Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hirsi Ali dringt aan op zuivering Islam

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Redactie
31-05-2003, 17:00

Moslims in Nederland moeten afstand nemen van eeuwenoude voorschriften die leiden tot onderdrukking van de vrouw. Zij moeten inzien dat „er hele lelijke dingen in onze cultuur zitten.” Dat zegt VVD-kamerlid Hirsi Ali in een tv-interview dat zaterdagavond door de NCRV wordt uitgezonden. Hoewel ze zelf geen belijdend moslim meer is, vindt Hirsi Ali dat er heel veel „mooie dingen” in de islam zitten. Niet alles leidt volgens haar tot geweld en gruweldaden. Ze dringt aan op zuivering van negatieve elementen. De islam kan daardoor een menselijk gezicht krijgen. „Grijp die kans nu, laat het zien!” zegt ze. Directe aanleiding voor haar uitspraken is de zaak tegen de Nigeriaanse Amina Lawal. Zij had een buitenechtelijke relatie en wordt om die reden gestenigd als het hoger beroep dat door haar is ingesteld, wordt verworpen. Het appèl dient aanstaande dinsdag. Hirsi Ali laat zich in het interview vrij gematigd uit. Vorig jaar september noemde ze de islam nog een achterlijke cultuur. Dat kwam haar op bedreigingen met de dood te staan. Later bood ze excuses aan voor haar uitlatingen. Ze brengt nu meer nuances in, al blijft ze bepaalde voorschriften en culturele gebruiken binnen de moslimwereld hekelen. „Vrouwen die zich niet gedragen, worden in elkaar geslagen, uitgestoten of zelfs gedood. Dat vindt ook plaats in Nederland en dus is het ook onze zaak”, fulmineert ze. „Moslims die dit gruwelijk vinden, de steniging van Amina Lawal en de onderdrukking van vrouwen, die moeten nu naar voren komen. En juist de islamitische organisaties en hun woordvoerders. Want zij maken veel meer indruk dan niet-moslims”, aldus het VVD-kamerlid.
Bron: © Reformatorisch Dagblad

Kami
31-05-2003, 19:21
Waarom wordt er zo een topic geopent, Hirsi Ali is niets meer dan een aapje om de hoek dat bananen wil. Ze is diep triest, en trieste mensen horen geen aandacht te krijgen. Dus screw Hirsi Ali.

K_Prone
31-05-2003, 21:23
Origineel gepost door Mojowel Je kan nou eenmaal niet aan letterlijke teksten vasthouden die ruim vijftienhonderd jaar geleden werden geschreven. Je zal die teksten aan de tijd waarin je leeft moeten aanpassen maar bovenal interpreteren. Zaken die anderhalf milenium "normaal" waren zijn dat nu natuurlijk niet meer. Je zult zien, als men de interpretatie aanpast, dat het met de islamitische wereld snel stukken beter gaat. MOJO kan je me uitleggen welke teksten.

NoraNador
31-05-2003, 23:20
Origineel gepost door TooCool Deze topic is al gestart! Mensen hebben hier echt moeite met lezen. :jammer: Ik heb deze topic nog niet gezien...dus het is beter dat er 2 van zijn geopend...en ik vind het belangrijk! Dus wil je aub even zo netjes zijn om je ongegronde commentaar voor je te houden!! ALvast bedankt Liefs Nora

NoraNador
31-05-2003, 23:22

Origineel gepost door Kami Waarom wordt er zo een topic geopent, Hirsi Ali is niets meer dan een aapje om de hoek dat bananen wil. Ze is diep triest, en trieste mensen horen geen aandacht te krijgen. Dus screw Hirsi Ali. Ik vind haar inderdaad achterlijk omdat ze geen onderscheid weet te maken tussen geloof en cultuur, maar wat betreft die steniging van vrouwen is het inderdaad niet ongegrond wat ze zegt. Amina Lawal zal ingegraven worden in het zand en zal dan gestenigd worden...ik moet even slikken als ik dit hoor. Het is goed dat er aandacht aan besteed wordt. Maar misschien dat jullie me kunnen helpen. In de koran staat wel iets over steniging.....maar waarom is dit wel zo in de landen van midden afrika maar niet in noord afrika? Kan iemand me dit uitleggen? Gegroet Nora

Moezhint
01-06-2003, 06:02
aaahhh... het clitoris verhaalje... :auw: krijgen we nu ook getraumatiseerde islam!!??

remii
01-06-2003, 11:25
Origineel gepost door Kami Waarom wordt er zo een topic geopent, Hirsi Ali is niets meer dan een aapje om de hoek dat bananen wil. Ze is diep triest, en trieste mensen horen geen aandacht te krijgen. Dus screw Hirsi Ali. het aapje moet zo nu en dan uit haar kooi om iets onnozels over de islam te vertellen wat haar weer politieke bonuspunten oplevert ..immers veel nederlanders weten niets over de islam ..dus ze kan ze van alles wijs maken ze vind dat moslims moeten opstaan en te laten zien dat de islam geen slechte religie is ..m.a.w. men gaat er dus automatisch van uit dat de moslims vóór terrorisme zijn , vóór steniging , vóór oorlog etc. etc dus als moslim ben je al bijvoorbaat schuldig tenzij je je onschuld bewijst en elke keer weer en elke keer weer ... ps personelijk vind ik dat je als moslim beter energie kun steken het aanbidden van allah ( de almachtige en genadevolle ) dan dat je je energie gaat verspillen aan mensen die je elke keer weer moet uitleggen dat de islam geweld en onderdrukking NIET onderschrijft !!

