Bekijk originele versie : opvoedingsadviezen
dalila20
26-05-2006, 02:05
salaam alikeom dames:D
heb je vragen over de opvoeding stel ze hier.
ik weet niet veel, dus heb aub geen
oordeel over me van bemoei met je eigen zaken.
maar dacht leuk om zo een topic te openen als je als moeder tegen iets zit bijvoorbeeld; driftbuien van je kind, ongewenst gedrag, of bereik ik iets met me kind ectr...
en zo kunnen moeders ook veel van elkaar leren toch
mohiem ik hoor van jullie:) en stel jullie vragen...
schoentje
26-05-2006, 02:12
leuke topic.....
dalila20
26-05-2006, 17:59
leuke topic.....
ja he vind ik ook:) , maar niemand die nog helemaal gebruik van maakt
lina2000
26-05-2006, 18:49
ik heb een zoontje van 3 en half jaar, ik word helemaal gek als ik met hem naar de winkels ga,als hij autos ziet gaat hij hard schreeuwen huilen en op de grond liggen ik ben ten einde raad, ik kan niet iedere keer autos voor hem kopen.hij is erg gek op autos, help...... weet iemand een oplossing,wie herkend dit probleem.
groetjes lina:kus:
dalila20
27-05-2006, 00:00
ik heb een zoontje van 3 en half jaar, ik word helemaal gek als ik met hem naar de winkels ga,als hij autos ziet gaat hij hard schreeuwen huilen en op de grond liggen ik ben ten einde raad, ik kan niet iedere keer autos voor hem kopen.hij is erg gek op autos, help...... weet iemand een oplossing,wie herkend dit probleem.
groetjes lina:kus:
salaam:)
dit is zeker een herkenbare probleem bij veel kinderen op die en wat jongere leeftijd. Want het kind kan natuurlijk gek zijn op iets, en elke keer als hij het ziet wil hij het ook. Hij begriijpt natuurlijk niet dat mamma er geld voor moet betalen. Nou mijn advies is onderschat hem niet, maak voordat je het huis uit gaat met hem duidlijke afspraken. daarmee bedoel ik benoem duidlijk wat je van plan bent te doen. bijvoorbeeld: we gaan gezellig wandelen, en we gaan dat en die kopen. maar we gaan geen autos kopen. Zo weet hij vantevoren wat je van plan bent. Maar natuurlijk gaat hij zich niet keurig aan de afspraak houden. want hij gaat natuuurlijk proberen, want aangezien het hem vaker lukte om op een schreeuwende liggende houding te krijgen wat hij wil, zal hij het op die manier weer proberen.
en kijk dit is de moment waar je duidelijk laat zien wat jou grens is, en ik kan begrijpen dat het een moeilijke situatie is, want vaak zie ik moeders in de winkels van schaamte omdat ze bekeken voelen in zo een situatie dat ze de makkelijkste oplossing kiezen en dat is natuurrlijk het kind geven wat hij wil. nou doe dat vooral niet, anders win je de strijd nooit.
als hij begint te gillen, heringer hem aan de gemaakte afspraak die je met hem had gemaakt, en negeer hem, ga gerust verder met waar je gebleven was laat hem zien dat het je niks doet als hij gilt of huilt. Dit is de moeilijkse vind ik, maar inschaallah met een beetje geduld komt het goed. En wat betreft die autogekte, maar er een belonning van. dus hem belonen voor zijn goed gedrag krijgt hij een autootje, zo maakt hij een koppeling tussen die twee.
nou meid hopelijk heb je iets aan me advies en succes:nijn:
lina2000
27-05-2006, 15:13
dank u wel voor je advies,ik heb van alles geprobeerd, wat je nu zegt heb ik allemaal geprobeerd, van tevoeren met hem afspreken, in de winkel duidelijk maken aan de afspraken,ik zeg nu tegen hem dat ik geen geld heb, dat we eerst moeten sparen om de auto te kopen, het is iritant als mensen naar je kijken terwijl je hem het liefst een draai om de oren wil geven.
ik vraag me af wat de andere vrouwen doen die ook zulke kinderen hebben,
groetjes lina
Lina2000 als hij zo zit te schreeuwen en huilen en over de grond ligt te rollen. Wat doe jij dan? Hoe gedraag jij je?
bollebuik
27-05-2006, 15:59
dat doet me denken aan mijn broertje vroeger :jammer: khad altijd zin om hem een oorveeg te geven maar durfde dat niet dus ging ik hem hard pitsen.
kreeg ik vijf euro van me moeder om bloem en boter te kopen komt die kleine zeuren voor een fiets of zo :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.