Bekijk originele versie : Ik weet niet meer wat ik moet doen!!!
Salaam mensen,
Ik weet niet misschien is het wel stom om hier om hulp te vragen maar ik weet niet wat ik anders moet en probeer het toch gewoon. Ik zou graag willen weten of er meerdere mensen zijn die dit bij hun omgeving hebben meegemaakt. Ik weet echt niet meer hoe ik zo verder moet leven. Ik probeer me moeder zoveel mogelijk te helpen maar weet gewoon niet hoe ik ermee moet omgaan. Het begon 3 jaar geleden in de zomervakantie. Ik heb hier eerder een kort verhaal over geschreven dat ging als volgt.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=25550
Als je het verhaal hebt gelezen dan heb je ook gelezen dat alles weer goed ging met haar tot de dag van vandaag. Mijn moeder heeft de hele nacht niet geslapen en begon weer rare dingen te zeggen. Mijn vader heeft de hele nacht haar geprobeerd te steunen en te helpen maar weet ook geen raad meer. De sfeer hier thuis is gewoon vreselijk. Ik kan het niet meer aanzien dat me moeder zo erg moet lijden en word er helemaal gek van. Soms heb ik het gevoel dat ik elk moment kan instorten maar dan zie ik me moeder meskiena en me vader die ondanks alles nog steeds op beide benen staat, en probeer ik me ook voor hun sterk te houden. Ik probeer steeds mijn tranen tegen te houden alleen lukt dat niet altijd. :traan1:
AUB als er iemand iets van dit verhaal herkent of iemand die iets meer over de psychische problemen van me moeder weet. Alle informatie is welkom. Ik ben jullie dan eeuwig dankbaar.
Yarab Moge Allah ons allen sbar geven rond deze moeilijke periode!!.
Lady_moi
31-05-2003, 16:04
Ik ben geen psycholoog ik kan niet veel doen :(
Ik hoop enkel dat allah jullie allemaal inchallah zeer veel sbar heeft en geduld word altijd beloont door allah meisje ;)
ze3maze3ma
31-05-2003, 16:04
Origineel gepost door Secret@ngel
Salaam mensen,
Ik weet niet misschien is het wel stom om hier om hulp te vragen maar ik weet niet wat ik anders moet en probeer het toch gewoon. Ik zou graag willen weten of er meerdere mensen zijn die dit bij hun omgeving hebben meegemaakt. Ik weet echt niet meer hoe ik zo verder moet leven. Ik probeer me moeder zoveel mogelijk te helpen maar weet gewoon niet hoe ik ermee moet omgaan. Het begon 3 jaar geleden in de zomervakantie. Ik heb hier eerder een kort verhaal over geschreven dat ging als volgt.
Als je het verhaal hebt gelezen dan heb je ook gelezen dat alles weer goed ging met haar tot de dag van vandaag. Mijn moeder heeft de hele nacht niet geslapen en begon weer rare dingen te zeggen. Mijn vader heeft de hele nacht haar geprobeerd te steunen en te helpen maar weet ook geen raad meer. De sfeer hier thuis is gewoon vreselijk. Ik kan het niet meer aanzien dat me moeder zo erg moet lijden en word er helemaal gek van. Soms heb ik het gevoel dat ik elk moment kan instorten maar dan zie ik me moeder meskiena en me vader die ondanks alles nog steeds op beide benen staat, en probeer ik me ook voor hun sterk te houden. Ik probeer steeds mijn tranen tegen te houden alleen lukt dat niet altijd. :traan1:
AUB als er iemand iets van dit verhaal herkent of iemand die iets meer over de psychische problemen van me moeder weet. Alle informatie is welkom. Ik ben jullie dan eeuwig dankbaar.
Yarab Moge Allah ons allen sbar geven rond deze moeilijke periode!!
ooh......wat erg....ik kan niets voor je doen lieve schat..als ik je kon helpen zou ik het doen..maar wolah ik leef met je mee want ik heb ook zo iest meegemaakt
NoreJihan
31-05-2003, 16:08
Salaam mensen,
Yarab Moge Allah ons allen sbar geven rond deze moeilijke periode!!
K had dat met een nicht
Die haar zelf sloeg enz
Dat is zwaar haraam
Probeer haar uit te leggen dat zij haar zelf niet mag pijnigen
Ik denk dat het komt omdat ze haar zin misschien niet krijgt of schuld gevoelens die ze heeft en dat ze daarom zo doet
Het is raar
Volgens mij moet je naar de psycholoog gaan of naar de imaaam
Gewoon niet opgeven meid en rustig met haar praten en erachter komen waarom ze zo doet
Voor alles is een reden :(
Lady_moi
31-05-2003, 16:11
allah ya awen :(
Lady_moi
31-05-2003, 16:26
Mja misschien weer de medicijnen pakken misschien zullen die wel helpen als de dokter het goed vind
NoreJihan
31-05-2003, 16:27
Bedankt meiden,
Ik zet dit hier neer omdat ik heb gehoord dat veel marokkaanse vrouwen dit hebben meegemaakt. We hebben haar naar zoveel Imaams gebracht zowel hier als marokko, maar het heeft niet geholpen.
Norejihan mijn moeder slaat haar zelf niet. Ze slaapt gewoon niet heeft nergens zin in en kan alleen de hele dag door huilen. En dit veroorzaakt dat ze gekke dingen gaat zeggen en wil doen. Ik weet ook niet wat het is. Ze heeft medicijnen ervoor gekregen vorig jaar en door de medicijnen kon ze weer helder nadenken en was ze helemaal weer de oude . Wat ze allemaal heeft gezegd en gedaan kon ze zich niet meer herinneren. Ze moest haar medicijnen verminderen van de dokter in marokko omdat het goed ging met haar. Ik weet niet waar het aan ligt of aan de medicijnen dat ze gestopt is of de periode, want 3 jaar lang rond deze tijd gaat ze zich zo deprie voelen en krijgt ze slapeloze nachten. We hebben de dokter gebeld in marokko en die heeft gezegd dat ze weer haar oude medicijnen moet innemen. Insha allah dat de medicijnen weer zullen werken maar ik ben gewoon bang, dat ze weer zo een terugval zal krijgen en alles weer opnieuw begint. Want wat ik twee jaar terug en vorig jaar heb meegemaakt kan ik echt niet meer nog een keer meemaken.
Steun haar gewoon en probeer met haarte praten waarom ze zo doet
het helpt om alles eruit te gooien
Insha allah zal het goed gaan ya raab
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.