Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : --> Nikaah - islamitische huwelijksvoltrekking,wie helpt me aub!!

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:08

Hallo, Ik ben een nederlandse moslima en ik ben nu een tijdje verloofd. Nu zouden we heel graag trouwen natuurlijk!! Alleen ja tsja door omstandigheden kunnen we nog niet voor de nederlandse wet trouwen.... dus zouden we graag Nikaah afleggen. Zodat we toch op een juiste manier getrouwd kunnen zijn. Nu heb ik vernomen dat het erg lastig is onder de marokkaanse gemeenschap om op deze manier te trouwen in NL?! :confused: Ik weet hier echt weinig vanaf helaas, en heb alles al afgezocht maar ik kan niets vinden!:jammer: Weet iemand een moskee of iemand die mij verder zou kunnen helpen? Nederland of Belgie het maakt ons niets meer uit! Ik hoop echt dat er iemand is die mij kan helpen! Groetjes Yasmine

Milatju
16-05-2006, 16:13
wat is Nikaah??? ik ben ook ned-moslima hmdl...

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:17
hee leuk! Ik ga deze zomer op vakantie naar Tanger haha, maar de Nikaah is de islamitische huwelijksvoltrekkening, een soort ceremonie zeg maar, huwelijkscontract.

Milatju
16-05-2006, 16:19
hee leuk! Ik ga deze zomer op vakantie naar Tanger haha, maar de Nikaah is de islamitische huwelijksvoltrekkening, een soort ceremonie zeg maar, huwelijkscontract. Ja zeker!!!!!!!!.... Insallahe amien ... Ikke oook ..haha :D oh ,,..... Ik had er nog nooit van gehoord ... soekran voor het uitleggen ma3salama Milatju :kus: ps Suc6 !!!:goedzo:

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:22

shokran, ja ik ga voor het eerst naar Tanger/ Marokko, dus ik ben heeel benieuwd! Maar tsja jij kan me zeker ook niet verder helpen met me vraag he? Ik weet het echt niet meer waar ik moet zoeken! Alhamdoullilah trouwens echt mooi weer nederlandse moslima erbij ;-) Thallah!

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:24
Hej, nee ikzelf ben nederlandse, bedoel je dat het niet gaat lukken omdat je idd eerst voor nederlandse wet moet trouwen en dan bijv. op het marokkaans consulaat? Ik heb namelijk een Irakese vriendin en die gaan wel trouwen op islamitische manier...

oem_assiya
16-05-2006, 16:30
Salaam alaikoum, Je kunt gewoon bij een imam met getuigen voor de Islam trouwen. De nederlandse wet of de marokkaanse consulaat kan altijd nog. Trouw ook zodra jullie kunnen ook voor de nederlandse en marokkaanse wet. Ik weet dat sheich fawaz in Den Haag wel islamitische huwelijken sluit. Misschien kan je daar eens informeren? moge Allah Ta'ala je huwelijk zegenen. Ameen

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:33
Aleikoum salaam, Weet je daar misschien een nummer van? Dan zou je me echt heel erg kunnen helpen! Inshallah heb je het dan kom ik dichterbij mijn huwelijk... en we zijn ook zo snel mogelijk van plan voor nl wet te trouwen, maar ik zou het zo graag voor de islamtische wet ook willen...

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:45
Nora, ja dat klopt, en dat besef ik heel goed, maar het is voor mij gevoel ook een aflegging tussen mij en mijn man en Allah, en dat vind ik nu op dit moment erg belangrijk, en dan komt daarna idd de officiele papieren. Ik bedank je echt! En mashallah we zullen zien!

oem_assiya
16-05-2006, 16:47
Aleikoum salaam, Weet je daar misschien een nummer van? Dan zou je me echt heel erg kunnen helpen! Inshallah heb je het dan kom ik dichterbij mijn huwelijk... en we zijn ook zo snel mogelijk van plan voor nl wet te trouwen, maar ik zou het zo graag voor de islamtische wet ook willen... Moskee Soennah Fruitweg 5-9 0703896960 www.al-yaqeen.com

oOoOYasmineOoOo
16-05-2006, 16:57
Harstikke bedankt!

Chirihen
16-05-2006, 17:14
succes meiddd en ik hoop inshallah dat alle sgoed komt.