Bekijk originele versie : Marokko verwacht 6,4 miljoen toeristen dit jaar...
h7ajatie25
18-05-2006, 19:33
Marokko: bijna 6,4 miljoen toeristen te verwachten in 2006
Rabat, 24 Mei - tussen 6,3 en 6,4 miljoen toeristen worden verwacht in Marokko in 2006, i.e een 10pc stijging, zei een Marokkaanse ambtenaar.
De nachten van het bed worden uitgezonderd om 10pc dit jaar te verhogen, bovengenoemd toerisme, ambachten en sociale economieminister, Adil Douiri, tijdens de zitting van het huis van vertegenwoordigers vragenuurtje.
De minister zei vennootschap tussen openbare diensten en de exploitanten in de toerismesector is noodzakelijk om het succes van het plan te waarborgen pogend 10 miljoen toeristen tegen 2010 aan te trekken.
Douiri herinnerde eraan dat een wetenschappelijke aanpak werd gevolgd om de gerichte bevolking te bepalen en dat de begroting gewijd aan het bevorderen van toerisme werd verhoogd om de sector op te voeren.
:confused: Is dat veel ?
Ik weet het niet.
Amsterdam heeft er per jaar 2.5 miljoen.
Marrakchia4Life
18-05-2006, 19:43
pffff Marrakech gaat weer overvol zitten dit jaar...meer dan de helft van die toeristen gaan naar Marrakech
Marrakchia4Life
18-05-2006, 19:43
Ik weet het niet.
in marokko (marrakech) is dat alleen in de grote vakantie al...
Wat zouden die toeristen daar dan allemaal bekijken?
Ik weet het niet hoor, ben er nooit geweest.
Nee ik heb mij vergist.
Ik heb het opgezocht op de site van Amsterdam:
Het zijn er veel meer dan 2,5 miljoen:
In 2005 is het aantal verblijfsbezoekers in Amsterdam wederom gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van de Dienst Onderzoek en Statistiek in opdracht van Economische Zaken Amsterdam. In 2005 nam het aantal hotelgasten toe met 8 procent. Het aantal overnachtingen steeg met 3,5 procent minder hard. De bezoeker komt dus vaker naar Amsterdam, maar blijft korter. De gemiddelde verblijfsduur van de bezoeker in Amsterdam neemt sinds 2003 af en komt in 2005 uit op een gemiddelde van 1,82 nachten. In totaal telde Amsterdam in 2005 4,5 miljoen hotelgasten en 8,2 miljoen overnachtingen.
http://www.amsterdam.nl/gemeente/informatie/indexen/persberichten_0/persberichten_2006/mei_2006/groei_toerisme_in
Niet meegerekend zijn toeristen die wel Amsterdam bezoeken maar er niet overnachten. Ook niet meegerekend zijn de privaatlogees en de Jeugdherbergen.
MissSarah
18-05-2006, 19:51
Ik weet het niet.
Wietttttttttt:hihi:
Marouane88
18-05-2006, 19:54
maar toerisme in marokko is niet goed man, alleen maar kafir billah gaat marokko kapot maken wat betreft al islam
Al die Japanners ?
6.4 miljoen is wel erg veel. toch?
MissSarah
18-05-2006, 20:00
Al die Japanners ?
Jappen houden van alles :D
Nee niet iedereen slimmert, maar er zijn echt veel die echt alleen om dat soort dingen komen, bijv Duitsers, Engelsen en Belgen;)
:hihi: ;)
Jappen houden van alles :D
Nee niet iedereen slimmert, maar er zijn echt veel die echt alleen om dat soort dingen komen, bijv Duitsers, Engelsen en Belgen;)
Weet je dat ik nog nooit niemand WIET / Hash heb zien roken en nu woon ik toch al bijna 66 jaar in Amsterdam. Serieus!
Misschien let ik er gewoon niet op.
maar toerisme in marokko is niet goed man, alleen maar kafir billah gaat marokko kapot maken wat betreft al islam
Dat ligt eraan waar je op doelt, vooral nu de eu marokko op de hoogte heeft gebracht dat er mogelijk aanslagen aan zitten te komen. :hadj:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.