Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : opzettelijk kijken naar een niet halal vrouw

Hart4Islam
25-05-2003, 23:58

een nasiha voor jullie Opzettelijk naar een niet-mahram vrouw kijken Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Zeg (O Moehammad) tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaren, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven.” [1]. De Profeet heeft gezegd: “Het overspel van de ogen is door te kijken (d.w.z. door te kijken naar datgene wat Allah heeft verboden). [2]. Kijken om een wettig doel is ontheven van deze regel, zoals kijken naar een vrouw met het doel te trouwen of een dokter die een patiënt onderzoekt voor medische redenen, etc. Vrouwen zijn evenzo verboden te kijken naar niet-mahram mannen, zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken,…” [3]. Mannen zijn ook verboden met begeerte te kijken naar een man met een haarloos of mooi gezicht. Mannen zijn verboden te kijken naar de ‘awrah van andere mannen en vrouwen zijn verboden te kijken naar de ‘awrah van andere vrouwen. Als iets verboden is om naar te kijken, is het verboden het aan te raken ook over kleding. Eén van de manieren waarop Shaytaan mensen misleidt, is door hen te laten denken, dat er niets mis is met het kijken naar plaatjes in tijdschriften of films, omdat wat er te zien is niet echt is, ook al veroorzaken zulke beelden duidelijk zoveel schade door begeerten te provoceren. -------------------------------------------------------------------------------- [1] Soerat al-Noor ayah 30 [2] overgeleverd door al-Bukhaari, zie Fath al-Baari, 11/26 [3] Soerat al-Noor ayah 31

babyboy
26-05-2003, 00:01
insha allah zullen alle meisjes van me school dit lezen

Hart4Islam
26-05-2003, 00:02
Origineel gepost door sweet_boyyy insha allah zullen alle meisjes van me school dit lezen en insha allah zul jij je kuis houden niet alleen de vrouw maar ook de man we staan gelijk....

babyboy
26-05-2003, 00:04
heb ik gezegd dat ik me niet kuis hou, ik kijk niet eens naar vrouwen, alleen naar hun gezicht, ik zeg eerlijk dat het wel sinds kort is

Hart4Islam
26-05-2003, 00:08

Origineel gepost door sweet_boyyy heb ik gezegd dat ik me niet kuis hou, ik kijk niet eens naar vrouwen, alleen naar hun gezicht, ik zeg eerlijk dat het wel sinds kort is broeder is niet aanvallend bedoelt wollahi ik zeg het uit liefde.. ik wil het beste voor je en met je in het dunja aghie wollahi geloof me maar... maar ik wil gewoon dat men weet dat we bij allah swt gelijk zijn en dat er geen verschil is alleen als de man trouwt is hij een graadje meer dan de vrouw waarom hij regelt het brood op tafel thats it.. en hij beschermt zijn familie.. maar dat word door onze marokanen en andere soorten mensen erg in de fout gelegd met deze uitspraak van de profeet sws ze maken er misbruik van ... en ik geef je alleen maar een nasiha omdat ik van je houd om will evan allah

Hart4Islam
26-05-2003, 00:09
elhamdolilah broede dat je niet kijkt wij vrouwen zijn het grootste verleidse wezens op aarde.... kijk maar op reclame borden en buiten hoe wij zusters subhannallah erbij lopen, maar ook de mannen tegenwoordig met de strakke broekjes,, elgheer moge allah ons het goede voorbeeld laten geven.... ameen

babyboy
26-05-2003, 00:27
amien, thnx voor je verzoennnde teksten, en insha allah zul jij slagen, insh allah zullen alle moslims slagen bij allah (swt)

Hart4Islam
26-05-2003, 00:40
Origineel gepost door sweet_boyyy amien, thnx voor je verzoennnde teksten, en insha allah zul jij slagen, insh allah zullen alle moslims slagen bij allah (swt) ameeeeeeeeeen moge wij inshaa allah de inwoners worden van djanaat elfardous

ClaudioLopez
26-05-2003, 00:48
Kortom, ik moet geblindoekt de straat over......

ClaudioLopez
26-05-2003, 01:11
Origineel gepost door 7akam Nou gewoon zoals Allah swt zegt je blikken naar beneden werpen :) jongen, zo makkelijk is dat niet...overal zijn vrouwen elke keer als ik deze site open zelfs..zie ik dat wijf bovenaan... http://forums.marokko.nl/img/com_toplogo.gif stagfiroullah :jammer:

ClaudioLopez
26-05-2003, 01:15
Origineel gepost door 7akam Werp je ogen naar beneden probeer het in iedergeval, anders blijf je je hart gewoon ziek maken.... tel tegels ofsjo :D.. :hihi: ik heb ze alle 713.000 zelfs al namen gegeven..