Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : haram E-producten!!!!!!

Pagina's : [1] 2

nabilaa
05-06-2002, 19:07

dames en heren! dit zijn E-nummers die haram zijn en ik denk ook dat jullie ze niet eens meer binnen willen krijgen na het lezen hiervan! E-920,921 = cysteine = gemaakt uit kippeveren, varkensharen, mensenharen en dierlijke eiwitten. zit heeeeel vaak in nederlands brood!! E120 = uit schildluizen gemaakt, kleurstof (denk maar aan roze koeken) E485 = gelatine, uit dierlijke botten E 904 = shellac = was uit luizen E901= bijenwas E 570 = stearinezuur, normaal vetzuur, meestal plantaardig maar kan ook dierlijk zijn E471,472 = mono- en diglyceriden, naruutlijke vetten van diverse oorsprong, plantaardig of dierlijk (oa varkens). maar meestal is deze plantaardig E 542= beendermeel, bloedproducten E630, 631, 632, 633 = smaakversterkers uit vlees E422, E160a eet ze hè!!!! :( :D

Oujdaboy
05-06-2002, 19:12
hi, E485 = gelatine, uit dierlijke botten , en van wie heb je gehoord dat het haram is?

nabilaa
05-06-2002, 19:17
als je op deze site gaat kijken en op het kopje halal/haram drukt vind je terug dat gelatine haram is. http://www.scoutnet.nl/~salaam/ ben je nu overtuigd of geloof je het nog steeds niet?????

Oujdaboy
05-06-2002, 19:27
hi, Ik ben met vol overtuiging niet eens dat gelatine haram is.

nabilaa
05-06-2002, 19:30

iedereen mag denken wat ie wil, ik eet het in ieder geval niet. ik wist al langer dat het haram was en let er dan ook altijd op of het ergens in zit. maar ja, als jij je er niks van aantrekt, so be it!!! ieder zijn eigen mening!!

Oujdaboy
05-06-2002, 19:35
hi, nou Nabilaa lees. (0095) Is gelatine haraam? Vraag: Ik heb een vraagje,namelijk of gelatine haram is. Gelatine komt uit bot van dieren. En ik vraag me af of dat je dus wel of geen producten waar dat in verwerkt is mag eten ? Antwoord: In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Gelatine is zoals u zegt afkomstig uit botten van dieren. De islamitische oordeel over botten en andere producten die afkomstig zijn uit een niet op islamitische wijze geslachte dier of het vlees wat niet toegestaan is (varkensvlees en andere vleessoorten die verboden zijn in de islam), is dat wanneer de oorsprong verboden is, de rest ook deze oordeel krijgt. Deze oordeel wordt alleen gebruikt als er geen genetische manipulaties toegepast worden op botten..etc. Bij genetische manipulaties veranderd de oorspronkelijk aanleg van een ledemaat in verschillende fases. Totdat het veranderd in een andere product met andere eigenschappen veranderd. Zand is een rein product waarmee "tayammoem" volbracht kan worden. Dit is mogelijk als het water ontbreekt of niet gebruikt kan worden. Wanneer de uitwerpselen van een persoon of een dier op een stuk zand bevind, wordt het als onrein beschouwd. Maar doordat de natuur een rol speelt in het afbreken van deze stoffen wordt de zand zodanig vernieuwd. Wat vervolgens de zand weer rein beschouwd kan worden. Gelatine is een product dat uitrolt uit een genetische manipulatie van botten waarbij deze helemaal getransformeerd worden tot een andere product. Het is dus toegestaan om het te eten. En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste. bron : http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/voeding/0095ci.html Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com adios

igzeneej
05-06-2002, 20:15
Zeker te veel naar smaakpolitie gekeken !!! ...Stof Eetbaar of niet zit wel iets !!! ...Denk maar aan sla ,aardappelen ,wortels !!! het is natuur !!!

igzeneej
05-06-2002, 20:17
Ik heb ook een tijdje zo gedacht !!! zehma ik haalde alle rode skittles uit het pakje !!! (Want daar zit mierenbloed in) Maar nu eet ik ze gewoon !!! ...wie weet hoeveel mieren ik al op heb in mijn leven !!!

