Bekijk originele versie : Wil ff iets kwijt over "importhuwelijken"
Imenrotterdam
29-05-2003, 14:24
Ik wilde even weten waarom veel mensen negatief denken over een partner uit het buitenland.
En eerst lezen, dan reageren aub.
Het is elmaktaab met wie je gaat trouwen, dus je hoeft het nu niet te gaan bedenken of je met iemand van hier of daar gaat trouwen.
Vooral meiden zijn vaak heel negatief over de mannen daar. dan hebben ze als argument 'ze willen alleen voor de papieren, ze spreken geen Nederlands, ze hebben geen geld, ze kennen deze cultuur niet.
Maar bekijk het eens zo
De voordelen
* je kinderen zullen jouw cultuur meekrijgen (gegarandeerd)
*je man zal je eeuwig dankbaar zijn dat je hem uit de misere hebt geholpen.
En nog iets om over na te denken.........
Wat als jij in marokko zou zijn geboren, wat als jij het slecht zou hebben, wat als jij degene zou zijn die in marokko zou leven????????
Zou jij er dan niet alles voor over hebben om met iemand uit europa te trouwen???? Denk daar maar eens over na..........
Zoals iemand ooit heeft geschreven.."het enige verschil met de jongeren daar is dat wij een vader hebben die een zee is overgestoken"
Guadaloupe
29-05-2003, 14:26
Origineel gepost door Imenrotterdam
Ik wilde even weten waarom veel mensen negatief denken over een partner uit het buitenland.
En eerst lezen, dan reageren aub.
Het is elmaktaab met wie je gaat trouwen, dus je hoeft het nu niet te gaan bedenken of je met iemand van hier of daar gaat trouwen.
Vooral meiden zijn vaak heel negatief over de mannen daar. dan hebben ze als argument 'ze willen alleen voor de papieren, ze spreken geen Nederlands, ze hebben geen geld, ze kennen deze cultuur niet.
Maar bekijk het eens zo
De voordelen
* je kinderen zullen jouw cultuur meekrijgen (gegarandeerd)
*je man zal je eeuwig dankbaar zijn dat je hem uit de misere hebt geholpen.
En nog iets om over na te denken.........
Wat als jij in marokko zou zijn geboren, wat als jij het slecht zou hebben, wat als jij degene zou zijn die in marokko zou leven????????
Zou jij er dan niet alles voor over hebben om met iemand uit europa te trouwen???? Denk daar maar eens over na..........
Zoals iemand ooit heeft geschreven.."het enige verschil met de jongeren daar is dat wij een vader hebben die een zee is overgestoken"
de mijne was een opa :p
Lady_moi
29-05-2003, 14:29
ik heb echt respect voor die mensen die van het buitenland zijn in landen zoals marokko als die naar hier komen hebben die het misschien nog moeilijk
ze kennen de taal nie
ze moeten hier hun aanpassen
hun vrienden in marokko
en nog veel dingen...
Lady_moi
29-05-2003, 14:38
cultuur :rolleyes:
islam is de belangrijkste voor me en geen cultuur
Damaghrabi
29-05-2003, 14:49
alle marokkanen daarzo willen weg.. ewa ga dat eve regelen... zehma mineer wil eve charity work doen en ze broeders helpen..
als ik het was die daar zit dan zou ik iets proberen daar zo in marocco en niet meteen als een dombo die naar europa wil en daarvoor trouwen ze ook en niet het feit dat ze vanzelf gaan trouwen.. het gaat allemaal om die vergunning die ze hier kunnen krijgen van de dames en niet wat voor meisje waar ze mee gaan trouwen
Imenrotterdam
29-05-2003, 14:54
Origineel gepost door D*********
alle marokkanen daarzo willen weg.. ewa ga dat eve regelen... zehma mineer wil eve charity work doen en ze broeders helpen..
als ik het was die daar zit dan zou ik iets proberen daar zo in marocco en niet meteen als een dombo die naar europa wil en daarvoor trouwen ze ook en niet het feit dat ze vanzelf gaan trouwen.. het gaat allemaal om die vergunning die ze hier kunnen krijgen van de dames en niet wat voor meisje waar ze mee gaan trouwen
In jouw geval zou het zeker om de papieren gaan! Wie wil er nou trouwen met een iemand met zo'n laag IQ? maar daar kun jij ook niks aandoen natuurlijk.
Oh ja, je moet wel een erg laag zelfbeeld hebben om te denken dat mensen puur om de papieren met jouw willen trouwen.
