Bekijk originele versie : een moeilijke keuze..HELP !!!
me vriendin heb een probleem en ik wil haar graag helpen omdat zij mij ook altijd helpt maar ik weet niet hoe.... dus bij deze....
het zit namelijk zo....er zit een heel verhaal eromheen maar dat is te lang en ingewikkeld...
er zijn heel veel problemen in de familie geweest rond haar scheiding..
der nederlandse opa en oma hebben haar opgevangen en maar liefste 2en half jaar voor haar gezorgd...
het gaat heel goed met haar gewoon een normale nette topmeid dat gewoon dagelijks naar haar werk gaat en ze heeft een hele lieve vriend waar misschien inch allah een toekomst inzit..ook heeft zij leuke collega`s vrienden en vriendinnen en natuurlijk houd zij zielsveel van haar opa en oma..
in al die tijd heeft zij geen contact meer gehad met haar vader
nu is haar marokkaanse opa uit marokko overleden..en hij wou heel graag dat het weer goed zou komen tussen hun...
dus haar vader had haar uitgenodigd..ze voelde zich buitengesloten van haar familie toen ze op bezoek was.... haar moeder huilde all1 maar en smeekte haar om terug te komen...der vader heeft gezegd dat ze weer thuis moet komen wonen...
maar die familie heeft helemaal geen contact meer met haar opa en oma..dus dan laat ze ze gewoon in de steek dat wil ze niet maar ze wil ook niet haar moeder teleurstellen...
het is dus een moeilijke situatie..
zelf wil ze daar blijven wonen en dat ze gewoon in het weekend bij haar ouders is..maar dat keurt haar vader niet goed alles of niets dus...
het probleem daarnaast is..dat er dan veel meer bij komt kijken..weer een ander leventje andere regels..misschien weer een man die om haar hand komt vragen...
ze heb nu al een leven in den haag opgestart...als ze daar zou gaan wonen dat is in brabant..dat is wel een heel groot verschil....
nou dit is even de korte samenvatting ervan..ze word dus na tweenhalf jaar al die tijd bij haar opa en oma gezeten ...en nu komt haar vader in het beeld...ze krijgt een tweede kans...maar all1 als ze alles opgeeft...
WAT VINDEN JULLIE ???
ja echt heh :(
maar die oplossing moet komen
Het duurde ff voordat ik het begreep...Ik vind dat beide partijen wat egoistisch zijn. Vooral de vader die na 2 1/2 opeens komt opdagen en zijn dochter terugeist. En de vader zegt 'alles of niets' Nou dan vind ik dan maar niets. Als ze bij haar opa en oma blijft is het misschien zo dat haar vader realiseert wat hij mist...
chicamaroquia
25-05-2003, 21:21
:confused: geen idee... :(
PerfectTangawia
25-05-2003, 21:29
Origineel gepost door ouiam_tet1
pffffffff moeilijk sherine :(
het is inderdaad een hele moeilijke keuze.. maar ja ze moet doen wat goed voelt...
TANGAWIA
mij leek die 2en half jaar lang wel genoeg om te voelen hoe belangrijk ze is voor die ouders blijkbaar niet dat ze nog steeds die eisen stellen...
ze trekken allebei zo aan der...der opa en oma je bent nl je kan je eigen keuzes maken...en die pa maar aan ze trots denken
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID
is ze half marokkaans of niet????
snap namelijk niet echt wat je bedoelt????
hoezo snap je het niet ??
ze is nu bij haar nl`se opa en oma...die zorgen voor haar
en die padre is mocro en die is beetje holbewoner
en ze trekken beide aan her...en zelf sluiten ze geen vrede,,
en die arme meid zit ertussen
Tetouanees
26-05-2003, 09:29
Als ik het goed begrepen heb woont ze dus bij de pa en ma van haar moeder.........
Zij heeft dus een Nederlandse moeder en een Marokkaanse vader.
Zijn haar ouders nog wel bij elkaar..???
Het beste lijkt om beide met elkaar te verzoenen..opa en oma en haar vader.....en dan zal haar vader ook inzien dat ze niet zomaar weer bij hem kan komen wonen.......
In geen geval zou ik het contact met een partij weer verbreken....
Allah oe a3lem.....
Tetouanees...............
bint_duh_bledie
26-05-2003, 09:51
als beide partijen zo raar en moeilijk doen zou ik zeggen tegen haar pak een flatje ergens tussen papa en opa ga daar lekker wonen al die zorgen doen vergeten ga een weekendje naar ouders en een weekendje naar opa en oma en je zult zien dat je het probleem snel oplost en dat je geen familie lid hoeft te verliezen
want ik vind dat zo een arogante beslissen
je moet kiezen voor mij of ik hoef jou niet meer kinderachtig of niet dan terwijl er genoeg dingen zijn om het op te lossen
en als ze uiteindelijk naar mijn heeft geluisterd heeft ze dus een flatjes tussen die twee en wat ze dan doet is een keertje allebei uitnodigen
dan zal ze zien dat alles toch wel mee valt
was het maar allemaal zo makkelijk :(
ze wil niemand teleurstellen of tekort doen
en jaa de ouders zijn nog bij mekaar
salimma19
26-05-2003, 18:48
Lekker dan........die vader laat niks van zich horen en als hij even met zijn vingers knipt moet zij alles opgeven wat ze in moeilijke tijden heeft opgebouwd.......jaaaaaaaaaa daaaaaaaaaaaaag ik zou het niet doen als ik haar was. Lekker bij oma en opa........die hebben voor haar gekozen.....
chicamaroquia
26-05-2003, 18:52
waar was haar vader 2,5 jaar lang?
DonnaBella
26-05-2003, 19:24
pffff moeilijk zeg,
ik denk dat ze gewoon haar hart moet volgen
2 en een 1/2 jaar is niet niks en is wel dom dat haar vader na zo een lange tijd terug komt en het lef nog heeft om te zeggen dat ze moet kiezen vooral nu haar opa is overleden
maar ik denk dat het beter is om bij haar opa en oma te blijven die zijn al die tijd met haar gebleven maar aan de andere kant zij is degene die het beste weet....ze moet gewoon haar hart volgen
succes nog met je vriendin :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.