Bekijk originele versie : Jihad
AVANT_GARDE
26-05-2003, 22:28
salaam beste mensen
ik had een vraag aan jullie wat jullie PERSOONLIJK onder het begrip jihad verstaan...hoe interpreteren jullie dit voor jullie zelf dit verschijnsel...voor mij persoonlijk is de jihad een innerlijke (in me gedachte,geweten,karakter) strijd tussen goed en kwaad...ik zie het zelf niet als een strijd van wapens en geweld...omdat ik niet in geweld en wapens geloof
dus hoe zien jullie dit?
:)
AVANT_GARDE
26-05-2003, 22:54
te serieus voor jullie?
RealMadridGirl
26-05-2003, 22:56
Neej blijkbaar is iedereen hier te dom voor
of ja misschien wel een beetje te serieus.
PABLO_ESCOBAR
26-05-2003, 22:57
Origineel gepost door AVANT_GARDE
salaam beste mensen
ik had een vraag aan jullie wat jullie PERSOONLIJK onder het begrip jihad verstaan...hoe interpreteren jullie dit voor jullie zelf dit verschijnsel...voor mij persoonlijk is de jihad een innerlijke (in me gedachte,geweten,karakter) strijd tussen goed en kwaad...ik zie het zelf niet als een strijd van wapens en geweld...omdat ik niet in geweld en wapens geloof
dus hoe zien jullie dit?
Alaikoum salaam,
Er bestaan verschillende niveau's of vormen van Jihad.
De bekendste is helaas de meest geweldadige, namelijk de gewapende strijd die vaak meer onschuldige burgerslachtoffers treft dan degene die men eigenlijk wil treffen.
Ik keur deze manier van Jihad zeker niet af ondanks ik het niet altijd begrijp. Meestal gebeurt deze gewapende jihad door mensen die geen andere mogelijkheid meer hebben.
Hun omgeving(onderdrukker) laat hen geen andere keus en wakkert alleen maar de haatgevoelens aan die de fundering vormen tot zulke groeperingen en daden.
Een andere vorm van Jihad is degene die jij hierboven beschreven hebt.
De innerlijke Jihad voeren we allemaal, alleen noemt de ene hem innerlijke Jihad en de andere karma of wat dan ook.
Ieder van ons is dagelijks in strijd met zijn of haar innerlijke demonen, strijd tussen het goede en het slechte.
RealMadridGirl
26-05-2003, 22:57
Heb je snel gevonden. Welke site was het
Origineel gepost door AVANT_GARDE
salaam beste mensen
dus hoe zien jullie dit?
wat ik in ieder geval nie onder de jihad versta is het doden van onschuldigen..
In de vroege jaren van de islam, waren de moslims in minderheid, zij werden gemarteld, vernederd, hun bezittingen werden van hun afgepakt en zij werden vermoord..
Dat allemaal, ging de profeet tolereren tot de maat vol was en ze toestemming van God kregen jihad te plegen tegen de onderdrukkers.
Ipv wraak te nemen, beval de profeet de onschuldigen, vrouwen, kinderen, ouderen en mannen zonder wapens nie te vermorden, zelfs boomen mogen zij nie omhakken.
De enigste manier om jihad te plegen binnen de islam is wanner jou land aangevalen wordt deze te verdedigen.
met vliegtuigen flaten invliegen en mensen doden zonder onderscheid te maken tussen schuldigen en nie schuldigen das geen jihad.
ps: wist je dat je als moslim verpligt bent jihad te plegen en nederland te verdedigen wanneer deze aangevalen zou worden.
salimma19
26-05-2003, 23:04
Ik heb altijd gedacht dat Jihad gewoon jezelf opblazen is. Wat de Palestijnen doen zeg maar. Ik heb er verder nooit over nagedacht of zo. Maar door jullie ben ik er wel anders over gaan denken. Heb nooit geweten dat een jihad ook een 'gevecht' kan zijn tussen het goed en het kwaad. Hmm........best een ingewikkeld onderwerp en neeeeeeee ik ben niet dom :rolleyes:
chicamaroquia
26-05-2003, 23:07
Jihad heeft niet met land te maken maar met geloof, je verdedigt de islam...
salimma19
26-05-2003, 23:08
Ik heb alleen 1 vraagje en hopelijk heeft iemand het antwoord voor mij. Ik heb gelezen dat je in een jihad geen kinderen, vrouwen, gehandicapten of ongewapenden mag aanvallen/doden. En dat doen de palestijnen toch wel??? Is dat dan niet fout?? Ik heb er altijd anders over gedacht tot ik dit had gelezen.
