Bekijk originele versie : Ontstoken oog?
Dames, aub jullie hulp. Ik heb sinds vanmorgen erg last van mijn rechteroog (machkiet 3liekoem :hihi: ) het is rood, klein en het geeft een brandende gevoel. Ik heb er ook jeuk aan en ik krijg een soort, ja hoe moet ik het zeggen, een soort spul uit alsof je net wakker bent. je weet wel wat je in je ooghoeken treft. Maar dan is dit een beetje slijmerig. Sorry als het vies klinkt, maar graag advies wat je hier tegen kan doen. Alvast bedankt.
Heb je er een bultje op.. boven op je ooglid of onder je ooglid..dat pijnlijk is?
nee dat heb ik niet. Weet ook wat je bedoelt meid nee dat is het niet.
Dames, aub jullie hulp. Ik heb sinds vanmorgen erg last van mijn rechteroog (machkiet 3liekoem :hihi: ) het is rood, klein en het geeft een brandende gevoel. Ik heb er ook jeuk aan en ik krijg een soort, ja hoe moet ik het zeggen, een soort spul uit alsof je net wakker bent. je weet wel wat je in je ooghoeken treft. Maar dan is dit een beetje slijmerig. Sorry als het vies klinkt, maar graag advies wat je hier tegen kan doen. Alvast bedankt.
hoi,
ik had een jaar geleden ook last van.
ik kookte water, liet ze in een kopje afkoelen, dan deed ik een oogbadje van ( water niet al te koud laten worden, je moet het warm maar niet te heet op je oog doen)
daarna heb ik nooit meer last van gehad
wel een paar dagjes blijven doen;)
groetjes farida
hoi,
ik had een jaar geleden ook last van.
ik kookte water, liet ze in een kopje afkoelen, dan deed ik een oogbadje van ( water niet al te koud laten worden, je moet het warm maar niet te heet op je oog doen)
daarna heb ik nooit meer last van gehad
wel een paar dagjes blijven doen;)
groetjes farida
helpt dit ook bij een hordeolum?
Als je niet weet wat het is... een bultje op je ooglid in iedergeval in de buurt van een wimpertje..wat ontstoken is enn die steeds groter wordt door de pus die erin zit..
ik weet het klinkt viees, maarik heb er nu last an en het is hartstikke pijnlijk.. :(:(
alhoceimaliefje
21-05-2006, 22:53
soebhnallah ik ook:eek:
op de rechteroog...rood en het voeld een beetje hard aan., heb het persoonlijk nooit in mijn leven gehad...maar ik hoor echt vaak nu dat mensen rond deze tijd er last van hebben:kweetnie:
hamdoelilah krijg ik er geen spul uit...maar inshallah ikoen gair...allah iechafiena ja rab:zwaai:
Als je niet weet wat het is... een bultje op je ooglid in iedergeval in de buurt van een wimpertje..wat ontstoken is enn die steeds groter wordt door de pus die erin zit..
ik weet het klinkt viees, maarik heb er nu last an en het is hartstikke pijnlijk.. :(:(
ja is ook heel pijnlijk wat je hebt. Ook wat ik heb, je wordt echt gek van het slijmerige spul wat uit je oog blijft komen. farida thanx meid voor je advies, ik ga het nu proberen en dan lekker slapen. :goedzo:
vooral bij hordeolum helpt het heel goed.
een tip: zeg soera afatiha over het water (7keer) het werkt genezend.
wel blijven herhalen dat oogbadje, tot dat bultje weggaat.
Succes;)
vooral bij hordeolum helpt het heel goed.
een tip: zeg soera afatiha over het water (7keer) het werkt genezend.
wel blijven herhalen dat oogbadje, tot dat bultje weggaat.
Succes;)
chokran meid, ga ik zeker doen
inshaAllah helpt het :goedzo:
valentina_
22-05-2006, 00:08
soebhnallah ik ook:eek:
op de rechteroog...rood en het voeld een beetje hard aan., heb het persoonlijk nooit in mijn leven gehad...maar ik hoor echt vaak nu dat mensen rond deze tijd er last van hebben:kweetnie:
hamdoelilah krijg ik er geen spul uit...maar inshallah ikoen gair...allah iechafiena ja rab:zwaai:
Hey meid,
Het kan eventueel een reactie op een versnelde afgifte van histamine in je bloed zijn...... Ook wel bekend als hooikoorts.... Of het kan onstoken zijn, als afgekoeld water niet helpt zou ik naar de dokter gaan als ik jou was... Kun je eventueel een ooggel krijgen of iets in die trant....
Succes
Meknesiaaaaaaaa
22-05-2006, 00:55
Ik heb er ook last van gehad een week lang. Ik ben naar de huisarts geweest en kreeg een soort zalf die ik 2 keer per dag in me oog moest doen. Is een soort druppel. Na een tijdje geneest het van zelf, het jeukte wel verschrikkelijk en het werd steeds groter. maar zodra er pus uit komt dan betekent het dat het geneest. Je moet de pus er wel uit knijpen als je m ziet. Dan geneest het snellen.
Allah i chafiekom:)
Ik heb er ook last van gehad een week lang. Ik ben naar de huisarts geweest en kreeg een soort zalf die ik 2 keer per dag in me oog moest doen. Is een soort druppel. Na een tijdje geneest het van zelf, het jeukte wel verschrikkelijk en het werd steeds groter. maar zodra er pus uit komt dan betekent het dat het geneest. Je moet de pus er wel uit knijpen als je m ziet. Dan geneest het snellen.
Allah i chafiekom:)
Jaa heb ik ook gehoord!! maar bij mij blijft het een klein plekjj diee maar niet groter wordt.. haha btw het is echt zo lelijkkkkkkk als het groot wordt hihi :hihi: een jongen die ik ken had het ook, ik lachte hem uitt, wordt meteen gestraftt :maf2:
hoi meid,
ik had er vorig jaar ook last van...en ik heb het 2 weken laten zitten, want ik dacht ik kom er niet aan....maar hij werd groter....uiteindelijk ben ik naar de arts gegaan...en heeft het met een naald uit gehaald...deed geen pijn...en pus eruit gehaald....ik heb geen last van.
Gewoon naar de dokter gaan...en die haalt het eruit.
Ik ben nu vroeeg wakker omdatt ikzo naar de dokter ga..
maar het is nog maar heel klein dus ik denk dat hij er nu nieet zoveel aan zal kunnen doeen..
tips voor me dat het sneller gaat mss ?:maf2:
SweetCheeks
22-05-2006, 10:09
Warm water en soda met een watje deppen. Werkt ontstekingsremmend.
P.s. hoe ben je aan een ontstoken oog gekomen?
Meknesiaaaaaaaa
22-05-2006, 10:44
Jaa heb ik ook gehoord!! maar bij mij blijft het een klein plekjj diee maar niet groter wordt.. haha btw het is echt zo lelijkkkkkkk als het groot wordt hihi :hihi: een jongen die ik ken had het ook, ik lachte hem uitt, wordt meteen gestraftt :maf2:
owh wat raar ja. Bij mij zei hij, als het niet weg ging dat hij mme dan door zou wijzen naar een oogarts om het open te laten snijden. Me hart bonkte in me keel. Maar hamdoeleh was het niet nodig en is het al genezen.
hahah ja nu weet je het voor de volgende keer. Niemand uitlachen:hadj:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.