Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kind overleden bij gijzeling Chinese basisschool

stip_nl
25-05-2006, 11:28

Kind overleden bij gijzeling Chinese basisschool Uitgegeven: 25 mei 2006 11:17 LANZHOU - Een dorpeling uit de Centraal-Chinese provincie Henan heeft woensdag negentien kinderen op de plaatselijke basisschool gegijzeld en een van hen om het leven gebracht. De man stormde het schoolgebouw in Luoying binnen nadat hij ruzie met zijn buren had gekregen, een buurman had doodgestoken en een tweede verwond. De man werd uiteindelijk door de politie neergeschoten. Het Chinese staatspersbureau Xinhua heeft dit donderdag gemeld. Eerder deze maand voltrok zich in Gongyi, eveneens in Henan, ook al een drama op een basisschool. Een 19-jarige man stichtte toen brand in een klaslokaal met 21 kinderen. Onder de kinderen vielen drie doden en dertien gewonden. Ook hun leerkracht raakte gewond. De afgelopen twee jaar hebben zich meer gewelddadige incidenten op Chinese scholen voorgedaan. Veelal betrof het aanvallen met messen, waarbij leerlingen om vaak onduidelijke redenen door volwassen daders werden neergestoken. Vorig jaar oktober opende een man op een basisschool in de oostelijke provincie Anhui met zelfgemaakte wapens het vuur op leerlingen die op dat moment bezig waren met hun les lichamelijke oefening. Zestien leerlingen en twee leerkrachten raakten gewond. De man nam na zijn daad de benen. De scholen hebben nadien van de centrale regering in Beijing opdracht gekregen bewakers in te huren en andere extra veiligheidsmaatregelen te treffen. http://www.nu.nl/news/740171/24/Kind_overleden_bij_gijzeling_Chinese_basisschool.h tml Zo triest :(

lemster
25-05-2006, 11:42
kinderen. Hoe diep kun je zinken.

datisgeenstijl
25-05-2006, 11:51
religieuse politie erbij?? misschien helpt dat ?

lemster
25-05-2006, 11:53
religieuse politie erbij?? misschien helpt dat ? Word je er niet moe van? Elke keer weer die verwijzingen naar de Islam. Ikke wel. :moe:

FAITHLESS
25-05-2006, 11:57

Word je er niet moe van? Elke keer weer die verwijzingen naar de Islam. Ikke wel. :moe:ik word daar ook moe van.:moe:

Agmy
25-05-2006, 12:01
kinderen. Hoe diep kun je zinken. zeg wel... :( :( :(

stip_nl
25-05-2006, 17:23
Ik heb iemand eens de uitspraak horen maken dat kinderen zo lief zijn.. maar helaas worden ze groot :maf: er lopen hele gestoorde mensen op deze aardkloot rond. Maar als ik die signalen zo lees en hoor vanuit die continenten is er weinig verschil meer met wat er soms uit amerika over waait en andersom misschien. Is dat de prijs die een grootmacht (?!?) moet betalen voor het "zijn" :confused:

Agmy
25-05-2006, 17:29
Ik heb iemand eens de uitspraak horen maken dat kinderen zo lief zijn.. maar helaas worden ze groot :maf: er lopen hele gestoorde mensen op deze aardkloot rond. Maar als ik die signalen zo lees en hoor vanuit die continenten is er weinig verschil meer met wat er soms uit amerika over waait en andersom misschien. Is dat de prijs die een grootmacht (?!?) moet betalen voor het "zijn" :confused: ik denk dat het eerder te maken heeft met een grote concentratie mensen op één plek, niet zozeer met het feit of het een grootmacht is of niet. Hoewel je binnen een grootmacht logischerwijze wel meer plaatsen hebt met een grote concentratie aan mensen. En kinderen zijn helemaal niet lief, ze zien er enkel lief uit. Kinderen kunnen heel gemeen en wreed zijn. Maar ze kunnen ook lief zijn. Mensen... je hebt ze in alle soorten... soms is dat leuk en soms is dat buitengewoon jammer.

MooiRood
25-05-2006, 17:34
Zo... en dat in China! Kennelijk worden nare berichten niet langer verborgen gehouden voor de buitenwacht. Vreemde tendens (als ik het verhaal zo lees) om op verschillende plaatsen scholen aan te vallen. Aan de andere kant: een kwart van de wereldbevolking woont in China, dus er zal meer voorvallen dan wat wij tegenwoordig mondjesmaat te lezen krijgen.

Sara7a
26-05-2006, 08:19
Word je er niet moe van? Elke keer weer die verwijzingen naar de Islam. Ikke wel. :moe: 'Het' moet toch ergens zijn gal op spuien :moe:

a_tropos
26-05-2006, 08:24
Word je er niet moe van? Elke keer weer die verwijzingen naar de Islam. Ikke wel. :moe: de islam is dé bokszak van dit decennium... als je zelf niet in staat bent om een zinnige analyse van de problemen in de samenleving te maken, is het altijd dienstig wanneer er een groep is die je de schuld kunt geven. van oudsher waren dat de joden, maar na de shoah is dat natuurlijk not done. gelukkig hebben we nu weer een andere club gevonden en nog veel prettiger - een handvol idioten die zegt tot deze club te behoren, pleegt wereldwijd terreur, dus kun je meteen 1,2 miljard mensen stigmatiseren. :maf:

stip_nl
26-05-2006, 08:33
de islam is dé bokszak van dit decennium... als je zelf niet in staat bent om een zinnige analyse van de problemen in de samenleving te maken, is het altijd dienstig wanneer er een groep is die je de schuld kunt geven. van oudsher waren dat de joden, maar na de shoah is dat natuurlijk not done. gelukkig hebben we nu weer een andere club gevonden en nog veel prettiger - een handvol idioten die zegt tot deze club te behoren, pleegt wereldwijd terreur, dus kun je meteen 1,2 miljard mensen stigmatiseren. :maf: En ik denk dat veel mensen op dezelfde reactie van die "club" zitten te wachten. Ik kan niet compleet in jou denkwereld meegaan, want voor een groot deel ligt het niet enkel aan die groep waar jij het over hebt. Ik ga ervan uit dat er ook heel veel andere redenen aan ten grondslag liggen. Er zijn mensen die teveel meegaan in de hype waar ik het niet mee eens kan worden maar mensen met een denkbeeld als sielige slachtoffertjes is ook verre weg van de realiteit. ;)

Sara7a
26-05-2006, 08:34
de islam is dé bokszak van dit decennium... als je zelf niet in staat bent om een zinnige analyse van de problemen in de samenleving te maken, is het altijd dienstig wanneer er een groep is die je de schuld kunt geven. van oudsher waren dat de joden, maar na de shoah is dat natuurlijk not done. gelukkig hebben we nu weer een andere club gevonden en nog veel prettiger - een handvol idioten die zegt tot deze club te behoren, pleegt wereldwijd terreur, dus kun je meteen 1,2 miljard mensen stigmatiseren.:maf: :goedzo:

a_tropos
26-05-2006, 08:58
En ik denk dat veel mensen op dezelfde reactie van die "club" zitten te wachten. Ik kan niet compleet in jou denkwereld meegaan, want voor een groot deel ligt het niet enkel aan die groep waar jij het over hebt. Ik ga ervan uit dat er ook heel veel andere redenen aan ten grondslag liggen. Er zijn mensen die teveel meegaan in de hype waar ik het niet mee eens kan worden maar mensen met een denkbeeld als sielige slachtoffertjes is ook verre weg van de realiteit. ;) de huidige obsessie met 'de islam', staat inzicht in de echte problemen zwaar in de weg.