shirien85
26-05-2003, 09:48
Salaam Alaikum Wr Wb Het uitvoeren van dhikr is een schone zaak, waarvan de beloning geweldig is. De Profeet saws overleverde dat Allah s.w.t. zei:"Ik zal (zal antwoorden) zoals Mijn dienaar van Mij denkt, en Ik ben bij hem als hij Mij gedenkt. Als hij Mij in het geheim gedenken, en als hij Mij in een groep gedenkt, zal Ik hem in een betere groep gedenken."(Buchari en Muslim) Er is overgeleverd dat Aboe Moesa al-Ash'arie verhaalt dat de Profeet saws zei:"De vergelijking tussen degene die zijn Heer gedenkt en degene die Hem niet Gedenkt, is als de vergelijking tussen de levende en de dode." (Buchari) Als men dit leest wie wilt dan niet dhikr uitvoeren en als men dan nog naar de beloning kijkt. Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet saws zei:"Wie honderd maal gedurende de dag zegt:'Laa ilaaha illallaah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoelmoelk, walahoel-hamd, wa hoewa 'alaa koelli sjai'in qadier( Er is geen god dan Allah, de Enige zonder deelgenoten, van Hem is het Koninkrijk en alle lof zij Hem en Hij is over alles Machtig) verkrijgt een verdienste alsof hij tien slaven in vrijheid stelde en honderd goed daden worden voor hem opgeschreven en honderd fouten van hem worden gewist. En hij zal tegen de duivel bescherm zijn tot het einde van de dag; en niemand zal hem in verdienste ovettreffen, behalve de man die meer doet dan hij."(Buchari en Muslim) Aboe Malik al-Ash'arie verhaalt dat de Profeet saws zei:"Reinheid is de helft van het geloof, en de woorden al-hamdoelillaah vult de weegschaal en de woorden soebhaanallaah walhamdoelillaah vullen wat er tussen de hemelen en aarde is."(Muslim) En hier zijn een paar mooie gedachtenissen die je kunt opzeggen. Djaabir verhaalt dat hij de Profeet saws hoorde zeggen:"De beste gedachtenis van Allah is: Laa ilaaha illallaah (Er is geen god dan Allah)." Aboe Moesa verhaalt dat de Profeet swas zei tot mij: "Ik zal jou vertellen over een schat onder de schatten van de paradijs?" Ik zei: "Zeker, O, Boodschapper van Allah saws." Hij saws zei:"Laah haula wa laa qoewaata illaa billaahi (Er is geen macht en geen kracht zonder die van Allah)."(Buchari en Muslim) Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet saws zei:"Er zijn twee woorden die licht op de tong liggen en zwaar op de weegschaal rusten, en die geliefd bij de Barmhartige zijn:"subhanallahi wa bihamdihi en subhanallaahil aziem (Heilig is Allah met alle lof voor Hem en Heilig is Allah de Geweldige). (Buchari en Muslim) Moge Allah ons op de rechte pad leiden en mijn fouten vergeven. Wa salaam