Bekijk originele versie : wat als haar ouders me weigeren?
anouar_tetouan
30-05-2003, 23:42
salam iedereen.
ik heb een tijdje een vriendin en ik wil dolgraag met haar trouwen insha alah en ik zal zeker alles op alles zetten om dat te doen.
nu heb ik een paar problemen. ik hou erg veel van m'n vriendin en ik wil zeker dat ze nooit iets te kort komt. ik zal haar nooit en voor niemand opgeven. ik wil daarom insha alah over een paar weken om haar hand gaan vragen en deze zomer trouwen.
oke het ergste komt nu. ik ben pas 19 jaar ik zit nog op school en ik heb geen vaste baan. we hebben hier erg goed over nagedacht en dit is echt wat we heel graag willen onze relatie halal maken en gelukkig worden met elkaar.
vinden jullie dat haar ouders wel recht hebben om mij te weigeren? :(
superwomen
30-05-2003, 23:46
Ik vind van niet en trouwens als zij met jou wil trouwen dan kunnen ze toch niet weigeren.
samiratjee
30-05-2003, 23:47
Neeeeee...jullie moeten trouwen..en mij uitnodigen :boogie:
:D
Lella_EL_Habiba
30-05-2003, 23:49
Origineel gepost door samiratjee
Neeeeee...jullie moeten trouwen..en mij uitnodigen :boogie:
:D
en mij :kwaad:
;)
anouar_tetouan
30-05-2003, 23:49
Origineel gepost door superwomen
Ik vind van niet en trouwens als zij met jou wil trouwen dan kunnen ze toch niet weigeren.
mogen ze me niet weigeren? al heb ik niks? geen geld le waloe :(
samiratjee
30-05-2003, 23:55
Geld is niet alles in het leven...een goed karakter en een goed hart is veeeel belangrijker in mijn ogen :)
superwomen
30-05-2003, 23:58
Ook al heb je geen geld ,liefde is niet te koop.Geld komt en gaat....
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:01
Origineel gepost door Nima19
Ze mogen je wel weigeren, maar als jij ze kan overtuigen dat ze alles voor je betekent en dat je voor haar door t vuur zal gaan gaan dan kunnen ze moeilijk nee zeggen!!
En als ze in het begin moeilijk doen dan is dat best logisch, want het is hun dochter en daar doen ze zuinig mee!!!
Maar als jij gewoon goede manieren hebt enz dan moet het goed gaan, inch 'allah!!!!
Ik wens je in ieder geval heel veel succes ;)
shoukran :goedzo: ik zal zeker voor haar door het vuur gaan en wat er ook gebeurd ik zal haar nooit los laten insha alah :)
ik zal vechten voor haar al kost me dat bloed zweet en tranen insha alah :)
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:05
Origineel gepost door 7akam
Mgharba kennende jij maakt geen schijn van kans..
trouwens weet wel dat je huwelijk uit zina voortkomt :)
ja daar ben ik ook bang voor dat ze me daarom niet moeten omdat ik niet veel heb.
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:09
Koeli mektoub Allah swt zegend ook geen huwelijk die is ontstaan door ontucht.. ;)
wat zeg jij nou allemaal man? waarom denk je dat ik wil trouwen met m'n vriendin? omdat ik niet meer wil dat het haram is! als ik aan het spelen was dan zou ik nooit met haar gaan trouwen.
maar insha alah alles komt goed en allah (swt) is vergevingsgezind
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:16
Ik zeg dat een relatie voor een huwelijk ontucht is als gevolg trouwen ongeldig is in de ogen van Allah swt
als je het niet 7araam zou willen doen zou je vanaf begin met een ma7ram te werk gaan zodat je het goed zou doen en niets verkeerds, en nu niet schuldig hoef te gaan voelen :)
insha alah :goedzo:
ik doe m'n best, ik wil doen wat juist is insha alah
salaam anouar je wilt dolgraag met haar trouwen bruiloftfeest of die onzin is geen punt maar hoe wil je dat je haar onderhoud en jij zegt zelf dat je geen vastebaan hebt
want alles je dat niet kan dat hebben haar ouder recht om nee te zeggen
en dat mag ook in de islam. en ik neem ook aan dat jullie bij jou ouders gaan wonnen maar dat is ook geen punt. het belangrijkste is dat je goed voor haar kan zorgen.en ik wens jullie veel succes
inchalah zal alah jullie houwelijk zegnen
superwomen
31-05-2003, 00:21
Anour ga je zelf niet veronschuldigen tegen die mensen hier.Jij weet toch hoe het zit.
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:22
Origineel gepost door bochiki
salaam anouar je wilt dolgraag met haar trouwen bruiloftfeest of die onzin is geen punt maar hoe wil je dat je haar onderhoud en jij zegt zelf dat je geen vastebaan hebt
want alles je dat niet kan dat hebben haar ouder recht om nee te zeggen
en dat mag ook in de islam. en ik neem ook aan dat jullie bij jou ouders gaan wonnen maar dat is ook geen punt. het belangrijkste is dat je goed voor haar kan zorgen.en ik wens jullie veel succes
inchalah zal alah jullie houwelijk zegnen
:goedzo: shoukran, ik kan haar onderhouden ik heb et mijn ouders verteld en die zullen ons in alles helpen en in alles steunen dus dat is geen probleem het enige wat een probleem is dat zijn haar ouders
anouar_tetouan
31-05-2003, 00:24
Origineel gepost door superwomen
Anour ga je zelf niet veronschuldigen tegen die mensen hier.Jij weet toch hoe het zit.
:) zonder de toestemming van de ouders van het meisje is ons huwelijk niet geldig :(
we hebben hun goedkeuring wel nodig
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.