Damaghrabi
29-05-2003, 15:53
Origineel gepost door Imenrotterdam
In jouw geval zou het zeker om de papieren gaan! Wie wil er nou trouwen met een iemand met zo'n laag IQ? maar daar kun jij ook niks aandoen natuurlijk.
ook goed ik heb een hele lage IQ en jij hebt een hele hoge IQ
oke professor :D
Lady_moi
29-05-2003, 15:57
er zijn sommigen ja die het enkel willen voor de papieren maar sommige hun geveoelens zijn echt oprecht
Maar wanneer weet je wanneer het om gevoelens gaat, en wanneer om de papieren?
ofzo :)
Origineel gepost door D*********
In tegenstelling tot de mensen daar hebben wij een luizeleventje..Je hoef alleen maar simpelweg te kijken naar het sociale leven dat wij hebben.Die mensen werken keihard voor een paar dirhams..iets wat jij denk ik nooit over nagedacht hebt. Dacht je nou echt dat die mensen nooit hebben geprobeerd om iets te beginnen...Wat men ook probeerd..men wordt uitgebuit, vernederd, en gediscrimineerd. Maar ja niks aan de hand toch?
Maar ja waarom zou je ook, de wereld draait uitsluitend alleen om jou niet waar. Het kan je niet schelen hoe het met andere mensen (moslims) gaat zolang jij 's morgens maar brood met pindakaas kan eten en gewoon kan spijbelen zolang je maar studiefinanciering ontvangt.
Weet je wat ruil eens voor een maand met een jongen uit Marokko..kijken of jij je hoofd boven water kunt houden. Nou ik kan je garanderen dat ook jij dan zult trouwen om papieren..zelfs misschien met een Nederlandse H.omo....
sorry voor mijn tekst....Maar kan niet tegen mensen die andere mensen kleineren..
Atlas_Gebergte
29-05-2003, 19:58
Sallaam, Ik ben het zeer met Marzoek en imenrotterdam. Ik zelf ben ook met een jongen uit marokko getrouwd en ik ben er heel gelukkig mee ik heb gewoon de goeie keuze gemaakt om met hem te trouwen, en je kan niet van te voren zeggen ik trouw nooit met iemand uit marokko, want het is allemaal El maktab. Ik persoonlijk heb liever iemand uit marokko die nog wat doet aan de islam en zich daarmee bezig houd, want dat kan je niet zeggen van SOMMIGE marokkaanse jongeren hier uit NL. Moge Allah over ons waken.
Wa Sallaam Alikoum
Lady_moi
29-05-2003, 20:02
Origineel gepost door amianis
Maar wanneer weet je wanneer het om gevoelens gaat, en wanneer om de papieren?
ofzo :)
wanneer je tegen hem zegt dat je in marokko wilt blijven wonen en hij dan flipt dan draait het om de papieren :D
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam, Ik ben het zeer met Marzoek en imenrotterdam. Ik zelf ben ook met een jongen uit marokko getrouwd en ik ben er heel gelukkig mee ik heb gewoon de goeie keuze gemaakt om met hem te trouwen, en je kan niet van te voren zeggen ik trouw nooit met iemand uit marokko, want het is allemaal El maktab. Ik persoonlijk heb liever iemand uit marokko die nog wat doet aan de islam en zich daarmee bezig houd, want dat kan je niet zeggen van SOMMIGE marokkaanse jongeren hier uit NL. Moge Allah over ons waken.
Wa Sallaam Alikoum
Ja die van Marokko zowel dames al heren kunnen 3 keer de taal beter en sommige zijn tweetalig berbers en arabisch en frans ...
Ze weten hoe ze met dingen kunnen omgaan en regelen en zijn heel slim.Ze werken dubbel hard voor een cent en weten hoe ze met geld moeten omgaan etc.
Origineel gepost door Najiha
Ja die van Marokko zowel dames al heren kunnen 3 keer de taal beter en sommige zijn tweetalig berbers en arabisch en frans ...
Ze weten hoe ze met dingen kunnen omgaan en regelen en zijn heel slim.Ze werken dubbel hard voor een cent en weten hoe ze met geld moeten omgaan etc.
ha sommige niet willen zo snel mogelijk geld en ik denk ook
dat veel meiden andere dingen horen van vrouwen die met iemand
uit marokko zijn getrouwd en slechte ervaringen mee hebben gehad.
kamal2003
30-05-2003, 03:52
salaam allemaal,
in principe maakt het niet uit waar de partner vandaan komt. Islaam is het belangrijkste. Persoonlijk heb ik liever een moslima uit NL, maar ik heb zeker het respect voor de mensen die de partner uit maroc halen. Het leven is daar inderdaad een ramp, we moeten onszelf wel gelukkig prijzen hier. Al hamdoelillah. Al denk ik niet dat ik een partner uit maroc zal halen (Allahoe e3lem), wil ik niet dat het verboden gaat worden. Dit zijn namelijk wel de wensen van de regering. Als een nederlander een partner uit het buitenland mag halen dan mag een medelander dat toch ook. Immers die heeft ook de NLse nationaliteit toch? Moge Allah ons allen op het juiste pad leiden inshaAllah.
salaam allemaal. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.