Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Interview met sjaitaan!

Pagina's : [1] 2

LZN
27-05-2003, 10:47

De volgende ahadieth (overleveringen), zijn door Ibn-Abbas aan Moeaaz ibn Djabal ( r.a., moge de vrede van Allah op hun beide zijn.) overgeleverd: "Op een dag waren we samen met de boodschapper van Allah in een huis van een van de ******. (een bewoner van de stad Medina die de moslims hielp). We vormden een djamaa'ah (gemeenschap). We waren diep in gesprek toen we van buiten een stem hoorden, die zei: "De gastheer en al degenen die binnen zijn: mag ik binnenkomen? Ik heb een wens, ik moet met jullie praten!" Hierop keek iedereen naar het gezicht van de profeet (s.a.w.) En hij zei vervolgens: "Weten jullie wie dit is?" We zeiden allemaal tegelijk: "Allah en zijn profeet weten het het best." De profeet (s.a.w) zei: "Dit is lain (vervloekte) Iblies; de Satan; moge de vloek van Allah op hem rusten". Toen de profeet dit had gezegd, zei Oemar (een van de metgezellen, r.a.): "Jaa Rasoel-Allah (O, boodschapper van Allah), geef mij uw toestemming om hem te doden." De profeet (s.a.w) gaf geen toestemming. En zei: " Jaa, (O) Oemar weet jij niet dat hij uitstel (van Allah) heeft gekregen tot een bepaalde tijd?.....Laat hem". Daarna zei de profeet (s.a.w.): "Doe de deur open, laat hem binnen komen. Hij is hier gekomen met Allah's Bevel. Probeer te begrijpen wat hij jullie gaat zeggen, luister goed naar hem!".

NoreJihan
27-05-2003, 11:59
Origineel gepost door MissOogappeltje Niemand die het leest? :( Ik heb het helemaal gelezen :D en vond het echt leerzaam en interessant :D

touzine
27-05-2003, 12:12
Origineel gepost door MissOogappeltje De profeet (s.a.w.) gaat verder met zijn vragen: "Wie, is volgens jou de gelukkigste persoon?" Iblies: "Dat zijn degenen, die de salaat (islamitisch gebed) bewust nalaten". De profeet (s.a.w.): "Wat houdt jou het meeste af van je werk? Iblies: "Islamitische bijeenkomsten". De profeet (s.a.w.): "Hoe eet jij?" Iblies: "Met mijn linkerhand en mijn vingertoppen". De profeet (s.a.w.): "Als de wind des doods blaast en de hitte heerst, wat gebruik jij als je schaduw?" Iblies: "De (lange) nagels van de mensen". De profeet (s.a.w): "Wie is jouw vriend waar mee je zit?" Iblies: "Degenen die rente nemen". De profeet (s.a.w): "Wie is jouw vriend?" Iblies: "Degenen die overspel plegen". De profeet (s.a.w): "Wie is met jou bed-vriend?" (partner in bed) Iblies: "De dronkaard". De profeet: "Wie is jouw bezoeker?" Iblies: "Dieven." De profeet (s.a.w.): "Wie zijn jouw boodschappers?" Iblies: "Tovernaars." De profeet (s.a.w.): "Wat is de noer (het licht) van je ogen?" Iblies: "Dat zijn mannen die van hun vrouwen scheiden." De profeet (s.a.w): "Wie is jouw lieveling?" Iblies: "Degenen die niet deelnemen aan de djoemaa'ah (gezamenlijk vrijdagsgebed in de moskee)." Je bent een http://www.click-smilie.de/sammlung/engel/angel-smiley-028.gif keep up the good work........ ;) :zwaai:

Pagina's : [1] 2