Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlandse bruiloft

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Islam4You
13-05-2006, 20:35

[Wie heeft er weleens een meegemaakt? wat moet ik me erbij voorstellen? Ik heb er binnekort 1 maar ik heb absoluut geen idee wat ik daar kan verwachten. Ik heb daarom geen zin om te gaan omdat ik gewoon niet weet hoe en wat. Ik wil dus afbellen maar wat voor smoes moet ik dan gebruiken:maf2: ]

salwa23
13-05-2006, 20:37
Niet gaan niks aan je hebt daar alleen dronklappen

Voorbijgangster
13-05-2006, 20:40
[Wie heeft er weleens een meegemaakt? wat moet ik me erbij voorstellen? Ik heb er binnekort 1 maar ik heb absoluut geen idee wat ik daar kan verwachten. Ik heb daarom geen zin om te gaan omdat ik gewoon niet weet hoe en wat. Ik wil dus afbellen maar wat voor smoes moet ik dan gebruiken:maf2: ] 1. Dansende dronklappen op Frans Bauer en lelijke kampermuziek 2. Je krijgt wat te drinken en wat hapjes; Chips, chocolaatjes and that's it :ego: 3. Hele tijd neplachen om de domme grappen van hun :moe: 4. Saai 5. Saai 6. Saai

Le-Sud
13-05-2006, 20:41
Dont' know maar Up 'em ff voor je :o

neggafa
13-05-2006, 20:53

zeg mar als smoes dat hetje niet uitkomt omdat je eeen bruiloft hebt van je achternicht of zo

oem_mujahid2
13-05-2006, 20:54
zeg mar als smoes dat hetje niet uitkomt omdat je eeen bruiloft hebt van je achternicht of zo Nee joh ik zou gewoon zeggen dat je om islamitische redenen niet komt, je mag trots zijn op je geloof die dit jou verbied om aan deeltenemen.

Islam4You
13-05-2006, 21:01
Ik wil zeker ook niet gaan. het is nog ver ook helemaal aan andere kant van nederland :hihi:. ik zit er ook zo tegenop om af te bellen. waarom moet dat eigenlijk? Bij marokkanen krijg je uitnodiging, kom je of kom je niet maar je krijgt geen telefoonnr erbij met als je niet komt wil je dan van te voren afmelden :maf: Nu wel. er staat een telefoonnr waar je naar moet bellen als je niet komt :hihi:

dolfijn1977
13-05-2006, 21:40
Ik kan je precies vertellen wat daar zoal gebeurt. Ten eerste mannen en vrouwen gemengd Er word alcohol geschonken en mensen worden dronken Er word gerookt Er word vreselijke muziek gedraaid Over dat eten..hmm op bruiloften die ik vroeger meemaakte hadden ze altijd koud en warm buffet heel uitgebreid, en nog hapjes en koekjes enzo. Maar niet halal natuurlijk. Maar meid ga maar niet een moslima heeft niks te zoeken daar!! Me ouders hadden pas hun 25 jarige bruiloft gehouden in een zaal, maar ik ben niet gegaan natuurlijk. Ben je dan niet Marokkaanse ?:eek:

dolfijn1977
13-05-2006, 21:40
zeg mar als smoes dat hetje niet uitkomt omdat je eeen bruiloft hebt van je achternicht of zo :moe: :moe:

ellouisa
13-05-2006, 21:50
wat een vooroordelen weer :jammer: Echt niet elke bruiloft is hetzelfde. Mijn ouders (NL) drinken bijv. allebei niet en er wordt ook geen alcohol geschonken (haat dronken mensen :jammer: ). Daarnaast is er een groot buffet met warme en koude hapjes (dat is idd niet halal, maar je hebt natuurlijk wel vis en salades). Niet elke bruiloft is vol dronkenlappen en frans bauermuziek. Er zijn ook normale bruiloften en die zijn idd wat minder uitbundig dan de marokkaanse, maar uitbundigheid is niet een noodzaak voor een mooie huwelijksdag (of dagen). Ik vind een goede sfeer belangrijker dan hoeveel eten je krijgt, welke band er speelt of hoe iedereen eruit ziet. Maargoed zo heeft iedereen zijn eigen gewoontes. Waarom moet er met geld en eten gesmeten worden om het een leuke bruiloft te laten zijn?? Het lijkt wel of t steeds meer een trend wordt: iedereen wil showen met de duurste spullen en hoeveel er aan uitgegeven is :jammer: als je niet genoeg te eten krijgt dan praten mensen meteen van: zo die zijn gierig, of die hebben zeker geen geld :jammer:

Emerald
13-05-2006, 21:53
Jeetje, wat voor NL-bruiloften hebben jullie meegemaakt :eek: Niet alle niet-islamitische bruiloften zijn zo wild (dronkelappen enzo). Het ligt echt aan het bruidspaar, als die 'rustig' zijn zal hun feest dat ook wel zijn. want het gedrag van het bruidspaar reflecteert hun opvoedign en daarmee hun familie. Bovendien JIJ hoeft toch niet mee te doen met alcohol drinken?!?! Als je al toegezegd hebt en je wilt niet echt gaan door de aanwezigheid van alcohol, dan zou ik of netjes afzeggen (tijdig) en niet gaan liegen (dat is toch net zo haraam als de alcohol!!!!) of gewoon naar de stadhuis-deel/ begin van de receptie gaan.

Emerald
13-05-2006, 21:55
wat een vooroordelen weer :jammer: Echt niet elke bruiloft is hetzelfde. Mijn ouders (NL) drinken bijv. allebei niet en er wordt ook geen alcohol geschonken (haat dronken mensen :jammer: ). Daarnaast is er een groot buffet met warme en koude hapjes (dat is idd niet halal, maar je hebt natuurlijk wel vis en salades). Niet elke bruiloft is vol dronkenlappen en frans bauermuziek. Er zijn ook normale bruiloften en die zijn idd wat minder uitbundig dan de marokkaanse, maar uitbundigheid is niet een noodzaak voor een mooie huwelijksdag (of dagen). Ik vind een goede sfeer belangrijker dan hoeveel eten je krijgt, welke band er speelt of hoe iedereen eruit ziet. Maargoed zo heeft iedereen zijn eigen gewoontes. Waarom moet er met geld en eten gesmeten worden om het een leuke bruiloft te laten zijn?? Het lijkt wel of t steeds meer een trend wordt: iedereen wil showen met de duurste spullen en hoeveel er aan uitgegeven is :jammer: als je niet genoeg te eten krijgt dan praten mensen meteen van: zo die zijn gierig, of die hebben zeker geen geld :jammer: I totally agree with you girl!!!

ellouisa
13-05-2006, 21:59
Jeetje, wat voor NL-bruiloften hebben jullie meegemaakt :eek: Niet alle niet-islamitische bruiloften zijn zo wild (dronkelappen enzo). Het ligt echt aan het bruidspaar, als die 'rustig' zijn zal hun feest dat ook wel zijn. want het gedrag van het bruidspaar reflecteert hun opvoedign en daarmee hun familie. Bovendien JIJ hoeft toch niet mee te doen met alcohol drinken?!?! Als je al toegezegd hebt en je wilt niet echt gaan door de aanwezigheid van alcohol, dan zou ik of netjes afzeggen (tijdig) en niet gaan liegen (dat is toch net zo haraam als de alcohol!!!!) of gewoon naar de stadhuis-deel/ begin van de receptie gaan. :goedzo: check je hoekje ;)

ellouisa
13-05-2006, 21:59
I totally agree with you girl!!! ;) :kus:

solovely19
13-05-2006, 22:03

wat een vooroordelen weer :jammer: Echt niet elke bruiloft is hetzelfde. Mijn ouders (NL) drinken bijv. allebei niet en er wordt ook geen alcohol geschonken (haat dronken mensen :jammer: ). Daarnaast is er een groot buffet met warme en koude hapjes (dat is idd niet halal, maar je hebt natuurlijk wel vis en salades). Niet elke bruiloft is vol dronkenlappen en frans bauermuziek. Er zijn ook normale bruiloften en die zijn idd wat minder uitbundig dan de marokkaanse, maar uitbundigheid is niet een noodzaak voor een mooie huwelijksdag (of dagen). Ik vind een goede sfeer belangrijker dan hoeveel eten je krijgt, welke band er speelt of hoe iedereen eruit ziet. Maargoed zo heeft iedereen zijn eigen gewoontes. Waarom moet er met geld en eten gesmeten worden om het een leuke bruiloft te laten zijn?? Het lijkt wel of t steeds meer een trend wordt: iedereen wil showen met de duurste spullen en hoeveel er aan uitgegeven is :jammer: als je niet genoeg te eten krijgt dan praten mensen meteen van: zo die zijn gierig, of die hebben zeker geen geld :jammer: :goedzo: ben het helemaal met je eens.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8