Bekijk originele versie : Liefde van je leven..
T-ManiaC
26-05-2003, 11:42
Stel je komt de liefde van je leven tegen, hij is eerlijk, oprecht, verzorgt, een goede moslim alles wat je maar kan wensen van een man. Maar hier komt het probleem (voor sommige dan): hij is geen Marokkaan! Dus hij heeft een andere nationaliteit..
Hoe ga je daarmee om? En hoe breng je dat naar je familie toe?
:)
Miss_Banana
26-05-2003, 11:44
Origineel gepost door T-ManiaC
Stel je komt de liefde van je leven tegen, hij is eerlijk, oprecht, verzorgt, een goede moslim alles wat je maar kan wensen van een man. Maar hier komt het probleem (voor sommige dan): hij is geen Marokkaan! Dus hij heeft een andere nationaliteit..
Hoe ga je daarmee om? En hoe breng je dat naar je familie toe?
:)
Als hij islamitisch is, is het toch geen probleem?
Origineel gepost door Miss_Banana
Als hij islamitisch is, is het toch geen probleem?
vind ik ook ;)
RealMadridGirl
26-05-2003, 11:49
ik ook
TJa, volgens de Islam mag je met iedereen huwen, mits diegene Moslim is, maar bij de meeste Marokkaanse families is dit toch een taboe. Eerlijk gezegd mag ik ook niet thuis komen met een niet-Marokkaan, daarom heb ik al op jonge leeftijd een soort afweermechanisme ontwikkeld mbt mannen van andere bevolkingsgroepen. Het is eigenlijk schandalig dat cultuur vaak op de eerste plaats komt en godsdienst pas op de tweede!
T-ManiaC
26-05-2003, 11:54
Oke niemand die er een beetje problemen mee zal hebben of ze familie..?
Ik weet van me familie dat ze heel erg moeilijk zouden doen als ik met een turk naar huis zou komen... :) Ze willen toch graag een Marokkaan en het liefs vanuit onze streek.. :rolleyes:
Als hij Islamitisch is is het geen probleem. PUNT. En tja, ik zou echt al het geduld van de wereld op brengen om dat mn familie ook in te laten zien..
Miss_Banana
26-05-2003, 11:57
Oke niemand die er een beetje problemen mee zal hebben of ze familie..?
Ik weet van me familie dat ze heel erg moeilijk zouden doen als ik met een turk naar huis zou komen... :) Ze willen toch graag een Marokkaan en het liefs vanuit onze streek.. :rolleyes:
Ik denk dat mijn ouder er in het begin ook wel moeilijkheden mee zouden hebben, maar dat ze daarna tot de conclusie komen dat hij degene is die mij gelukkig maakt.
Ouders denken toch altijd beter te weten wat goed voor hun kinderen is, terwijl de kids daar meestal heel anders over denken.
T-ManiaC
26-05-2003, 12:01
Origineel gepost door Miss_Banana
Ik denk dat mijn ouder er in het begin ook wel moeilijkheden mee zouden hebben, maar dat ze daarna tot de conclusie komen dat hij degene is die mij gelukkig maakt.
Ouders denken toch altijd beter te weten wat goed voor hun kinderen is, terwijl de kids daar meestal heel anders over denken.
Ja maar stel ze zijn er echt niet mee eens... of je ouders of je vriend/man?
Ik zeg eerlijk ik zou voor me ouders kiezen!
Sanae_23_
26-05-2003, 12:15
Hai Meid
Geef mij maar een ECHTE MAGRABI andere rassen boeien mij NIET,,, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,,
Je moet zo denken je OUDERS zijn NR 1,, en dan pas de rest..
Groetjes Moi
T-ManiaC
26-05-2003, 12:19
Origineel gepost door Sanae@23
Hai Meid
Geef mij maar een ECHTE MAGRABI andere rassen boeien mij NIET,,, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,,
Je moet zo denken je OUDERS zijn NR 1,, en dan pas de rest..
Groetjes Moi
Ik moet eerlijk zeggen je hebt wel gelijk... mij boeien ze ook niet echt. Maar zeg nooit nooit :)
En stel je wordt toch veliefd tja... :rolleyes:
Miss_Banana
26-05-2003, 12:26
Ik zeg eerlijk ik zou voor me ouders kiezen!
Tuurlijk zou ik voor mijn ouders kiezen. Ik zou het ze wel kwalijk nemen dat ze mijn keuze niet accepteren. Je bent toch volwassen en wilt toch je eigen keuzes maken in het leven. Zou voor ze kiezen, maar neem het ze kwalijk dat ze mij die keuze hebben voorgelegd.
Marrakchia_86
26-05-2003, 12:56
Meid, als Allah geen onderscheid maakt tussen Moslims van verschillende Nationaliteiten, wie zijn wij dan om dat wel te doen?
just_fouad
26-05-2003, 13:07
Ik zeg eerlijk ik zou voor me ouders kiezen! :Iluvu:
:goedzo:
appelsap
26-05-2003, 13:09
:Iluvu:geef mij maar een marokkaanse schone :Iluvu:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.