Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een Nederlandse vriend droomde

Pagina's : [1] 2

LZN
29-05-2003, 13:33

dat Allah(swt) voor hem stond, en Allah(swt) zei tegen hem dat hij nu Moslim moet worden, voordat het te laat was. Hij zei dat Allah(swt) tegen hem zei dat hij de 18 niet zal halen, en dat de Dag des Oordeels nadert. De jongen vroeg aan mij wat deze droom betekent. Weten jullie misschien wat die droom betekent, en of het geen droom is van de Saytan. De jongen wil al sinds vorig jaar Moslim worden, en hij is ervan overtuigd dat er geen andere God is dan Allah, en dat Mohamed zijn profeet is. Alleen hij wil het worden van Moslim uitstellen, omdat hij veel problemen heeft met zijn ouders daardoor. Ze zeuren steeds tegen hem en vragen steeds waarom hij persee Moslim wil worden, en ze worden boos als hij geen varkensvlees eet. Hij probeert het langzaam aan te doen. En hij zegt dat als hij het huis verlaat, dat hij dan echt Moslim zal worden. Maar nu is hij bezorgd, omdat Allah(swt) in die droom voor hem stond, en zei dat hij snel Moslim moet worden omdat de Dag des Oordeels nadert, en hij de 18jaar niet zal halen. De jongen is nu 14jaar..

RIF_CHICKIE
29-05-2003, 13:50
´t barkelah, jou vriend is denk ik geliefd bij allah (swt) en allah wil hem niet verloren laten gaan, waardoor hij hem heeft gewaarschuwd, denk ik ik denk niet dat het het werk van sajtan was, want die zou iemand nooit tot de islam bekeren!!

shafia
29-05-2003, 16:48
Origineel gepost door Yahya dat Allah(swt) voor hem stond, en Allah(swt) zei tegen hem dat hij nu Moslim moet worden, voordat het te laat was. Hij zei dat Allah(swt) tegen hem zei dat hij de 18 niet zal halen, en dat de Dag des Oordeels nadert. De jongen vroeg aan mij wat deze droom betekent. Weten jullie misschien wat die droom betekent, en of het geen droom is van de Saytan. De jongen wil al sinds vorig jaar Moslim worden, en hij is ervan overtuigd dat er geen andere God is dan Allah, en dat Mohamed zijn profeet is. Alleen hij wil het worden van Moslim uitstellen, omdat hij veel problemen heeft met zijn ouders daardoor. Ze zeuren steeds tegen hem en vragen steeds waarom hij persee Moslim wil worden, en ze worden boos als hij geen varkensvlees eet. Hij probeert het langzaam aan te doen. En hij zegt dat als hij het huis verlaat, dat hij dan echt Moslim zal worden. Maar nu is hij bezorgd, omdat Allah(swt) in die droom voor hem stond, en zei dat hij snel Moslim moet worden omdat de Dag des Oordeels nadert, en hij de 18jaar niet zal halen. De jongen is nu 14jaar. subban Allah!!!! ik denk inderdaad dat Allah swt van deze jonge houd Allah swt leid wil hij wil...praat met deze jonge neem hem mee naar de moskee laat hem boeken lezen.dan zou zijn vrees en zijn imaan versterken en graag willen bekeren! echt zo mooi een jonge van veertien die deze droom heeft gehad macha Allah... walikom salaam wr wb Shafia

Dua
29-05-2003, 23:32
Subhan'Allah wat een mooie droom, helaas weet ik de betekenis niet. Moge Allah hem op het rechte pad leiden! La illa ill Allah! Allahu akbarrrrr

dk179
29-05-2003, 23:52

Subhana allah, wat een prachtige droom. Ik denk dat Allh swt echt van deze jongen houd. En probeer hem inderdaad door hem boeken te laten lezen in beetje dichter bij de Islam te laten komen.

rosses
30-05-2003, 09:04
stimuleer hem!!!!! Dit betekend iets moois. Zeg hem dat hij nu zijn hart moet volgen en naarAllah moet luisteren, rosses :zwaai:

GangstaLovin
30-05-2003, 15:54
Origineel gepost door Yahya dat Allah(swt) voor hem stond, en Allah(swt) zei tegen hem dat hij nu Moslim moet worden, voordat het te laat was. Hij zei dat Allah(swt) tegen hem zei dat hij de 18 niet zal halen, en dat de Dag des Oordeels nadert. De jongen vroeg aan mij wat deze droom betekent. Weten jullie misschien wat die droom betekent, en of het geen droom is van de Saytan. De jongen wil al sinds vorig jaar Moslim worden, en hij is ervan overtuigd dat er geen andere God is dan Allah, en dat Mohamed zijn profeet is. Alleen hij wil het worden van Moslim uitstellen, omdat hij veel problemen heeft met zijn ouders daardoor. Ze zeuren steeds tegen hem en vragen steeds waarom hij persee Moslim wil worden, en ze worden boos als hij geen varkensvlees eet. Hij probeert het langzaam aan te doen. En hij zegt dat als hij het huis verlaat, dat hij dan echt Moslim zal worden. Maar nu is hij bezorgd, omdat Allah(swt) in die droom voor hem stond, en zei dat hij snel Moslim moet worden omdat de Dag des Oordeels nadert, en hij de 18jaar niet zal halen. De jongen is nu 14jaar. Zoals je het zelf zegt ...hij wil al sinds vorig jaar Moslim worden. Z'n droom vertelt hem dat ie gewoon moet doen waar z'n gevoel ligt. :zwaai:

