Bekijk originele versie : Wet Samen
mimi_tangaouia
04-06-2002, 12:51
Ik heb hier wat stellingen en ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
Stelling1:
Wet samen is alleen maar mooi op papier in de werkelijkheid stelt het niks voor
Stelling 2:
Wet samen is alleen maar mooi voor hoog opgeleide allochtoonse vrouwen.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
DieselGirly
04-06-2002, 12:53
ik weet niet maar ik g avoor stelling 1 ...want die uuh spreekt mij niet aan het heeft niets met opgeleid te maken....wat vind jij zelf trouwens?!
mimi_tangaouia
04-06-2002, 13:11
Ik vind dat de wet samen mooi is op papier maar in de praktijk is het niks dat is mijn persoonlijkse mening en nu jullie nog
igzeneej
04-06-2002, 13:29
Wat bedoel je met wet samen ???? ...Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt maar voor de zekerheid deze vraag !!!
Dan onstaan er ook geen miscomunicaties !!! :D
mimi_tangaouia
04-06-2002, 13:51
Voor de mensen die weten wat de wet samen inhoud
heb ik gevraagd of ze op deze stellingen willen reageren
wat zij ervan vinden dus ik vraag van iedereeen zijn persoonlijke mening
igzeneej
04-06-2002, 13:54
Dus wat wil je daar mee zeggen ???
DintelOx
04-06-2002, 13:55
WET SAMEN STAAT VOOR???
ik dacht dat je bedoelde samen nat althans engels en nederlands gemixt
hahah maar ja ik denk zeker te ver door ahahaha
nee maar sommige onder ons waaronder moi, hebben geen flauw benul
van de TERM wet samen dus als een van de hoogopgeleide dames zo aardig zou kunnen zijn om de wat dommeren onder ons hahaha even uit te leggen wat het betekent dan zou dat een stuk makkelijker zijn ..
bij voorbaat dank.
igzeneej
04-06-2002, 14:03
Oh oh dankjewel hihi je bent mijn woordvoerdster !!! :D
DintelOx
04-06-2002, 14:13
je woordvoerder bedoel je BECAUSE I A A GUY!
keep that in mind oke
groetjes..........
Dit heb ik even gekopieerd, voor de mensen die niet weten wat het inhoud( wist ik hiervoor ook niet hoor)
Nederland wordt steeds kleurrijker. En etnische minderheden worden als arbeidspotentieel steeds belangrijker. Het arbeidsaanbod van etnische minderheden wordt nog onvoldoende benut, terwijl werkgevers moeite hebben hun vacatures te vervullen. Een gemiste kans, want onder etnische minderheden bevinden zich veel gekwalificeerde en goed gemotiveerde kandidaten. Intercultureel management (ICM) biedt u de mogelijkheid optimaal gebruik te maken van culturele diversiteit binnen uw bedrijf. Dat geldt voor de personeelsvoorziening, maar ook als u denkt aan een steeds kleurrijker klantenbestand.
De overheid beseft dit en stimuleert werkgevers
Sinds 1990 zijn zo'n 50 Bedrijfsadviseurs Minderheden actief bij CWI (Centrum voor Werk en Inkomen, voorheen Arbeidsvoorziening), die gratis hun diensten aan werkgevers verlenen.
Sinds 1998 is de Wet Stimulering Arbeidsdeelname Minderheden, kortweg Wet SAMEN, van kracht. Deze wet verplicht werkgevers jaarlijks een verslag in te dienen bij de CWI-organisatie. In zo'n verslag staat onder andere hoe werkgevers intercultureel management in hun bedrijf vormgeven en welke acties zij willen ondernemen om het personeelsbestand wat betreft etniciteit een afspiegeling te maken van de samenstelling van de regionale beroepsbevolking.
Het is niet eens verplicht voor de werkgever om hieraan mee te doen. als je resultaten wil boeken dan moet je het ook verplicht stellen toch??
En hebben jullie dat vandaag gelezen of in de krant van gisteren staat het volgende: "allochtonen verdienen minder dan autochtonen"?? het slaat toch nergens op?? Een allochtoon met dezelfde capaciteiten en dezelfde opleiding als de autochtoon verdient minder. Het slaat gewoon nergens op!!
doei...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.