Bekijk originele versie : joden wat vinden jullie ervan
cool:
salam ai laikomn iedereen
ik ben nieuwsgierig over jullie mening
ik zit op school waarbij er mensen zijn die joods zijn
eerst denk ik dat ze hollands zijn en is er niets aan de hand
ik kan dan goed met ze opschieten
dan kom je er achter dat ze joods zijn
moet je je anders tegen hun op gaan stellen
ik vind het heel erg wat er in israel gebeurt, ik betreur het ten zeerste maar dan kan ik toch wel met joden om de tafel zitten
er is toch al genoeg oorlog op de wereld
:( :confused:.
chicamaroquia
28-05-2003, 21:37
Tuurlijk kan je wel met ze omgaan, waarom niet... :)
chicamaroquia
28-05-2003, 21:38
Je moet niet zoveel waarde hechten aan wat andere mensen ervan vinden, je moet elke persoon individueel beoordelen.
Lady_moi
28-05-2003, 21:39
ik aanvaard ze als mens meer nie :ego:
Miss_Banana
28-05-2003, 21:41
Origineel gepost door rachidaxs
cool:
salam ai laikomn iedereen
ik ben nieuwsgierig over jullie mening
ik zit op school waarbij er mensen zijn die joods zijn
eerst denk ik dat ze hollands zijn en is er niets aan de hand
ik kan dan goed met ze opschieten
dan kom je er achter dat ze joods zijn
moet je je anders tegen hun op gaan stellen
ik vind het heel erg wat er in israel gebeurt, ik betreur het ten zeerste maar dan kan ik toch wel met joden om de tafel zitten
er is toch al genoeg oorlog op de wereld
:( :confused:
Joden zijn gewoon mensen, hoor. Als je in hun arm knijpt doet het pijn en krijgen ze een blauwe plek, net als ieder ander. Dus ik zou niet weten waarom jij je anders zou moeten gedragen.
Misschien kun je het 'negatieve' juist een draai geven en er een positief punt van maken. Praat met ze over hun geloof en cultuur en probeer ze beter te begrijpen. ;)
praatjes
28-05-2003, 21:59
Joden zijn cool
http://www.ozdemir.nl/images/mobiel_klagen.jpg
Queen_latifaa
28-05-2003, 22:16
ey
Ik ken ook een joodse meisje maar die vindt het ook schandalig wat daar in Israel gebeurt.Ik denk niet dat elke jood precies het zelfde denkt over moslims. Dus waarom??niet zolang die persoon of tewel de jood geen slechte dingen in zn hoofd haalt.
Veel liefs
Joden zijn ook mensen en wat hebben Joden die hier wonen iets te maken met wat er in israel gebeurt!!!ik denk eerder niks!!!!
Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Soerah al-Moemtahanah (60):8)
Als de koeffaar je niets in de weg leggen om je religie volledig te praktiseren, je normaal behandelen en met rust laten, is er geen reden om dat niet te beantwoorden met beleefd en vriendelijk gedrag. Wat in bovenstaande ahadieth en ayaat bedoeld wordt is eerder dat je je, om je eigen dien en imaan te beschermen, terughoudend opstelt en niet vergeet dat je uiteindelijk het gezelschap moet zoeken van degenen die je verder helpen en stimuleren op de weg naar al-Djennah, inshaAllah.
NoordAfrikaan
29-05-2003, 00:22
Joden zijn ook mensen hoor.
Zolang een jood jou in je waarde laat,dan
moet je hem ook in zijn waarde laten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.