Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor De Vrouw

EmiR_Soltan
31-05-2003, 14:46

Waar ligt jouw positie als vrouw zijnde? De man heeft zijn rechten en jij de jouwe. Welke rechten zou je liever willen afschaffen bij de man?

AVANT_GARDE
31-05-2003, 22:37
is het niet zo dat we gelijk aan elkaar zijn, en dat we dus ook de zelfde rechten hebben, dus ik vind jouwn uitspraak van "de man heeft ZIJN rechten en de vrouw heeft HAAR rechten", eigenlijk zinloos, we hebben precies dezelfde rechten VIND IK DAN

Nadiaavecclasse
01-06-2003, 15:18
de mannen en vrouwen hebbe inderdaad verschillende rechten en PLICHTEN in de islam maar alles is voor een reden en de een is zeker niet beter als de ander bij de ene situatie heeft de man meer te zeggen bij de andere siuatie de vrouw jammer genoeg wordt er vaker naar de 1e gekeken als de 2e. maar de vrouw kan dit zelf veranderen vind ik een vrouw is er niet om de hele dag ja en amien te zeggen iedere persoon moet zijn rechten kennen en ik ben het volledig eens met de rechten die ALLAH SWT me heeft gegeven vrouwn moeten niet over zich heen laten lopen!!!!!!!!!! thallay broeders en sisters

AVANT_GARDE
01-06-2003, 15:51
binnen de islam hebben we misschien wel verschillende rechten, maar ik persoonlijk zelf vind dat we dezelfde rechten hebben maar ook vanuit een islamitisch perpectief, komt het er nog steeds op neer dat we volkomen gelijk zijn

Nadiaavecclasse
01-06-2003, 15:56

gelijk zijn we zeker aan elkaar en dat is maar goed ook nu moeten we het alleen nog in de praktijk brengen...

AVANT_GARDE
01-06-2003, 16:14
Origineel gepost door Nadiaavecclasse gelijk zijn we zeker aan elkaar en dat is maar goed ook nu moeten we het alleen nog in de praktijk brengen... ja daar ligt het probleem alle tientallen jaren....het bij brengen van de mensen dat we gelijk zijn aan elkaar OOK IN DE ISLAM, terwijl we daar vaak anders word over gedacht vooral door de mannen wat zich uit in bijvoorbeeld hypocriet gedrag, het geloof word vermengt met culturele eigenschappen, die culturele eigenschappen worden meestal niet eens goed gekeurd in het geloof en de mensen nemen dat voor lief(vooral de vrouwen die naar mijn mening vroeger dit gewoon te veel hebben geaccepteerd en hierzich niet tegen verzetten), dus ben ik van mening dat er een strikte scheiding moet worden gehouden tussen cultuur en geloof, zoals het feit dat als je marokkaan bent niet betekend dat je moslim bent. ;)

Nadiaavecclasse
01-06-2003, 16:25
Origineel gepost door AVANT_GARDE ja daar ligt het probleem alle tientallen jaren....het bij brengen van de mensen dat we gelijk zijn aan elkaar OOK IN DE ISLAM, terwijl we daar vaak anders word over gedacht vooral door de mannen wat zich uit in bijvoorbeeld hypocriet gedrag, het geloof word vermengt met culturele eigenschappen, die culturele eigenschappen worden meestal niet eens goed gekeurd in het geloof en de mensen nemen dat voor lief(vooral de vrouwen die naar mijn mening vroeger dit gewoon te veel hebben geaccepteerd en hierzich niet tegen verzetten), dus ben ik van mening dat er een strikte scheiding moet worden gehouden tussen cultuur en geloof, zoals het feit dat als je marokkaan bent niet betekend dat je moslim bent. ;) helemaal mee eens broeder, de vrouwen hebben inderdaad te veel hun mond gehouden en allen ja en amien gezegt, gelukkig komt daar beetje bij beetje wel verandering in daarom is het ook belangrijk dat een vrouw opgeleid word om zelf de waarhei te achterhalen wat vroeger vooral werd verboden... ook wat je zei over cultuur in verhouding met het geloof klopt, en het ergste is dat mensen dit niet door hebben vooral als je naar debatten op tv kijkt wordt dit door elkaar gehaald neem bv somalie en hersji ali die haar cultuur interpreteert op de islam en de dingen de islam de schuld geeft van haar ervaringen terwijl die dingen die zij noemt HARAM ZIJN! bv uit huwelijking en vrouwenbesnijdenis. mohime ik denk dat we op een een lijn zijn over dit onderwerp...en het is al een goed teken dat wij de waarheid weten... we zullen (hoop ik ) niet de enige zijn

AVANT_GARDE
01-06-2003, 16:53
dat zit me vooral dwars dat in de media culturele zaken met het geloof worden vermengt maar ja de juiste kennis bij brengen is het belangrijste en dan is het een kwestie van tijd en geduld

AbouRfissa
27-02-2011, 18:34
Emir reageerde dus hier ook , Fin rak a bouras !!! hahaha