Miss_Crazy
31-05-2003, 19:42
Origineel gepost door Yahya Ik geef hem zoveel mogelijk goede sites en boeken, zodat hij meer te weten komt over de Islam. Het enige probleem is dat zijn ouders elke keer weer boos worden als hij weigert om varkensvlees te eten, en soms wordt zijn vader boos als hij op Islamitische sites rondkijkt en boekjes over de Islam leest. Het gaat wel de goede richting op met die jongen, en hij helpt mij ook om op het rechte pad te blijven. Als ik bijvoorbeeld gratis naar binnen wil bij het zwembad, dan zegt hij dat ik het niet moet doen want dat is diefstal. Hij helpt me tegen de influisteringen van de Saytan. :goedzo: de jongen gaat steeds verder met het willen zijn van een moslim alleen hij moet of daarbij hulp van andere zijn ouders overtuigen ..... :rolleyes:

Uitgeblust
01-06-2003, 12:46
Als iemand droomt dat ALLAH hem vermaant, waarschuwt of hem iets verbied te doen, betekent het dat hij zich aan afschuwlijke handelingen overgeeft. Hij moet hiervan zonder enig uitstel afstand van nemen. bron "DE UITLEG VAN DROMEN" door Ibn Sirin

Aichake
06-06-2003, 23:03
salaam. moge allah hem veel sbar geven . het is altijd moeilijk als je iets wil bereiken,in uw leven. en de droom zelf, weet ik het niet. veel sterkte

Nadiaavecclasse
07-06-2003, 15:47
Allahoeakbar sobhanAllah elhamdoelileh , het teken van Allah is echt....ewa ik heb er eigenlijk geen woorden voor ik wou dat ik zo geliefd was tbarkAllah hela je vriend.... het zal niet makkelijk voor hem worden maar het is belangrijk dat hij Allah swt gehoorzaamt zeker als Allah swt hem heeft gewaarschuwd dit is iets wat niet veel mensen overkomt. wat je kunt doen om je vriend te stimuleren is hem vertellen dat Allah swt nix van hem zal nemen zonder er iets beter voor terug te geven....het zal misschien heel moeilijk worden met zijn ouders maar als hij sterk genoeg is ya rabbi insjaAllah zal hij het alleen beter krijgen, de problemen die op zijn weg komen zullen insjaAllah alleen een test zijn en als hij hiervoor slaagt zal Allah swt insjaAllah heel veel van hem houden...... Moge Allah swt hem en zijn broeders en zusters in de Islam het goede pad op sturen........amien ya Rabbi

Oem_Lena
21-07-2003, 05:11
* Voor Allah staan : Als iemand over zichzelf droomt als een vroom en uitverkoren dienaar van Allah, zichzelf voor Allah ziet staan, Hem aanschouwend en Hij kijkt op Zijn beurt met genade en vergeving naar hem, dan wordt zo’n droom als een zeer gezegende droom gezien. Want het betekent dat hij zijn Schepper op de Dag des Oordeels op dezelfde manier zal ontmoeten. Deze droom is het goede nieuws dat zijn goede daden in de.wereld door Allah geaccepteerd zullen worden en dat hij tot Djenna zal worden toegelaten. * Een matrieële gift van Allah: Als iemand droomt dat Allah hem iets uit de wereld geeft, betekent het dat hij spoedig door ziekte overvallen zal worden. Het betekent ook dat hem moeilijkheden te beurt zullen vallen. Als vergoeding zal hij een grote beloning van Allah krijgen en zal hij de djenna verdienen. * Allah in iemands huis zien: Als men Allah in een specifiek huis ziet duidt dat erop, dat de bewoners van het huis begunstigd zullen worden met vrede, geluk en hulp. * Allah waarschuwt iemand: Als iemand droomt dat Allah hem vermaant, waarschuwt of hem iets verbiedt te doen, betekent het dat hij zich aan afschuwelijke handelingen overgeeft. Hij moet hiervan zonder enig uitstel afstand nemen. * Als Allah iemands bed in beslag neemt. Als iemand droomt dat Allah zijn bed in beslag neemt, feliciteer hem, want het is het goede nieuws dat Allah hem vroomheid en heiligheid zal geven en dat Allah’s zegeningen op hem neer zullen dalen. Want zo’n soort droom krijgen alleen vrome en rechtvaardige mensen. * Als men Allah in de vorm van een plaatje ziet: lemand, die over Allah in de vorm van een plaatje droomt of denkt dat hij Allah ziet of iemand die op Allah lijkt, is een hartstochtelijke leugenaar — beschuldigingen tegen Allah uiten is een verwerpelijke vernieuwing (bid’aat). Het is duidelijk dat zo iemand zich moet haasten om Allah’s vergiffenis te zoeken. Hetzelfde geldt voor iemand die over Allah in de vorm van een afgod droomt of iets dat in tegenstrijdig met zijn uitmuntendheid is. Want Allah Ta’ala is vrij van alle blaam en zwakheid. * Een gebeurtenis: Er is overgeleverd dat een man naar Ja’far As-saadiq (RA) kwam en zei: “1k droomde dat Allah mij een stuk ijzer gaf en een slokje azijn. Wat is de uitleg van deze droom?” De lmaam antwoordde: “Het ijzer duidt op moeilijkheden, want Allah zegt in de Qor’aan: “En Wij hebben ijzer gestuurd waarin materiaal voor een machtige oorlog is.” Maar het is mogelijk dat jouw kinderen dit vak van Dawoed (AS) (want hij was smid) zullen leren. De azijn duidt erop dat je een tijdje ziek zult worden en tegelijkertijd overvloedige rijkdom zult verkrijgen. Daarna zal Allah je de dood geven. Hij zal tevreden met je zijn en je je zonden vergeven uit het verleden en de toekomst.

Pagina's : [1] 2