben wij namelijk al lang overwonnen!
Vele dingen heb je te danken aan de arabieren die die uitvindingen deden op basis van de koran van vergaar zoveel kennis en inderdaad de huidige samenleving heeft daar nog steeds heel veel baat bij.
Hoe weet jij dat je de duivel hebt overwonnen, geloof je nou wel of niet?
Onze samenleving bepaalt zelf wat er gebeurt, wij zijn geen speelbal van de duivel of sheitan, dat soort excuses gebruiken wij sinds een paar eeuwen niet meer.
Wij nemen verantwoording voor onze eigen daden en laten daar
is in de islam niet anders hoor!
niet een duivel of Allahtrallalla verantwoordelijk voor zijn.
In het Midden-Oosten is nog steeds de duivel die er zorg voor draagt dat Israel zo machtig is terwijl het de Joden zelf zijn die dat mogelijk maken. net zo goed is de onmacht van de Arabieren aan hen zelf toe te schrijven, anders niets.
nee het is amerika die daar de vinger draaid, denk je dat het volk eens is met zulke regimes. Ik dacht het niet. Zonder amerika zou israel nergens zijn en zonder israel amerika niet.
MOJO [/QUOTE]
Origineel gepost door Mojowel
Dat je nou net weer met Amerika-en-Israel-die-zo slecht-zijn moet eindigen vind ik kenmerkend! Maar het is wel zo duidelijk omdat ik nu weet hoe ik je inschatten moet, dank daarvoor.
o ja zeg mij eens, vind je het rechtvaardig wat die twee daar aan het doen zijn. Geef eens een eerlijk antwoord.
Om met je eerste punt te beginnen, ik zei dat ik het op ,,jouw eigen persoontje betrok, niet op de hele islamitische cultuur.
Probeer niet te scoren met dingen die ik niet zei!!
je baseert je op zijn uitspraak waarnaa je concludeert dat die cultuur wel degelijk achterlijk zou zijn. Er is geen islamitische cultuur nu weet ik hoe ik jou moet inschatten.
Je tweede punt, iemand met geld kan meer dan een zwerver zeg je, dat zal ik niet tegenspreken. Ook in de Arabische wereld is dat het geval behalve dat de daklozen en zwervers het hier veel en veel beter hebben.
hoe weet je dat. In verhouding tot zal dit wel zeker niet gelijk. Veel nederlanders geven niks aan een zwerver is dit nou typisch westers of ligt dat aan mij dat ik elke dag van die gierige nederlanders tegenkom.
Je derde punt, wat is de sjaria? De sjaria is een op de koran gebasseerde wetgeving en moet de mensen straffen en beschermen volgens Allah,s woord zoals door de profeet is neegeschreven. Voor mijn part vrede met hem!
Algemene praat kan je zo gekopieerd hebben, sjaria omvat veel meer dan alleen een wetgeving. kom met gedetailleerde beschrijvingen.
4) Ikke ikke en rest kan stikken. Beste jongen dat is een rotte menselijk zwakte en niet specifiek westers. Zijn de islamitische landen dan zo solidair en homogeen?? Net zo min, althans niet meer of minder dus moet je ook niet doen alsof het alleen in het westen zo is.
o dus alles wat er in het westen aan slechts is is in de arabische wereld ook. En hier is alleen het goede.
Ik ben het ook niet eens met die zogenaamde islamitische landen maar we hadden het tog over het westen dus niet afhaken.
5)Inderdaad is de Griekse of hellenistische beschaving de oorsprong van de democratieen (Democratus weet je wel) en niet de islam. Er zitten zeker Arabische elementen in de Hellenistische beschaving maar net niet die van de democratie.
Democratie en sjaria verdragen elkaar nu eenmaal niet en sluiten elkaar zelfs uit.
Er was en is geen enkel islamitisch land wat de noemer democratie verdient. Als dat wel zo is hoor ik graag van jouw welk land dat was of is!!
het griekse stelsel was meer voor de lol en niet zozeer als politiek stelsel. Vele islamitische tinten zitten er in de democratie. Veel meer dan de griekse tinten.
6)Arabieren en koran zijn in aanleg verantwoordelijk voor het westen? Dat begrijp ik niet, je hebt zoveel commentaar op het westen maar toch beweer je dat het westen gevormd is door Arabieren en koran?? Dat rottige westen is dus de schuld van de koran en de Arabieren?? Dat is uiteindelijk je eigen conclussie!!
kan je nou niet lezen of wil je gewoon niet zien wat er staat woorden verdraaien is ook een vak. Lees het maar nog een keer
7) O ja, dat was de grote optelsom van alle kwaad he?? Amerika en Israel!! Daar geef ik liever geen commentaar op als je het niet erg vindt!!
MOJO
wat was het ook al weer volgens heyoan xt
iets van zwijgen is toestemmen;)
.......Ga geen onzin praten door te zeggen dat de Sjari'a niet in deze tijd past.
Onwetendheid heeft jullie tot makkelijke slachtoffers van de duivel gemaakt.......
Ja dat zeggen de jehova's ook. Het geloven in een vast godsbeeld is in MIJN ogen onzinnig.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.