Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik wil mijn eigen uitzendbureau dit jaar starten

Pagina's : [1] 2

voetballlgirl22
23-05-2006, 14:41

ik wil dit jaar nog mijn eigen uitzendbureau starten,wie heeft er zelf ook een,of werkt zelf in een uitzendbureau. laat me het ff weten.

maryam60
29-05-2006, 23:19
waar wil jij je uitzendbureau starten?

Chadiedja
30-05-2006, 01:37
Uitzendbureau is tegenwoordig moeilijk om te starten, je moet sowieso al een startkapitaal van 75.000 euro opzij zetten en je mag dat geld niet aanraken, nix.... Maar als je dat geld heb, moet je vooral doen, levert flink geld op

marockapitalist
31-05-2006, 15:32
75000 euro startkapitaal? Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar je hebt geem kapitaal nodig die je opzij moet zetten. Alleen voor een B.V. 18000 euro

Bleach
01-06-2006, 02:40

Salaam, Als je een uitzendbureau wilt openen dan moet je de uitzendkrachten die voor je werken loon betalen terwijl jouw klant/opdrachtgever de factuur voor diezelfde uitzendkracht pas over een maand of 2 ontvangt. De loon en premies die je over die uitzendkracht betaalt moeten staan op een G-rekening. Dit gaat dan via de UWV. Op die G-rekening moet altijd geld staan om je uitzendkrachten te betalen. Je kan zelf het geld niet gebruiken. Dit is door het UWV gedaan zodat uitzendkrachten altijd hun geld krijgen ook al gaat de uitzendbureau kopje onder. Tenminste, ik denk dat het ongeveer zo in elkaar zit. Heb je veel goede contacten met bedrijven en kan je makkelijk aan gekwalificeerde mensen komen dan zou ik je aanraden naar de volgende 2 uitzendbureau's te kijken: Yourmatch (http://www.yourmatch.nl/wawcs0120440/tn-uitzendbureaus.html) en Uitzendbureau Swartemeer (http://www.swartemeer.nl/) Wat deze 2 bedrijven doen is handelen als tussenpersoon. Jij bent degene die de bedrijf strikt en uitzendkrachten levert maar zij doen de rest. Natuurlijk zullen zij een groot deel van de marge in hun eigen zak steken. Desalnietemin lijkt het me een goede manier om te starten zonder groot kapitaal. Wa alaikom asalaam warahmatoe allah wa barakatoe

Chadiedja
01-06-2006, 19:04
schat, het is echt zo........ Om mijn verhaaltje even te ondersteunen..... Bron is http://www.esselink-partners.nl Zonder exploitatievergunning is het binnenkort niet meer mogelijk een uitzendonderneming te starten of te runnen. Om voor een exploitatievergunning voor een uitzendbureau in aanmerking te komen is dan een waarborgsom van € 75 000 noodzakelijk. Hiertoe zal een wetsvoorstel worden ingediend. U moet de waarborgsom op een geblokkeerde rekening storten, zodat het geld beschikbaar is voor mogelijke belasting- en premieschulden en bestuurlijke boetes van de Belastingdienst en Arbeidsinspectie. Zolang de vergunning van kracht is, blijft de waarborgsom op deze geblokkeerde rekening staan. Daarnaast moet u over een verklaring van onbesproken gedrag beschikken en is een goede financiële basis van uw bedrijf noodzakelijk. De Kamer van Koophandel gaat de vergunningen verlenen.

Bleach
01-06-2006, 19:24
schat, het is echt zo........ Om mijn verhaaltje even te ondersteunen..... Bron is http://www.esselink-partners.nl Zonder exploitatievergunning is het binnenkort niet meer mogelijk een uitzendonderneming te starten of te runnen. Om voor een exploitatievergunning voor een uitzendbureau in aanmerking te komen is dan een waarborgsom van € 75 000 noodzakelijk. Hiertoe zal een wetsvoorstel worden ingediend. U moet de waarborgsom op een geblokkeerde rekening storten, zodat het geld beschikbaar is voor mogelijke belasting- en premieschulden en bestuurlijke boetes van de Belastingdienst en Arbeidsinspectie. Zolang de vergunning van kracht is, blijft de waarborgsom op deze geblokkeerde rekening staan. Daarnaast moet u over een verklaring van onbesproken gedrag beschikken en is een goede financiële basis van uw bedrijf noodzakelijk. De Kamer van Koophandel gaat de vergunningen verlenen. Het opstartbedrag dat je nodig zou hebben van 75.000 is niet nodig. Ook de vergunning is in de meeste gevallen niet nodig. De volgende links wijzen naar nieuws berichten van rond 5 november 2004. Daarin werd dit voorstel naar buiten gebracht en dit zou in 2005 ingediend worden. Het is van tafel geveegd om bij mij onbekende redenen. Ik kan wel zeggen dat ik het beter vind dat dit zo is gedaan. Het zou namelijk jonge ondernemers alleen in de weg staan. Emea.nl (http://www.emea.nl/content/view/64/92/) Rtl.nl (http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2004/11_november/05-uitzendbureau_nieuw_waarborgsom_75000_euro_fraude. xml) De berichten zeggen dus dat ze dit willen doen. Niet dat het gedaan is. Hieronder nog een link die gaat over het opstarten van een uitzendbureau. Doordat vele googlen en deze oude nieuws berichten vinden gaan ze ervan uit dat de wet al gewijzigd is. Higherlevel (http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=8895;st art=0#msg74721)

Chadiedja
01-06-2006, 19:28
Ok, ik durf mijn fout wel toe te geven. ik dacht dat dit voorstel al vast stond.... Maar je hebt helemaal geen waarborgsom nodig?? Er zijn nog steeds erg veel mensen die via een uitzendbureau proberen te frauderen, hoe willen ze dat dan gaan oplossen.

