Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de leden die ze3ma al hun oordelen al klaar hebben over ongetrouwde meisjes...

Pagina's : [1] 2

LZN
31-05-2003, 16:51

lieve leden, stel je voor.... jou zus of zusje of nicht of wie dan ook die zo ongelovelijk veel voor je betekend ongetrouwd zwanger raakt?????? neem even iemand in je hoofd die echt alles voor je is... wat doe je dan??.

FEALTJE
31-05-2003, 16:55
steunen door dik en dun daar zijn zusters voor :goedzo: al betwijfel ik of ze mij ook zou steunen :rolleyes:

Lady_moi
31-05-2003, 16:59
ik zal alles doen om haar te helpen en met de hoop dat ze dan haar lesje heeft geleerd no sex voor het huwelijk :kwaad:

ClaudioLopez
31-05-2003, 16:59
hangt ervan af of het haar eigen schuld is dat ze zwanger is....... hoewel je meestal wel kan voorkomen dat je zwanger wordt... toch?? :maf3: ofzo....

Lady_moi
31-05-2003, 17:03

Ik zou echt wel niet willen dat ze daardoor problemen krijgt met haar familie dat is de reden dat ik haar wil helpen al keur ik het af wat ze gedaan heeft

Najib26
31-05-2003, 17:04
Ik zou haar eerst hard aanpakken en daarna wel helpen om van sjataan los te geraken.

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:06
Origineel gepost door ouiam_tet1 :) al heeft ze er zelf voor gekozen om met die jongen naar bed te gaan... kan iemand geen spijt hebben?? kan ze niet vreselijk spijt hebben van haar daad?? claudio zou je haar helpen of haar laten stikken?? :( weet je wat het is... ik help diegene sowieso...:goedzo: want het is niet aan mij om te beoordelen of het haar wordt vergeven of niet... :)

Najib26
31-05-2003, 17:08
Origineel gepost door Najib26 Ik zou haar eerst hard aanpakken en daarna wel helpen om van sjataan los te geraken. Als ze zwanger is geraakt door verkrachting, dan treft haar natuurlijk geen blaam.

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:08
Origineel gepost door Najib26 Ik zou haar eerst hard aanpakken en daarna wel helpen om van sjataan los te geraken. ik denk niet dat er een reden is om haar hard aan te pakken....daar heeft ze helemaal niks aan, en het is jouw taak ook niet, laat dat nou maar aan allah over.... (want wie weet heeft ze er heeeeeeeeeeeeeel veel spijt van en vergeeft allah het haar) maar wat natuurlijk wel goed is dat je haar dan zou helpen om van sjataan los te geraken! :goedzo:

Lady_moi
31-05-2003, 17:09
Origineel gepost door ClaudioLopez weet je wat het is... ik help diegene sowieso...:goedzo: want het is niet aan mij om te beoordelen of het haar wordt vergeven of niet... :) :goedzo: Tegen ons moet ze geen spijt hebben Gewoon helpen zodat ze geen problemen krijgt met haar familie Maar dat moet ze ook geen 2 keer keer proberen want dan kan ze het vergeten

FEALTJE
31-05-2003, 17:11
Origineel gepost door TooCool Ik zou het niet afkeuren. Wat heb je aan afkeuring als je je al in zo'n tuksituatie bevindt? Ik heb geen zus of zusjes, maar als eh... laten we zeggen mij nichtje van 15 zwanger zou worden, zou ik met haar meegaan naar de huisarts en eventueel de abortuskliniek. Net zoals ik 2 jaar geleden heb gedaan met een goede vriendin van me. :) abortus ?? NO WAYYYY het is een kind dat je weg laat halen :jammer:

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:17
Origineel gepost door TooCool Ik vind abortus de beste oplossing in dít geval. :) ik heb het gevoel dat abortus zielig en haram is.....of ligt dat nou aan mij?? :(

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:22
Origineel gepost door ouiam_tet1 wat jij vind is nu niet belangrijk!! abortus is zoo erg he... weet je hoeveel vrouwen abortus hadden gepleegd en toen ze kinderen wilden konden ze die niet meer krijgen :( abortus is echt een grote zonde je beslist over het leven van iemand anders :( niks aan toe te voegen :goedzo:

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:27
Origineel gepost door TooCool Adoptie zou in dit geval, lijkt mij, de meest verstrekkende gevolgen hebben. Vooral op psychologisch vlak, en dat op de lange termijn, omdat het tastbare produkt van dat ene foutje ergens op de wereld blijft ronddolen. En of abortus haram is of niet, daar wordt nog altijd over gespeculeerd. Abortus is binnen de Islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van de vrouw in gevaar komt. De meeste geleerden hebben besloten dat de bezieling (Allah’s geest) de scheidslijn is die bepaalt of abortus toelaatbaar is of niet. Bij sommigen ligt de grens op het einde van de 4de maand, anderen beperken de periode tot 40 of 50 dagen. Dit hangt samen met de religieuze visie op de geboortebeperking. Vanaf de periode dat de vrouw bevrucht is, telt men 120 dagen, en dat is de tijd waarin de ziel wordt ingeblazen door Allah. In bekende hadiths* komt dit voor: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (rûh) inblaast…" Dus, men kan hieruit besluiten dat vanaf de bevruchting tot de periode van 120 dagen vruchtafdrijving mag toegepast worden. Na die periode is abortus verboden, behalve wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." In geval van verkrachting is vruchtafdrijving toegestaan. Uiteraard, beschikt de vrouw niet alleen over een stoffelijk lichaam, maar heeft ze ook een geestelijke natuur. Het is ondraaglijk om een kind te moeten dragen op zo’n onwaardige manier. De vrouw treft in zo’n geval geen enkele schuld en heeft dus nood aan alle beschikbare hulp van omstaanders. Bron: © Abid Samira voor C.I.E ik vind het goed dat je dit erbij zet, maar het hoeft toch niet zo te zijn dat er een reden is voor abortus, je kan dat kind toch ook gewoon gaan proberen op te voeden??? en zoals de vraag luidde: zou je haar helpen? dan kan je antwoord toch gewoon JA zijn.....Ja ik help haar met het kind opvoeden! dat is toch in alle opzichten beter dan abortus..

ClaudioLopez
31-05-2003, 17:33

Origineel gepost door ouiam_tet1 niet alles geloven wat je leest :) ik wil eerst bewijs en overlevering zien... als ze dat kind niet wil claudio kan ze hem toch geboren laten worden en dan laten adopteren iedereen heeft recht op een leven!! wie ben jij om daar over te beslissen??? :kwaad: ik ben er echt nog steeds 100% op tegen ik ben ook 100% tegen abortus, maar adoptie vind ik ook niet echt een gepaste oplossing...... Ik zou er alles aan doen om die persoon te helpen met opvoeden, om een adoptie te voorkomen..

Pagina's : [1] 2