Bekijk originele versie : Scheiden In Marokko
yasminar
31-05-2003, 21:53
Salaam broeders en zusters,
Ik heb een brandende vraag en misschien zonder oplossing! Incha' allah zal dit niet het geval zijn en kunnen jullie mij verder helpen met mijn 'probleem'.
Ik heb een hele goede vriendin, zij is 3 jaar geleden in Marokko verlooft en ze heeft de huwelijksakte getekend. Maar dit heeft ze niet bewust gedaan. Haar besef kwam pas toen ze terug in Nederland was. Nu zij alle voor en nadelen van dit zogenaamde huwlijk op een rijtje heeft, wil zij het huwlijk beeindigen!
Maar ze duidde op een probleem, want haar zogenaamde man en tegelijkertijd haar neef wil niet scheiden van haar, want hij eist van haar dat zij ervoor moet zorgen dat hij naar europa komt. Kortom het huwlijk was gebaseert op een leugen. Maar gelukkig besefte mijn vriendin dit ook, maar jammergenoeg te laat. Zij is gelukkig nog maagd (scheelt wel). Ze heeft geen geslachtgemeeenschap met deze man gehad.
Maar al om al. Wat gebeurd is is gebeurd, klinkt heel passief, maar het tegendeel is waar.
Mijn vriendin verkeert in zeer slechte omstandigheden, want zij kan het huwlijk niet stop zetten, terwijl er een oplossing is, die jullie hebben. Ik vraag jullie bij deze om haar en mij te helpen om hier naar te zoeken, want de marokkaanse wetgeving is best ingewikkeld. Graag ontvang ik hier meer info van jullie over. Over de mogelijkheden die er incha'allh zijn, want Allah heeft meerdere 'wegen' voor ons gemaakt.
Jullie zuster in geloof
romaisa22
01-06-2003, 00:14
salaam aleikom,
Deze situatie heb ik ook meegemaakt precies dezelfde verhaal.
Behalve dat ik niet met mijn neef getrouwd ben. Na 4 jaar ben ik uiteindelijk gescheiden. Ik was 4 jaar bezig en had geen resultaat.
De man had de macht , als hij wilde scheiden was het in 1 dag gebeurd.
Wilde hij niet scheiden dan duurt het jaren voordat je gescheiden bent.
Ik zou het je het liefst iets positiefs willen vertellen, maar dit is de werkelijkheid. Ik zal je mijn verhaal vertellen en je een paar tips geven en wat je evt zou kunnen doen.
Ik ben op mijn 16e verloofd met een kennis in marokko. De zomer daarop wilde ze meteen een huwelijksakte opmaken, ik was toen 17 jr.
Ik begreep helemaal niks van de marokaanse wetgeving en ging de akte tekenen. Het ging mis tussen ons, hij bleek niet de "goede"jongen te zijn die zijn familie mijn familie wijs maakte. Sinds ik wist met wie ik werkelijk getrouwd was schrok ik, trouwens ik hield niet van hem.
Ik ben 4 jaar niet naar marokko geweest en durfde ook niet.
Er is me verteld dat hij mij daar kan houden.
Na 4 jaar dag en nacht gehuild heb ik besloten om als nog naar marokko te gaan. Ik kan niet mijn hele leven zo blijven.
Deze hele rot situatie heeft mij helemaal kapot gemaakt.
Ik had geen poot om op te staan
romaisa22
01-06-2003, 00:30
VERVOLG DEEL 2
het enige was alleen met hem praten.
Ik heb heb gesproken en hij begon dom te doen.
Hij zie als jij je scheiding wil moet je 7000 euro voor mij neer tellen.
Inclusief bruidschat die ik had gekregen
Ik moest 7000 euro zien te regelen om te scheiden, ik zit al 4 jaar vast aan die klootzak. Ik werd geestelijk helemaal kapot gemaakt door hem.
Heb 1 jaar lang thuis gezeten, me studie kon ik niet afmaken.
Mijn hele leven draaide om die probleem.
