Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslimvrouw VS wil gesluierd op pasfoto rijbewijs

Redactie
28-05-2003, 13:21

ORLANDO - Een moslimvrouw in de Verenigde Staten spant een proces aan tegen de Amerikaanse staat Florida, omdat die haar rijbewijs heeft ingetrokken waarop ze gesluierd op de pasfoto staat. Dat heeft de Amerikaanse tv-station CNN woensdag gemeld. De 35-jarige Sultaana Freeman stond gesluierd op de pasfoto van haar rijbewijs, waardoor alleen haar ogen waren te zien. Volgens de autoriteiten kan een foto met daarop een verborgen gezicht een gevaar vormen voor de openbare veiligheid. Drie maanden na de bloedige aanslagen van 11 september 2001 kreeg ze het verzoek de gewraakte foto te vervangen door een andere waar ze ongesluierd opstaat. Vrijheid van religie Toen ze weigerde, trok de staat haar rijbewijs in. Freeman vindt dat de staat haar vrijheid van religie schendt door een andere foto te eisen. Bovendien vindt ze dat een foto van haar onbedekte gezicht niet in overeenstemming is met de koran, aldus haar advocaat. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) was er geen verband tussen de aanslagen, die door radicale moslims zijn uitgevoerd, en het verzoek de foto te wijzigen. Wel zegt het OM dat de pasfoto's van rijbewijzen door de politie kunnen worden gebruikt bij het identificeren van criminelen en het opsporen van vermiste personen en slachtoffers van misdaden.
Bron: © NU.nl

an3sdej
28-05-2003, 13:46
Dit heeft NIETS te maken met vrijheid van religie!! In de islam is een burqah of niqaab of sluier niet verplicht!! Wat mij betreft voor deze vrouw geen rijbewijs, dat is een consequentie die ze dan maar moet dragen voor haar principes!!

MrEsco
28-05-2003, 17:17
Origineel gepost door an3sdej Dit heeft NIETS te maken met vrijheid van religie!! In de islam is een burqah of niqaab of sluier niet verplicht!! Wat mij betreft voor deze vrouw geen rijbewijs, dat is een consequentie die ze dan maar moet dragen voor haar principes!! Dit heeft alles met vrijheid te maken... In de islaam dat het niet verplicht is om je te bedekken? Ga eens spelen met je kinderachtige leugens... We zullen eens zien hoe jij gaat huilen als je de vrijheid wordt ontnomen om domme opmerkingen te schrijven... Dus met andere woorden de joden tijdens de tweede wereld oorlog hebben ook de consequenties moeten voelen omdat ze joods waren... Wat ben jij een eikel. Niets met vrijheid dezelfde vrijheid die je krijgt om dom te praten is hetzelfde vrijheid die haar het recht geeft om welke relgie te beoefenen die zij wilt... MrEsco

GangstaLovin
28-05-2003, 19:25
Hij heeft gelijk ...je gezicht bedekken is juist onislamitisch! Dat weet iedere leek. Het wordt juist afgeraden omdat het verwarring veroorzaakt. (zeg me niet dat jij islamitisch bent ...want anders moet je nog veeeeeeeeeeeeel kennis op doen)

MrEsco
28-05-2003, 20:13

Origineel gepost door GangstaLovin Hij heeft gelijk ...je gezicht bedekken is juist onislamitisch! Dat weet iedere leek. Het wordt juist afgeraden omdat het verwarring veroorzaakt. (zeg me niet dat jij islamitisch bent ...want anders moet je nog veeeeeeeeeeeeel kennis op doen) Mischien als je eens wat meer de tijd zou nemen om beter te lezen dan zou je merken dat ik het niet over het bedeken van het gezicht zou hebben, maar dat is een andere discussie die vrij staat naar interpretatie... Ik ben niet degene die kan of wil beslissen wat islamitisch is en wat niet dat laat ik aan de maker van heel het helelal en alles wat daar in zit, Allah (swt). Zoals je voorganger zijn en ik citeer : "In de islam is een burqah of niqaab of sluier niet verplicht!! " zonder in de discussie te duiken van wat een burqah, niqaab of sluier is, staat 1 ding als een paal boven water... Allah de Verhevene zegt (vertaling); "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over (hun hele lichaam) heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Vertaling van Soerat al-Ahzab, aya 59) In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31) De discussie is dat iedereen vrij is om zelf te bepalen wat ze dragen? Wat is de grens, richtlijnen voor kleding? Waar is de zogezegde vrijheid... Het dragen van een sluier is je eigen keuze en de dat ligt tussen jou en Allah (swt). Jou keuze en jou verantwoordelijkheid. Niet een overheid bepaald dat, niemand zijn mening behalve de jouwe. Of je me nou een leek vindt of dat een sluier onislamitisch is, om eerlijk te zeggen... jou mening telt niet alleen die van Allah (swt). Moge Allah mij vergeven als ik fouten heb geschreven. MrEsco

Zelfkritiek
28-05-2003, 20:28
Bestonden er in de tijd dat de wetten van de Koran geschreven werden al auto's? Of zelfs rijbewijzen? Sinds de invoering van het rijbewijs is vastgesteld dat er een foto van de houder op aangebracht dient te worden. Het is namelijk een identificatiebewijs! Vreemd he??? Maar goed, als iemand graag helemaal in de stijl van de beginjaren van de Islam wil leven, dan kan zo iemand toch prima zonder een auto of rijbewijs? Op een kameel heb je geen rijbewijs nodig!

MrEsco
28-05-2003, 20:45
Wat heeft dat met de vrijheid van kleding te dragen? Dan kan je toch meteen ook mensen met veel piercings en petjes ook verbieden... Het technisch aspect van een rijbewijs is iets heel anders dan mensen verplichten wat ze dragen... ben ik de enige mens die dat door heeft? O ja, dat was zo'n goede grap... een kameel hoe kom je erop? laat me raden je vader is een clown en je bent opgegroeid bij de circus... eventjes terug naar de discussie. Mag ik bepalen wat jij mag dragen of niet?

doc25
28-05-2003, 20:51
die vrouw is mans genoeg om af te zien van het rijbewijs als ze van haar toch iets eisen wat tegen haar principes is (afgezien van de discussie over de sluier). Dat kan ik van sommige "mannen" hier niet zeggen. Hiervoor was ook al het rijbewijs ingenomen van een vrouw met een hoofddoek in amerika. Die vrouw heeft gewoon gezegd: van mij mogen ze hem houden.