Moezhint
01-06-2003, 11:52
Origineel gepost door remii het aapje moet zo nu en dan uit haar kooi om iets onnozels over de islam te vertellen wat haar weer politieke bonuspunten oplevert ..immers veel nederlanders weten niets over de islam ..dus ze kan ze van alles wijs maken ze vind dat moslims moeten opstaan en te laten zien dat de islam geen slechte religie is ..m.a.w. men gaat er dus automatisch van uit dat de moslims vóór terrorisme zijn , vóór steniging , vóór oorlog etc. etc dus als moslim ben je al bijvoorbaat schuldig tenzij je je onschuld bewijst en elke keer weer en elke keer weer ... ps personelijk vind ik dat je als moslim beter energie kun steken het aanbidden van allah ( de almachtige en genadevolle ) dan dat je je energie gaat verspillen aan mensen die je elke keer weer moet uitleggen dat de islam geweld en onderdrukking NIET onderschrijft !! :goedzo: inderdaad, de islam wordt bij voorbaat slecht afgeschilderd maar nu krijgt onze getraumatiseerde het woord om het allemaal recht te zetten! yeah yeah...t ziet er in ieder geval goed en gezond uit!!

freemale
01-06-2003, 12:18
Ach ja, in plaats van dat de anti- hirchi's mooie dingen van de islam gaan laten zien, wordt hirchi totaal de grond ingeboord... werkt echt goed voor de beeld die de mensen van de islam al hebben!

Kami
01-06-2003, 14:02
Origineel gepost door vikker Ja natuurlijk, mensen die tegenwind geven zijn diep triest. Mensen die vooruitgang willen zijn triest...blijf jij maar lekker achter je ezeltje lopen ventje alvorens je over screwen begint. Of is dat de normale omgangstaal bij gelovige islamieten? Weet in elk geval zeker dat Hirshi hoog boven jou uittorent, al is het dan omdat zij veranderingen wil brengen. Wijl jij enkel kan schelden en anderen wil vernederen. Mvg Pista :giechel: :giechel: :giechel: Poep. Ja tuurlijk Hirsi het aapje heeft een hoger uittorent dan mij, droom lekker verder. *******pistavikker. Hirsi Ali is zo dom. Ze wil alleen maar publiciteit bij de Nederlanders door de islam belachlijk te maken. Ze is een aappie om het hoek met twee gigantische oren. DOE WAT AAN JE ZINSBOUW TRAVO. '' Weet in elk geval zeker dat Hirshi hoog boven jou uittorent, al is het dan omdat zij veranderingen wil brengen''

Kami
01-06-2003, 14:32
Pista, Denk je nou echt dat Hirsi intellegent is????? Ik heb medelijden met je

tetouani79
01-06-2003, 14:54
Origineel gepost door Mojowel Het is een prima initiatief van Hirsi Ali. De islam op zichzelf is niet zozeer het probleem maar de mollah,s en imams die het cultuurgebonden "uitleggen". Als de gelovigen altijd maar hetzelfde te horen krijgen in de moskee, zonder dat iemand die voorlieden corrigeert, zal er niet snel iets veranderen. Je kan nou eenmaal niet aan letterlijke teksten vasthouden die ruim vijftienhonderd jaar geleden werden geschreven. Je zal die teksten aan de tijd waarin je leeft moeten aanpassen maar bovenal interpreteren. Zaken die anderhalf milenium "normaal" waren zijn dat nu natuurlijk niet meer. Je zult zien, als men de interpretatie aanpast, dat het met de islamitische wereld snel stukken beter gaat. MOJO mischien weet je dat , maar de islaam is een relegie van alle tijden. van toen en van nu. het zal er ook zijn tot het einde van de wereld. die teksten van vroeger dat is de islaam. zoals het neer is gezonden naar ons profeet(saws) en zoals hij het aan ons heeft over gebracht. de islaam is ennige relegie die beschermd werd door allah(swt). de koran werd beschermd zodat het niet door anderen geschreven kan worden zoals bij de bijbel is gebeurd. dit wil dus zeggen dat je niet zomaar een ander koran kan gaan schrijven e er ook geen nieuwe testament kun uitbrengen alsof het een besteseller is, wat echter wel bij de bijbel is gebeurd. de ialaam is en blijft hetzelfde, verdiep ie erin en je zult overtuigd worden van de zuiverheid ervan.

Kami
01-06-2003, 14:56
juistem

freemale
01-06-2003, 15:10
Origineel gepost door Kami Pista, Denk je nou echt dat Hirsi intellegent is????? Ik heb medelijden met je dat iemand het niet met je eens is wil niet zeggen dat die persoon ook dom is. :rolleyes: Iemand die pas een paar jaar in NL woont en een pittige universtaire opleiding kan afronden is echt niet dom! Wil ook niet per direct zeggen dat ze slim is maar dom is ze zeker niet!!!! Eerder slim dan dom..

K_Prone
01-06-2003, 15:16

Origineel gepost door freemale dat iemand het niet met je eens is wil niet zeggen dat die persoon ook dom is. :rolleyes: Iemand die pas een paar jaar in NL woont en een pittige universtaire opleiding kan afronden is echt niet dom! Wil ook niet per direct zeggen dat ze slim is maar dom is ze zeker niet!!!! Eerder slim dan dom.. mee eens, maar kan jij mij uitleggen dat de dingen die zij meegemaakt heeft meer met cultuur heeft te maken dan met religie en dat terwijl ze het nooit aan haar cultuur toeschrijft maar aan de religie. En waarom haalt ze zinnen uit de context, zoals mensen meestal doen met de koran, thora en de bijbel. Ben je dan nou slim of toch niet.....

Pagina's : [1] 2 3 4 5