Ik ben naar marokaans consulaat geweest die konden niks voor me doen. Ik ben inmiddels 2 maanden gescheiden.
Ik heb wel 7000 euro moeten neertellen. Maar liever 7000 euro dan mijn leven nog meer ten gronde wordt gericht. Ik ben begonnen met werken met mij gaat het stap voor stap beter.
Wel 4 jaar lang een hel.
Ik zal je vertellen wat je vriendin kan doen.
- Via de rechtbank scheiding aanvragen duurt ong 6 jr.
-of met hem onderhandelen(bijv. familie naar hem sturen)
Dit zijn bijna de enige mogelijkheden ik wens je vriendin veel sterkte uit de grond van mijn hart. allah sehel
nadia_el3
03-06-2003, 01:29
Salaam...
Ik heb over dit onderwerp zelf ook navraag gedaan.
De Marokkaanse wetgeving is inderdaad erg in het nadeel van de vrouw, maar er begint verandering in te komen.. Zo duurt het nu maximaal 3 jaar om te scheiden, als hij niet meewerkt. Hij krijgt 3 maal een oproep om te verschijnen, en na de 3e keer, als hij geen gehoor geeft, word je door de staat gescheiden.... Insha allah zal je vriendin niet zo lang hoeven te wachten....
Ik wens je vriendin heel veel succes en moge Allah swt alle moslims bijstaan die dit mee moeten maken...
Salaamoe 3aleikoem
Classy.Lady
03-06-2003, 02:18
Origineel gepost door romaisa22
VERVOLG DEEL 2
het enige was alleen met hem praten.
Ik heb heb gesproken en hij begon dom te doen.
Hij zie als jij je scheiding wil moet je 7000 euro voor mij neer tellen.
Inclusief bruidschat die ik had gekregen
Ik moest 7000 euro zien te regelen om te scheiden, ik zit al 4 jaar vast aan die klootzak. Ik werd geestelijk helemaal kapot gemaakt door hem.
Heb 1 jaar lang thuis gezeten, me studie kon ik niet afmaken.
Mijn hele leven draaide om die probleem.
Ik ben naar marokaans consulaat geweest die konden niks voor me doen. Ik ben inmiddels 2 maanden gescheiden.
Ik heb wel 7000 euro moeten neertellen. Maar liever 7000 euro dan mijn leven nog meer ten gronde wordt gericht. Ik ben begonnen met werken met mij gaat het stap voor stap beter.
Wel 4 jaar lang een hel.
Ik zal je vertellen wat je vriendin kan doen.
- Via de rechtbank scheiding aanvragen duurt ong 6 jr.
-of met hem onderhandelen(bijv. familie naar hem sturen)
Dit zijn bijna de enige mogelijkheden ik wens je vriendin veel sterkte uit de grond van mijn hart. allah sehel
Lahje3awn meid..Wat erg voor je joh...
Ik vind dit zo eng... :(
romaisa22
03-06-2003, 07:52
Het zal nu wel iets makkelijker zijn, maar het blijft moeilijk.
In marokko duurt het meer als 2 jaar om de zaak voor de rechtbank te laten beslissen. Het schiet daar niet op. ALs je conecties hebt daar en/of geld geeft gaat het iets sneller dan normaal. Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat alles snel goed komt.
Emotions
03-06-2003, 09:13
Origineel gepost door nadia_el3
Salaam...
Ik heb over dit onderwerp zelf ook navraag gedaan.
De Marokkaanse wetgeving is inderdaad erg in het nadeel van de vrouw, maar er begint verandering in te komen.. Zo duurt het nu maximaal 3 jaar om te scheiden, als hij niet meewerkt. Hij krijgt 3 maal een oproep om te verschijnen, en na de 3e keer, als hij geen gehoor geeft, word je door de staat gescheiden.... Insha allah zal je vriendin niet zo lang hoeven te wachten....
Ik wens je vriendin heel veel succes en moge Allah swt alle moslims bijstaan die dit mee moeten maken...