Wie het weet mag het zeggen....
:zwaai:
chicamaroquia
26-05-2003, 23:09
Dat klopt Salimma, dat is fout... :(
Origineel gepost door Ashanty
ja je hebt gelijk
jihad pleeg je pas als je in je VADERland (=Marokko en niet nederland)
word aangevallen zonder enige reden
wist je dat je volgens de Koran wanneer iemand die in jou land en jou bezit je komt aanvallen je zelf je handen niet naar omhoog mag doen voor hem?
moslim wettenschappers zijn het met elkaar eens dat moslims die in het buitenland wonnen, het land waarin zij leven te verdedigen als deze aangevalen wordt..
dus we zij verplicht jehad te plegen om nederland te verdedigen tegen de aanvalers....
ps:een van die wettenschappers is ahmmed didaat ra7imahoe allah..
Origineel gepost door salimma19
Ik heb alleen 1 vraagje en hopelijk heeft iemand het antwoord voor mij. Ik heb gelezen dat je in een jihad geen kinderen, vrouwen, gehandicapten of ongewapenden mag aanvallen/doden. En dat doen de palestijnen toch wel??? Is dat dan niet fout?? Ik heb er altijd anders over gedacht tot ik dit had gelezen.
Wie het weet mag het zeggen....
:zwaai:
wij zijn soenis en we proberen in onze dagelijkse leven, zoveel mogelijk de profeet na te doen.
En de profeet saaws, heeft bij alle oorlogen die hij voerde verboden onschuldigen te doden.
onder onschuldigen moet je verstaan, kinderen, vrouwen, ouderen en mannen zonder wapens( de gegijzelden)..
ironische genoeg is de oorlogsrecht en het erkennen van de rechten van de gegijzelde van de islam afkomstig.
ps: de situatie in palastina is heel anders, de logica en de menselijkheid ontbreken daar.
Israeliers sluiten de palastijnen net als dieren op, en dan moet je nie van opkijken als zij zichzelf oplazen. Behandel je iemand als een dier dan gaat deze als een dier reageren, dit is gewoon een natuur wet.
Origineel gepost door Ashanty
Jihad heeft veel met het land te maken
de onderdrukte palestijen hebben recht op de jihad
maar jij hebt hier geen recht om in belgie of ( nederland ) een of ander jood dood te slagen omdat daarin paslestina Moslims worden afgemaakt door joden .
Daarin heb je gelijk..
God heeft in de koraan joden rechten gegeven, die rechten mogen wij als mensen nie af te pakken..Geloven in het jodendom en het christendom zijn een belangrijk onderdeel van de islam.
ps: joden en israeliers zijn twee verschillende dingen, israeliers zijn maar een kleine verzameling binnen de verzameling joden.
Joden mag je dus nie afrekenen op wat israeliers doen.
salimma19
26-05-2003, 23:38
Het komt wel goed met de palestijnen. uiteindelijk winnen ze toch. En ik hoop echt dat al die Arabieren die niks doen voor eeuwig in de hel zullen branden :kwaad:
Ter info voor jullie kinders:
De definitie el Jihaad luidt als volgd: Je uiterste vermogen inzetten om Allah te behagen
Een vaak misvate en veel besproken kwestie momenteel en neigt zelfs richting taboe omdat het besmeurd is door onwetenden en islam-haters en bestempeld met tereur. Het wordt hedendaags enkel in verband gebracht met "heilige oorlog" "zelfopoffering voor Allah" terwijl dat maar onderdelen van een groot geheel zijn. Jihaad (be)strijden kent vele onderdelen waaronder:
1: Jihaad Annafs= Het strijden tegen jezelf(lusten en begeerte)
2: Jihaad bi Annafs= Het strijden met je leven(opoffering)
3: Jihaad al Kalimah= het strijden met het woord(verbaal)
4: Jihaad al Maal= Het strijden met het kapitaal vermogen
5: Jihaad Al-Shaitaan= Het strijden tegen de duivel(het Duivelse)
Jihaad Annafs is de "Grote Jihaad" in de Islam. De strijd tegen het ongeloof in jezelf en de spirituele, morele, sociale en missionaire inspanning voor de uitbreiding van de Islam.
-Y-
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.