Bekijk originele versie : bid jij elke dag
lovelolo531
28-05-2003, 09:54
lieve mensen
bidden jullie elke dag.
ik niet en soms voel ik me ook geen echte moslim omdat ik niet bid.
maar voor de rest doe ik niets verkeert.
ik wil graag jullie mening horen .
ben je wel een echte moslim als je niet bid
beslama
liefs louisa :confused:
Ja ik bid elke dag, hamdoelilah...en op de vraag of je nu moslim bent als je niet bid, daar kan ik niet op antwoorden....Vraag aan najib26 ;)
Zelfs 5 keer op een dag... vreemd he!!@!!!!! :giechel:
Guadaloupe
28-05-2003, 19:03
Origineel gepost door Liloesh
Ja ik bid elke dag, hamdoelilah...en op de vraag of je nu moslim bent als je niet bid, daar kan ik niet op antwoorden....Vraag aan najib26 ;)
ja k bid ook alhamdoulah, of het geaccepteerd wordt allah ou a3lam
er bestaat een hadith hierover...k kan je niet zeggen door wie hij is overgeleverd...maar in die hadith wordt gezegd dat het enige verschil tussen een kafir en een moslim het gebed is
wa allahu a3lam
yep elke dag
een X het bidden overslaan en je dag voelt niet goed aan dat is mijn mening :D :D
k bid ook elke dag en als het kan op tijd maa rk kom precies optijd thuis om dhor te bidden voor assa en smorgens als kw akker wor bid k refja en swah samen en als k ga slapen soms magab en rhecha ook samen omdat k dan ga slapen.en soms bid ik extra `s
als k neit kan bidden voel k me meestal niet goed. Er mist iets in die dagen :)
Guadaloupe
28-05-2003, 19:16
Origineel gepost door moiself
k bid ook elke dag en als het kan op tijd maa rk kom precies optijd thuis om dhor te bidden voor assa en smorgens als kw akker wor bid k refja en swah samen en als k ga slapen soms magab en rhecha ook samen omdat k dan ga slapen.en soms bid ik extra `s
als k neit kan bidden voel k me meestal niet goed. Er mist iets in die dagen :)
fazjer mag je alleen bidden tussen fazjer en chourouk
voor zover k heb begrepen :)
xberbersroosjex
28-05-2003, 19:20
ik bid ook elke dag ahamdoelilah
minous21
28-05-2003, 19:23
Ik bid ook elhamdoellilah 5 keer per dag!
Inscha allah, zul jij ook snel gaan bidden.
Liefs Me
Origineel gepost door Guadaloupe
ja k bid ook alhamdoulah, of het geaccepteerd wordt allah ou a3lam
er bestaat een hadith hierover...k kan je niet zeggen door wie hij is overgeleverd...maar in die hadith wordt gezegd dat het enige verschil tussen een kafir en een moslim het gebed is
wa allahu a3lam
Ja ik heb die hadith onlangs nog op Iqra gehoord...van een of andere sheikh...sommige beseffen het gewoon niet...maar goed...Allah oordeelt :)
chicamaroquia
28-05-2003, 19:33
Ik bid niet elke dag... :)
5 dagen in de maand ben ik vrijgesteld van het gebed. Dus meiden, niet liegen dat jullie elke dag bidden en nooit een gebed overslaan... :kwaad: :zweep:
:hihi:
UltrAAviolet
28-05-2003, 19:35
Origineel gepost door jay
yep elke dag
een X het bidden overslaan en je dag voelt niet goed aan dat is mijn mening :D :D
ik sluit me bij je aan :goedzo:
UltrAAviolet
28-05-2003, 19:39
Origineel gepost door Ashanty
ik ben eigenlijk net begonnen met te bidden
en dat kwam vooral door een voorval in marocco
heel ons gezin; we waren onderweg van tanger naar Alhoceima (s`nachts) na een goed uurtje rijden
verloor men vader plots het controle over het stuur en begon van hier naar daar te sturen , rechts een ravijn en links een ravijn
men vader had na een hele tijd draaien en sturen bijna hoop verloren en begon du3a `s op te zeggen en te wenen ,
ik en men broer zaten vooraan en ik gaf geen kick , ik geloofde in men vader denk ik , ik dacht hij maakt het wel .
men broer is uit de auto gesprongen en bijna door een vrachtwagen geraakt ,door wonder kwam de auto tot stilstand en zijn we aan de dood ontsnapt (maar echt centimeters voor de ravijn is de auto tot stilstand gekomen )
2 sec daarna horen we allahoe akbar allahoe akbar , het was tijd voor het gebed alfajr , wallah was echt angsaanjagend.
Niemand bad van thuis daarna gingen we aan de kant en moesten we met zen allen achter men vader bidden , zo kon ik zien hoe intens men vader aan het bidden was en Allah dankte , sindsdien bid ik .
:o:(
Lady_moi
28-05-2003, 19:40
Origineel gepost door Ashanty
ik ben eigenlijk net begonnen met te bidden
en dat kwam vooral door een voorval in marocco
heel ons gezin; we waren onderweg van tanger naar Alhoceima (s`nachts) na een goed uurtje rijden
verloor men vader plots het controle over het stuur en begon van hier naar daar te sturen , rechts een ravijn en links een ravijn
men vader had na een hele tijd draaien en sturen bijna hoop verloren en begon du3a `s op te zeggen en te wenen ,
ik en men broer zaten vooraan en ik gaf geen kick , ik geloofde in men vader denk ik , ik dacht hij maakt het wel .
men broer is uit de auto gesprongen en bijna door een vrachtwagen geraakt ,door wonder kwam de auto tot stilstand en zijn we aan de dood ontsnapt (maar echt centimeters voor de ravijn is de auto tot stilstand gekomen )
2 sec daarna horen we allahoe akbar allahoe akbar , het was tijd voor het gebed alfajr , wallah was echt angsaanjagend.
Niemand bad van thuis daarna gingen we aan de kant en moesten we met zen allen achter men vader bidden , zo kon ik zien hoe intens men vader aan het bidden was en Allah dankte , sindsdien bid ik .
soubhanallah :( het kon erger geweest zijn
echt goed van je dat je nu wel bid
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.