Salaamoe 3aleikoem
Goedemorgen,
Dat het maximaal 3 jaar duurt heb je helemaal fout . Hij kan het net zo lang laten duren als hij zelf wil en dat de staat voor jou gaat scheiden is ook een fabeltje.
Ik ben binnen een jaar gescheiden, het heeft mij wel 7000 euro gekost maar dat geeft niet. En die k.anker k.lootzak heeft in ieder geval niet mijn geld gekregen. Dat geld heb ik aan de rechters moeten geven.
Dat land is zo currupt als wat, als is te regelen als je maar geld hebt.
diedie26
03-06-2003, 09:28
Hé, romaisa 22, ik weet wat je mee maakt.
Mensen het is echt niet gemakkelijk om te scheiden in Marokko.
Ik weet wat het is.
Als je geld hebt en mensen kent in de regering dan gaat alles zomakkelijk.
Ik heb 7 jaar erover gedaan om te scheiden.
het heeft me veel geld,moed en vooral heeeeeel veel geduld gekost in al die jaren.
Ik wens echt niemand een scheiding toe WALLAh en dat meen ik.
Ik wens jullie veel succes en het komt inorde, je moet zlleen maatr geduld hebben.
nadia_el3
03-06-2003, 12:59
Origineel gepost door Emotions
Goedemorgen,
Dat het maximaal 3 jaar duurt heb je helemaal fout . Hij kan het net zo lang laten duren als hij zelf wil en dat de staat voor jou gaat scheiden is ook een fabeltje.
Ik ben binnen een jaar gescheiden, het heeft mij wel 7000 euro gekost maar dat geeft niet. En die k.anker k.lootzak heeft in ieder geval niet mijn geld gekregen. Dat geld heb ik aan de rechters moeten geven.
Dat land is zo currupt als wat, als is te regelen als je maar geld hebt.
Ik heb dus navraag gedaan over het scheiden hier in Nederland, want dat kan tegenwoordig ook, je hoeft niet meer naar Marokko daarvoor... Ik geloof best dat het in Marokko nog steeds zo gebeurt, maar de wetgeving is wel verandert (niet dat ze zich aan de wet houden)... Maar ja, zoals je zegt, als je het snel wil afwikkelen moet je zorgen dat je connecties en geld hebt....
Allah isabbar koelshi elmoesliemien........
ik kan hier echt zo woest om worden,die klootzakken hebben gewoon macht over ons en we kunnen er **** aan doen.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten.
1. Als je een Nederlandse paspoort heb,kan je gerust met vakantie naar maroc hij kan je daar niks maken,als je alleen de marokaanse nationaliteit hebt moet je oppassen hij kan je laten arresten bij de douane en dan ben je nog verder van huis.
2. ik zou proberen mensen te sturen en hoe hard het ook klinkt het geld aanbieden van je te scheiden anders duurd het jaren.
3. Als je in marokko kennis heb bij de overheid en geld geeft kunnen die ook het een en ander voor je regelen,
4. kijk vroeg of laat scheid je toch,
ik zal je wat vertellen.Mij nicht is getrouwd met een illie uit marokko,ze moest van haar ouders hij kwam hier naar toe en mishandelde haar .
Ze wilde scheiden maar hij wilde ze papieren,ze had de strijd met hem opgepakt en zweerd dat hij die papieren niet zou krijgen.
Het heeft 5 jaar geduurd toen is de door de nederlandse staat gescheiden,daarna heeft me opa met wat connecies en wat geld haar scheiding in marokko geregeld,Bij elkaar heeft het meer dat 7 a 8 jaar geduurd,maar zij had zo veel wraak gevoelens vanwege die mishandelineg dat ze er alles aan heeft gedaan zodat hij ze papieren niet zou krijgen.
Ze is hun gelukkig hertrouwd heeft een schat van een man en hun tweede kindje is opkomst.
Wat ik je wil zeggen is bekijk je situatie en kijk wat jij wilt,ik denk dat het beter is om te onderhandelen,vb geld of die papieren voor hem maken dan een jaren lange strijd maar goed is natuurlijk ook wat voor gevoel je erbij hebt.
