Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een vrouw behoort naar haar man te luisteren

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

LZN
27-05-2003, 11:02

Ik vind dat een vrouw de toestemming moet krijgen van haar man om iets te kunnen doen, zoals naar buiten gaan of met de vriendinnen van haar. Want namelijk de man is de baas. Zijn jullie er hiermee eens of niet..

miss_nana
27-05-2003, 12:13
hier voor jouw, :vingers: ken je het woord emancipatie??? nou ik denk het niet, jij hebt nog steeds de boeren gedachtes van vroeger, , dus geen verschil maken tussen man en vrouw, want we zijn allemaal hetzelfdeeee dusssss nou ik heb weer gesproken toedeloeee :zwaai:

Atlas_Gebergte
27-05-2003, 12:24
Sallaam, in de islam hoort het wel zo, maar de meeste jongeren denken er anders over, je moet goed voor je man zorgen en ook toestemming vragen als je weg wil ofzo. maar je man moet ook goed voor jouw zorgen, kijk als je elkaar vertrouwt en jullie leven gelukkig dan is er geen probleem en zal je man je ook niks verbieden. Wa Sallaam Alikoum

miss_nana
27-05-2003, 12:31
je moet geen onderscheid maken tussen man en vrouw, dus de man moet ook luisteren en niet alleen de vrouw, maar oke,

tinghir2001
27-05-2003, 14:22

in een relatie behoort de man te weten waarmee de vrouw bezig is en de vrouw behoort ook te weten waar de man mee bezig is !! dus het is niet eens steeds toestemming vragen ....maar gewoon elkaar steeds taten blijken waar de andere heen gaat .....!! beide zouden hun grenzen moeten kennen !! en ik zie niet in waarom een man meer zou mogen dan een vrouw !! en dat de man lekker zijn gang kan gaan en een vrouw voor alles toestemming zou moeten vragen .....!! in iedergeval als men verlangt naar een gezonde relatie ,waar je allebei gelukkig van wordt !! vertrouwen is een een key woord in een relatie. niemand is baas over een ander !!

Missynajat
27-05-2003, 15:26
Origineel gepost door elmaghreb Ik vind dat een vrouw de toestemming moet krijgen van haar man om iets te kunnen doen, zoals naar buiten gaan of met de vriendinnen van haar. Want namelijk de man is de baas. Zijn jullie er hiermee eens of niet. Ik ben het er volstrekt niet mee eens. 'De man is de baas' verwijst naar een eeuwenoude opvatting die je niet meer kunt leggen op de Marokkaanse vrouwen/dames in Nederland. De dames zijn zich bewust van hun plichten, maar ook van hun rechten, get used to it. Ik zie het al voor me; mijn vader die me moeder iets zou verbieden. Als er iets onrealiseerbaar is, dan is het dat wel. Bij ons wordt alles in samenspraak beslist, en zo hoort het ook.

Mouny
27-05-2003, 16:03
Origineel gepost door elmaghreb Ik vind dat een vrouw de toestemming moet krijgen van haar man om iets te kunnen doen, zoals naar buiten gaan of met de vriendinnen van haar. Want namelijk de man is de baas. Zijn jullie er hiermee eens of niet. Vanuit onze Islamitische standpunten heb je zeker gelijk... alleen komt het nog zelden voor...

misshananne
27-05-2003, 21:51
ik ben het apsoluut met je eens.ik ken zo een man,hij sluit zijn vrouw thuis op en hij gaat buiten andere wijven aanstaren.wallah als ik hem zie dat kijk ik hem vies aan ik haat dat soort mannen.en ik zeg altijd dat ik later de baas ben over mijn man net als me moeder over mijn vader is.

maghrebgirl20
27-05-2003, 21:58
whallah dat vind ik nog het ergste, halen ze iemand uit maghreb. zij mag niks, alleen thuiszitten. en hij gaat die hele dag op het station hangen, met meisjes flirten en nog meer. ik ken een meisje die heeft net een kind, maar haar man is er nooit, te druk met andere meiden

miriammetje
27-05-2003, 22:12
Origineel gepost door elmaghreb Ik vind dat een vrouw de toestemming moet krijgen van haar man om iets te kunnen doen, zoals naar buiten gaan of met de vriendinnen van haar. Want namelijk de man is de baas. Zijn jullie er hiermee eens of niet. salaam alikoem... je hebt wel gelijk aleenje zegt het fout....de profeet SWS) heeft gezegd dat het paradijs open staat als vrouwwen hun manne gehoorzamen....kijk een vrouw hoort haar man te gehoorzamen tenzij...het buiten de regels van de islam is....

ougtilamya
28-05-2003, 08:34
Origineel gepost door HalfMarokkaan21 Ik vind dat iedereen hetzelfde recht heeft en niemand is de baas ,alleen de baas over zichzelf de Man heeft even veel rechten als de vrouw ik ben het helemaal met je eens als de vrouw moet vragen waar ze heen gaat enzo ja dan moet de man dat ook maar doen maar ikzelf vind dat je dingen moet kunnen bespreken en de vrouw en man zelf wel moeten weten wat ze wel moeten doen met toestemming en wat ze niet hoeft te doen zonder toesteming dit is allemaal bespreekbaar vind.... maar de man moet dan ook niet de hele dag in cafes lopen hangen terwijl de vrouw thuis zit zonder eten zonder niks want dat is ook iets wat mannen vaak doen :rolleyes:

MissCairo
28-05-2003, 08:35
Ik vind dat iedereen hetzelfde recht heeft en niemand is de baas ,alleen de baas over zichzelf de Man heeft even veel rechten als de vrouw ... :goedzo:

miriammetje
28-05-2003, 10:34
Origineel gepost door 7akam :goedzo: al7amdoelilah zijn er nog dames met een duidelijke inzicht op dingen en niet verblind door de inhoudloze beelden en zinnen die ze x op x krijgen .. salaam alikoem :zwaai: wat lief dat je dat zegt...maar het geloof gaat bij mij voor... snap ja allah (SWT) zegt niet zomaar dat een vrouw na haar man en moeder moet luisteren....daar is een mooie hadith over..... beslemma miriam

Atlas_Gebergte
28-05-2003, 10:41
Sallaam, het staat in de koran, dus we moeten daar aan houden, maar helaas de jongeren hier willen eigen regels na houden en denken jammer genoeg niet aan de islam, wel heel jammer. Wa Sallaam Alikoum

lovelolo531
28-05-2003, 10:46

hallo het staat wel in de koran maar ik vind dat jij het ook dan aan mijn moet vragen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6