Bekijk originele versie : Gevangenisstraf na verscheuren portret
Redactie
27-05-2003, 13:25
Het verscheuren van een kalender met het portret van koning Mohammed VI is een Marokkaanse straatverkoper op een jaar gevangenisstraf komen te staan, heeft de Franstalige krant Le Journal maandag gemeld.
De 30-jarige Boujemaa Ouardi kreeg de straf opgelegd door een rechtbank in Agadir. Een lagere rechtbank had hem in eerste instantie tot vijf jaar veroordeeld.
Ouardi had de door een prinses uitgegeven kalender in april woedend verscheurd nadat hij door twee ambtenaren was gedwongen die voor 20 dirham (1,82 euro) te kopen.
De advocaat van Ouardi, Abdelmoumain Taha, noemde de uitspraak uitermate gevaarlijk (...) omdat morgen iedereen kan worden beschuldigd van belediging van de koning of de koninklijke familie.
Bron: © Novum
tinghir2001
27-05-2003, 13:49
Origineel gepost door Redactie
Het verscheuren van een kalender met het portret van koning Mohammed VI is een Marokkaanse straatverkoper op een jaar gevangenisstraf komen te staan, heeft de Franstalige krant Le Journal maandag gemeld.
De 30-jarige Boujemaa Ouardi kreeg de straf opgelegd door een rechtbank in Agadir. Een lagere rechtbank had hem in eerste instantie tot vijf jaar veroordeeld.
Ouardi had de door een prinses uitgegeven kalender in april woedend verscheurd nadat hij door twee ambtenaren was gedwongen die voor 20 dirham (1,82 euro) te kopen.
De advocaat van Ouardi, Abdelmoumain Taha, noemde de uitspraak uitermate gevaarlijk (...) omdat morgen iedereen kan worden beschuldigd van belediging van de koning of de koninklijke familie.
Geen moer is veranderd in Marokko !! gedwongen om een kalender te kopen...tuurlijk verscheurt ie die als ie ook niks niks van het koninklijkhuis moet hebben !! 20 dirham is voor deze verkoper een half kilo vlees ,of twee pakken suiker voor zijn dagelijkse thee !!!
Koning Mo6 is zeker goed bezig met zich zelf een mooie imago op tv te geven !! hij helpt de armen en hij is aan het hervormen. lang leven de koning !! Ik zou zeggen met zen alle op naar de ambasade van Marokko ,om vrij lating van deze man te eisen !!
Mocro4eva
27-05-2003, 16:01
Origineel gepost door Redactie
Bron: © Novum
spijtig dat zulke praktijken zich nog steeds voor doen in Marokko. Ik had stiekem gehoopt dat we al een stapje verder waren.
Origineel gepost door SlaatNergensOp
als je hier alex beledigd zal je ook 3 maanden cel kosten
veel weten dat niet !!!!
maar die gast moet gewoon doodstraf hebben !
Ben het helemaal met je eens.
Wie gaat nou onze Koning Mohammed VI beledigen??
Laat iedereen zijn eigen mening hebben over de koning, jA
Daarom zeg ik ook dat iedereen zijn eigen mening erover mag geven!! slaatNergensOp
Dat jemiena hem niet moet, is haar mening. Dus laat haar
misshananne
27-05-2003, 21:11
wat denk die vent wel niet om onze koning te beledingen.ik ben hellemaal gek op de koning,hij is echt een goede koning.
dus van mij part verdient die vent 10 jaar celstraf dat boeit me niet.en hier in nl krijg je ook selstraf ze hebben zelfs homo's beledingt en hebben zelf een boete gehad laat staan de koningin ofzo.
i love the king of maroc
Guadaloupe
27-05-2003, 21:26
zijn opa mag ik niet, dus mag ik hem automatisch niet :boos:
lay glieha sel3a
onze koning ......tazzzzz :ego:
k zou nie alleen zn foto verscheuren, :kwaad:
samira_el
27-05-2003, 21:29
Die gast moet blij zijn, dat Hassan al dood is..
Ik zelf vind de aanpak van Koning Mohammed veel beter..
Gewoon een jaartje zitten
Guadaloupe
27-05-2003, 21:35
Origineel gepost door samira_el
Die gast moet blij zijn, dat Hassan al dood is..
Ik zelf vind de aanpak van Koning Mohammed veel beter..
Gewoon een jaartje zitten
iwa safi, mag die man nie doen wat ie wil, za3ma almalik
meer dan de helft van zn volk is arm en moulay rachid gaat doodleuk hotelletje afhuren ergens in tetwan
za3ma malik chemel.... :rolleyes:
wash keynien shie verklikkers hneja?
mohamed 5 is stront, maar uit respect voor de dode layra7moe
Origineel gepost door misshananne
wat denk die vent wel niet om onze koning te beledingen.ik ben hellemaal gek op de koning,hij is echt een goede koning.
dus van mij part verdient die vent 10 jaar celstraf dat boeit me niet.en hier in nl krijg je ook selstraf ze hebben zelfs homo's beledingt en hebben zelf een boete gehad laat staan de koningin ofzo.
i love the king of maroc
En als het jouw familielid is?
-Y-
samira_el
27-05-2003, 21:39
Origineel gepost door Guadaloupe
iwa safi, mag die man nie doen wat ie wil, za3ma almalik
meer dan de helft van zn volk is arm en moulay rachid gaat doodleuk hotelletje afhuren ergens in tetwan
za3ma malik chemel.... :rolleyes:
wash keynien shie verklikkers hneja?
mohamed 5 is stront, maar uit respect voor de dode layra7moe
Dat jij extreem-links bent, houdt niet in dat de koninklijke famillie op zand moet gaan teren.. Toch?
Kijk, veranderingen zijn er niet een twee, maar koning Mohammed doet er tenminste eentje...
By The Way, wat is dat voor een voorbeeld hotel afhuren, dat is toch logisch... Niet iedereen is zo goed en nadenkend als ons :D
Maar hij gaat de goede richting op
Guadaloupe
27-05-2003, 21:49
Origineel gepost door samira_el
Dat jij extreem-links bent, houdt niet in dat de koninklijke famillie op zand moet gaan teren.. Toch?
Kijk, veranderingen zijn er niet een twee, maar koning Mohammed doet er tenminste eentje...
By The Way, wat is dat voor een voorbeeld hotel afhuren, dat is toch logisch... Niet iedereen is zo goed en nadenkend als ons :D
Maar hij gaat de goede richting op
klopt, ze zijn er niet meteen nee. maar alsnog vind k het belachelijk dat ie heel hotel afhuurt voor zichzelf!!! moet ie elk kamer inwijden ofzo??
hassan, ra7imahoelah, was goed voor de zuidenare en mohamed voor de sjamaliejen....za3ma
k ben dan wel 2 jaar nie geweest, maar k weet zeker dat k geen elke verandering ga zien
beter komt het kalifaat weer!!! maar nee hoor, mensen zijn materialistisch :rolleyes:
verscheur een Koran en er gebeurt je niks, verscheur de foto van de Oppergay en je krijgt 4 jaar :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.