Bekijk originele versie : Epileren schadelijk voor je hersenen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Casa_zeemeermin
18-05-2006, 16:28
JA!! je leest het goed....ik heb het van een vrouw gehoord die het op TV heeft gehoord. Ik schrok ervan toen ik het hoorde.
Blijkbaar hebben de wenkbrouwen een verband met je hersenen.
Mijn vraag is dus: Wie van de mensen is hiervan op de hoogte?????????
tangermosllim
18-05-2006, 16:30
Wenkbrauwen epileren is zowiezo haram :p
Maar ik weet niet of het schadelijk is voor je hersenen
BeertjeBee
18-05-2006, 16:33
JA!! je leest het goed....ik heb het van een vrouw gehoord die het op TV heeft gehoord. Ik schrok ervan toen ik het hoorde.
Já hoor, en in je neus peuteren ook.
Laat je niet gek maken. Een wenkbrauwhaartje groeit uit een haarzakje dat in je huis vastzit. Je hersenen zitten ónder het schedelbot dat weer ónder je spieren zit en die zitten weer ónder je huid.
Zelden zo'n grote onzin gehoord!
Groetjes,
BeertjeBee
Maja_de_bij
18-05-2006, 17:14
Hahah zoiets grappigs heb ik nog nooit gehoord...
Maar wat wel een feit is, is dat het wel haram is...
Prinses_Naouel
18-05-2006, 21:58
Nog nooit van gehoord:maf:
haajar20
18-05-2006, 22:57
Hahah zoiets grappigs heb ik nog nooit gehoord...
Maar wat wel een feit is, is dat het wel haram is...
alleen niemand weet nog volgens mij waarom :(
doe het zelf niet , maar heb hier ook nog nooit van gehoord.
we zien wel of een een broodje aap verhaal is of niet
HoneyBee
19-05-2006, 10:02
Epileren heeft iets met je zenuwen te maken en die staan in verband met je hersenen, maar of het schadelijk is! Geloof ik niet!
butterfly5
19-05-2006, 11:46
iemand vertelde mij dat er een vrouw was die altijd haar wenkbrauwen epileerde totdat ze overleed, en als je langs haar graf liep snachts hoor je haar schreeuwen, ze zeggen dat je wenkbrauwen tot de dag des oordeels in brand staan als je ze epileerde :(
Iedereen is het daarover eens: epileren van de wenkbrauwen is inderdaad haram maar er bestaan wel uitzonderingen voor deze regel zoals het overtollig haargroei op ongewone plaatsen zoals tussen de wenkbrauwen enz..
En om op de topic te reageren, het epileren van andere vormen van gezichtsbeharing (snor, wang) en de armen en benen is wel toegestaan in de Islam, dit zou niet het geval zijn als het echt de gezondheid zou schaden nietwaar?
Allahou3lem!
aaliyah88
19-05-2006, 13:26
er is nu ook iets als laseren van je wenkbrauwen je laat wenkbrauwen in een vorm dan hoef je het ook nie te epileren is dat wel toegestaan het laseren
er is nu ook iets als laseren van je wenkbrauwen je laat wenkbrauwen in een vorm dan hoef je het ook nie te epileren is dat wel toegestaan het laseren
het gaat em niet om hoe men het weghaalt maar het weghalen op zich dat haram is. Ik denk dat laseren nog nadeliger is omdat het definitief is, bij het zelf epileren kan men later nog berouw tonen en ermee stoppen ...
WhiteRose
19-05-2006, 19:34
Even voor de duidelijkheid:
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah(moge Allah's tevredenheid met hem zijn): "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren,vrouwen die tatoeages bij andere aanbrengen,vrouwen die wenkbrauwen epileren,vrouwen die wenkbrauwen bij andere laten epileren en daarmee Allah's schepping veranderen ..." (Moesliem 3966)
Om een stapje verder te gaan:
wat oksels betreft, het is zelfs aangeraden om deze te ontharen.De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar,de besnijdenis,het bijknippen van de snor,het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door (Boekharie,Moesliem,Tiermiedie en Abou Dawoed)
Wat benen betreft er is geen enkele hadith die verbiedt om deze te ontharen.de bekende regel in de islam luist als volgt:
"Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is in de Qor'aan of de Soenna."
Dit integendell tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper.
MissUgly
19-05-2006, 19:52
Misschien een belangrijke reden waarom Allah swt zegt dat het haraam is?
prinses007
19-05-2006, 20:29
kijk dat verklaart mijn nivo 2 mbo
eindelijk weet ik waarom ik nie zo slim ben:D :maf2: :nerd: :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.