Bleach
01-06-2006, 19:40
Ok, ik durf mijn fout wel toe te geven. ik dacht dat dit voorstel al vast stond.... Maar je hebt helemaal geen waarborgsom nodig?? Er zijn nog steeds erg veel mensen die via een uitzendbureau proberen te frauderen, hoe willen ze dat dan gaan oplossen. Je zit niet fout. Je had alleen een oud bericht gelezen. Heel veel mensen denken namelijk dat het al was gewijzigd. Ik zou niet weten hoe ze dat proberen op te lossen. Ik denk dat de UWV met strengere controles en het verplichten van een G-rekening uitzendbureau's op die manier probeert weerhouden van fraudes. Je bent als ondernemer verplicht door te geven aan de UWV wie voor je werkt zodat je premies en e.d. kunt afstaan. Ik denk dat je de salaris + premies van de uitzendkracht op je g-rekening moet hebben staan voordat je kunt beginnen met uitzenden. Op die manier kan er alsnog een groot startkapitaal van je gevraagd worden als je wilt beginnen met uitzenden.

dessert.roosje
22-06-2006, 09:21
IKzelf ben intercedente P&O-er bij een uitzendorganisatie Pm me maar, ik kan je veel over het werk vertellen, wat betreft de financien..daar weet ik niet veel van.

Renas
27-11-2006, 00:37
Ik heb op dit moment een uitzendbureau dat actief is. Op dit moment heb ik mensen nodig die voor opdrachtgevers kunnen zorgen tegen een goed beloning. Wie intresse heeft kan mij mailen.

SOCIALSKILLED
27-11-2006, 04:55
klopt het dat een uitzendbureau 5000 euro subsidie ontvangt over elke persoon die staat ingeschreven bij hun????????????????????????? Dan begin ik morgen een uitzendburo, en krijgt elk marokko.nl lid 500 euro bij mij indien hij/zij zich komt inschrijven. Maar wat denk jezelf?

SOCIALSKILLED
27-11-2006, 04:56
75000 euro startkapitaal? Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar je hebt geem kapitaal nodig die je opzij moet zetten. Alleen voor een B.V. 18000 euro komt te vervallen binnnenkort. Overigens is startkapitaal meer dan volstorten van een bv. Het is namelijk het geld waarmee je je onderneming gaat starten en dat kan van 1 euro tot tientallen miljoenen zijn afhankelijk wat je gaat doen.

Renas
13-12-2006, 13:17
Salaamoe Aleikom, Renas, ik wil wel helpen. Plaats wel even je mailadres, want ik kan niet pm-en. Salaamoe Aleikom. Salaamoe Aleikom, Mijn email adres is: uitzendpersoneel@msn.com

sweet_missy
13-12-2006, 17:00

75.000 EURO BORG VOOR STARTEN UITZENDBUREAU Ondernemers die een uitzendbureau willen beginnen, moeten in de toekomst een waarborgsom van 75.000 euro storten. Op die manier wil het kabinet malafide ondernemers ontmoedigen om een uitzendbureau te starten. Dat schrijven de staatssecretarissen Van Hoof (SZW) en Wijn (Financiën) in een brief aan de Tweede Kamer. De ondernemer moet de waarborgsom op een geblokkeerde rekening storten. Op die manier is het geld bij een eventueel faillissement beschikbaar voor de Belastingdienst en de Arbeidsinspectie. Het geld is bestemd voor mogelijke belasting- en premieschulden en bestuurlijke boetes. Het kabinet had al eerder besloten dat uitzendbureaus in de toekomst over een exploitatievergunning moeten beschikken. De waarborgsom wordt een van de voorwaarden voor het verkrijgen van deze vergunning. Malafide bureaus verstoren de markt Volgens Van Hoof en Wijn zijn de maatregelen nodig om de grootschalige fraude te bestrijden die de uitzendbranche verstoort. De malafide uitzendbureaus betalen te weinig loon, laten personeel onder slechte omstandigheden werken en dragen veelal geen sociale premies en loon- en omzetbelasting af. Uitzendbureaus en werkgevers die zich wel aan de regels houden, hebben hierdoor last van oneerlijke concurrentie. Voorwaarden voor de vergunning Het kabinet heeft ook de voorwaarden voor de exploitatievergunning verder uitgewerkt. Naast het storten van de waarborgsom, moet de ondernemer een verklaring van onbesproken gedrag kunnen overleggen. Ook moet hij aantonen dat het bureau kan beschikken over een voldoende financiële basis. Het is de bedoeling dat ook de bestaande uitzendbureaus een exploitatievergunning gaan aanvragen bij de Kamer van Koophandel. Het wetsvoorstel hierover wordt begin 2005 bij de Tweede Kamer ingediend. Bron: Persbericht ministerie van SZW

Pagina's : [1] 2