Oujdaboy
05-06-2002, 20:49
hi, waarom maken we ons druk om mieren of wormen je krijgt ze toch naar binnen hoe dan ook zelfs een kip en vis eten wormen en dus uiteindelijk krijg je ze wel via deze dieren naar binnen anders wel via de emulgator stoffen. adios

aSunnyFriend
05-06-2002, 21:05
ik eet absoluut geen gelatine ... maar die E160 caroteen is gewoon de kleurstof uit wortels en dat is toch plantaardig ))

aSunnyFriend
05-06-2002, 21:07
oh je kan zeker een vegetarier zijn als Moslim !!!

nabilaa
05-06-2002, 22:45
nee ik heb niet te veel naar smaakpolitie gekeken. dit heeft daar niks mee te maken. smaakpolitie gaat vooral om de hygiene enzo en dat is helemaal ieder voor zich om te bepalen of je je er iets van aantrekt of niet. wat gelatine betreft: ik blijf nog steeds bij mijn mening dat ik het niet eet. kijk ieder heeft er zijn eigen uitspraak over. en over het genetisch gemanipuleerde tsja, het zit er toch in en ik eet het dus liever niet. over E160: die stond ook op die site dus heb ik hem erbij gezet, maar het was mij nog niet duidelijk wat het precies was. het zou kunnen dat het iets heel onschuldigs is, maar dat weet ik dus niet. misschien ben ik wel iemand die teveel let op dat soort dingen, maar ik ben nou eenmaal kritisch wat voedsel betreft. ik zal ook nooit zomaar iets eten, wat ik niet vertrouw. anderen hebben weer zoiets van: het is lekker dus ik eet het. ik heb dat dus niet. maar ja, iedereen is natuurlijk verschillend en dat is maar goed ook!

oujdiameghrabia
05-06-2002, 22:52
weet je dat bijna in alle producten gelatine zit vooral in snoep ,koek ,enz als we daar echt op moeten letten dan moeten we bijna niks eten maar ik let toch wel er op als ik het echt weet dan eet ik het absoluut niet

Oujdaboy
05-06-2002, 23:19
hi, mensen wisten jullie dat de meeste shoarma is gemixt met varkens vet? gehoord van een ervaren werknemer met dit soort dergelijke producten. adios

OUIDAD1
06-06-2002, 11:27

Origineel gepost door Oujdaboy hi, nou Nabilaa lees. (0095) Is gelatine haraam? Vraag: Ik heb een vraagje,namelijk of gelatine haram is. Gelatine komt uit bot van dieren. En ik vraag me af of dat je dus wel of geen producten waar dat in verwerkt is mag eten ? Antwoord: In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Gelatine is zoals u zegt afkomstig uit botten van dieren. De islamitische oordeel over botten en andere producten die afkomstig zijn uit een niet op islamitische wijze geslachte dier of het vlees wat niet toegestaan is (varkensvlees en andere vleessoorten die verboden zijn in de islam), is dat wanneer de oorsprong verboden is, de rest ook deze oordeel krijgt. Deze oordeel wordt alleen gebruikt als er geen genetische manipulaties toegepast worden op botten..etc. Bij genetische manipulaties veranderd de oorspronkelijk aanleg van een ledemaat in verschillende fases. Totdat het veranderd in een andere product met andere eigenschappen veranderd. Zand is een rein product waarmee "tayammoem" volbracht kan worden. Dit is mogelijk als het water ontbreekt of niet gebruikt kan worden. Wanneer de uitwerpselen van een persoon of een dier op een stuk zand bevind, wordt het als onrein beschouwd. Maar doordat de natuur een rol speelt in het afbreken van deze stoffen wordt de zand zodanig vernieuwd. Wat vervolgens de zand weer rein beschouwd kan worden. Gelatine is een product dat uitrolt uit een genetische manipulatie van botten waarbij deze helemaal getransformeerd worden tot een andere product. Het is dus toegestaan om het te eten. En Allah en Zijn Boodschapper weten het beste. bron : http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/voeding/0095ci.html Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com adios je hebt gelijk,wanneer er sprake is van genetosche manipulatie dan is het product rein. Maar ieder moet maar voor zichzelf beslissen.

Pagina's : [1] 2