Heel veel sucses en geluk toegwenst en geduld is je grootste wapen,geef nooit op het komt allemaal goed.
GangstaLovin
07-06-2003, 22:45
"ik kan hier echt zo woest om worden,die klootzakken hebben gewoon macht over ons en we kunnen er **** aan doen."
Tja hoe zou dat toch komen ...
nadia_el3
07-06-2003, 23:41
Origineel gepost door GangstaLovin
"ik kan hier echt zo woest om worden,die klootzakken hebben gewoon macht over ons en we kunnen er **** aan doen."
Tja hoe zou dat toch komen ...
Iwa, dat is nu eenmaal zo.. Zolang het systeem in Marokko niet verandert zullen de vrouwen altijd de klos worden bij scheidingen. En dan maakt het echt niet uit of je halfdood geslagen bent of wat dan ook, nee, als een man niet wil scheiden uit koppigheid, dan laat hij de vrouw jaren hangen....... En hij kan doen wat hij wil, niemand die hem kan tegenhouden. Maar gelukkig is er ook nog Allah ta3ala, die laat niemand ongestraft voor zijn daden.......
Moge Allah swt ons allemaal zo snel mogelijk verlossen van die vreselijke mensen....
Fatiha_el11
11-06-2003, 01:03
beste Yasmina,
Lees goed wat anderen hier hebben geschreven. De verhalen en adviezen lijken erg op elkaar... Het valt op dat Marokkaanse vrouwen "experts" zijn geworden in deze materie..
mijn scheiding heeft bij elkaar 7 jaar geduurd, terwijl mijn huwelijk amper 2 maanden heeft geduurd..... de hele echtscheiding is een lijdensweg, je probeert van alles, via familie, vrienden, praten etc.. maar met sommige mensen valt gewoon niet te praten en niet te onderhandelen.... Jouw vriendin of haar familie/kennissen weten misschien wat voor iemand haar ex-aanstaande(?) is.... gaan ze kwijlen als je ze blij maakt met een paar duizend euro's... dan is onderhandelen over een bedrag het beste..... dat bespaart je veel ellende, woede, geld en een jarenlang durend stress en marteling...... hoeveel meiden zijn hierdoor niet ten onder gegaan?
Zijn het van die "tharrannant"mensen die koste wat kost je willen pijnigen en laten "hangen" dan wordt het moeilijker: via de rechtbank, geld geven etc, etc,... je moet in ieder geval niet zomaar aan willekeurige mensen geld geven.... Mensen in Marokko denken dat we hier rijk zijn... dus zijn echtscheidingszaken ook een uitstekende bron van inkomsten... Ga naar advocaten die ECHT ervaring hebben met dit soort zaken,...... in bepaalde steden schijnt een zaak meer kans te hebben....... probeer deze informatie te acherhalen.... maar laat je vakantie-verblijf en -genot niet verpesten door alleen met dit soort problemen bezig te houden...
Een nog veel belangrijker advies voor je vriendin: zeg dat ze echt verder moet gaan met haar leven, dat ze niet stil gaat staan bij dit probleem wat haar misschien jaren gaat kosten, het is wel moeilijk omdat het niet helemaal afgesloten is, maar geloof me... dit is de enige manier om die ex- en zijn familie te laten zien dat die echtscheidingspapiertjes jouw geluk niet in de weg staan...
veel sterkte toegewenst...
soraya_angel
14-07-2003, 15:01
mijn zus heeft ook een trouwakte getekend met mijn neef, het huwelijk is niet door gegaan en hij wil niet van haar scheiden..
ze is er kapot van, ze heeft geen leven mee zegt ze en ze is zoveel veranderd. ik ben bang dat ze zichzelf iets aan gaat doen...
ze staat er alleen voor en ze heeft nog niet eens een advocaat geregeld.
somebody_sweet
11-08-2003, 15:49
hoe zit het met de mannen die ongewild zijn getrouwd?
En willen scheiden. (want dat gaat ook niet zomaar)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.