Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Pamper Probleem

Pagina's : [1] 2 3

Safia21
05-05-2006, 09:29

Mijn Dochter ( bijna 2) trekt sinds gister zelf haar Pamper uit... voordat ze gaan slapen of als ze net wakker is.... Gisteren trof ik haar met haar blote billetjes onder de deken aan en vanochtend had ze een bah gedaan en stond ze stok stijf in bed... gelukkig is ze met de handjes nergens aangekomen en is de bah nergens opgekomen ( ik moet er niet aan denken....) Nu is mijn vraag... hoe leer ik haar dit af... Ik heb haar al duidelijk toegesproken ( ze is heel wijs voor haar leeftijd) Maar ik ben bang dat ze m'n advies ( dat ze me moet roepen en dat ik haar Pamper weghaal) niet zal opvolgen Alle tips zijn welkom.... Ze is trouwens nog niet zindelijk en is bang voor het potje...

noona
05-05-2006, 09:31
ik denk dat ze juist wil dat ze zindelijk wordt, dat is heel goed. je moet alleen een manier vinden om haar op het potje of gelijk op de wc te zetten. met beloning ofzo.

Safia21
05-05-2006, 09:36
Het probleem is dat ze nog geen 2 sec blijft zitten op het potje of de wc...zodat ik haar kan belonen

Safia21
05-05-2006, 09:38
Ik vind het eerlijk gezegd wel knap van der dat ze zelf haar luier al uit doet,probeer haar het potje aan te leren desnoods koop je een potje die geluid maakt..wat ook wel wil helpen is haar belonen zodra ze wat in het potje gedaan heeft.Ik weet dat ik makkelijk praten heb want ik heb geen kids in die leeftijd,wel zie ik het bij mijn neefjes en nichtjes en ik moet zeggen mijn zus is ook vroeg begonnen om der zoontje potje aan te leren en het ging niet altijd even makkelijk,het is vallen en opstaan maar hij is nu 2.5 en was al op 2jarige leeftijd van zijn luiers af (wel alleen snachts,maar sochtends gaat de luier uit en gaat ie weer naar het toilet) Je hebt je dochter wel duidelijk toegesproken en inshallah zal ze het ook niet meer doen..succes xx Dus jij denkt ook dat ze er aan toe is om geen pamper meer te dragen... Dat zal me wat worden met de baby erbij strakjes :hihi:

Safia21
05-05-2006, 09:44

Ja dat denk ik (kan het ook fout hebben).. Ach meid..allies koemt goet:kus: Ik ga vanmiddag met haar proberen op het potje... en dan laat ik haar van te voren even in haar onerbroekje lopen... als ze een plas doet... voelt ze ook wat ze gedaan heeft

Ninoesh
05-05-2006, 09:48
Ik maakte er altijd een spelletje van, zingend en klappend! Hahahaha, ben wel een gekke mama, maar het hielp elke keer! Maak er iets leuks van en blijf geduldig, want het kost tijd en sbar. Ik gebruikte die pampers die net een onderbroekje zijn, kan ze die naar beneden doen en weer aan na het potje....Is ook ideaal voor het geval het misgaat.

Safia21
05-05-2006, 09:51
Ik maakte er altijd een spelletje van, zingend en klappend! Hahahaha, ben wel een gekke mama, maar het hielp elke keer! Maak er iets leuks van en blijf geduldig, want het kost tijd en sbar. Ik gebruikte die pampers die net een onderbroekje zijn, kan ze die naar beneden doen en weer aan na het potje....Is ook ideaal voor het geval het misgaat. Ik ga ze strakjes meteen aanschaffen Bedankt voor de Tip :kus:

farida22
05-05-2006, 09:52
dames ik heb zelf geen kind maar na jullie reacties zat ik zo te denken van vinden jullie het niet vies als jullie die pot moeten schoonmaken: als ik me voorstel dat denk ik dat jullie dhet potje in de wcpot gieten en dan de restjes met wcpapier weghalen en dan onder de kraan? was het in het begin moeilijk? en komt het allemaal vanzelf dat je het heel normaal wordt ps: ik kan ze wel opeten met die blote billetjes van ze.. zo schattig zien ze er dan uit

Safia21
05-05-2006, 09:52
Ik was een tijdje terug al begonnen om haar te laten wennen aan het potje... maar omdat ze zo bang was en niet wilde.... wilde ik haar niet dwingen en heb ik het maar ff zo gelaten... ik denk dat ze aangeeft er nu wel klaar voor te zijn

Ninoesh
05-05-2006, 09:54
Ik ga ze strakjes meteen aanschaffen Bedankt voor de Tip :kus: Graag gedaan lieverd en veel succes!

Safia21
05-05-2006, 09:54
dames ik heb zelf geen kind maar na jullie reacties zat ik zo te denken van vinden jullie het niet vies als jullie die pot moeten schoonmaken: als ik me voorstel dat denk ik dat jullie dhet potje in de wcpot gieten en dan de restjes met wcpapier weghalen en dan onder de kraan? was het in het begin moeilijk? en komt het allemaal vanzelf dat je het heel normaal wordt ps: ik kan ze wel opeten met die blote billetjes van ze.. zo schattig zien ze er dan uit Nou ik denk dat als je een kindje hebt en je hebt overgeven en spuitluiers meegemaakt... dan draai je je hand ook niet om voor het schoonmaken van een potje :hihi:

Ninoesh
05-05-2006, 09:55
dames ik heb zelf geen kind maar na jullie reacties zat ik zo te denken van vinden jullie het niet vies als jullie die pot moeten schoonmaken: als ik me voorstel dat denk ik dat jullie dhet potje in de wcpot gieten en dan de restjes met wcpapier weghalen en dan onder de kraan? was het in het begin moeilijk? en komt het allemaal vanzelf dat je het heel normaal wordt ps: ik kan ze wel opeten met die blote billetjes van ze.. zo schattig zien ze er dan uit Hahaha, ik vond het al vies om een luier te verschonen, ik ging echt over mijn nek. Maar wanneer het je eigen kind is, wordt het een ander verhaal....

farida22
05-05-2006, 09:58
nadine is dat echt zoo?? jeetje mann.. wat apart en bijzonder. maar mijn schoonmoeder vertelde dat de vrouw van de broer van mijn schoonpa, dat ze eerste dagen niet wilde verschonen (pas geboren zoontje), en ihhhh ihhhh zei toen verschoonde mijn schoonmoeder hem.. toen hadden ze van die stoffen doeken ofzo.. (wassen etc)

farida22
05-05-2006, 10:01
nadine ik zie dat je alweer zwanger ben, hoeveelse wordt het inschallah? 9 weken zwanger ben je toch gefeliciteerd heb je al een buikje??

Ninoesh
05-05-2006, 10:05

nadine ik zie dat je alweer zwanger ben, hoeveelse wordt het inschallah? 9 weken zwanger ben je toch gefeliciteerd heb je al een buikje?? We praten verder, wanneer jij ook inshallah een babytje hebt. Mijn zusje dacht net zoals jou, die kokhalsde ervan en deed deuren en ramen open voor de stank en helemaal in paniek. Moet je haar nu zien met haar dochtertje...Nee, nu vindt ze het niet stinken allemaal! Ja ik ben 9 weeekjes zwanger en het is mijn derde kindje alweer. Bedankt en wanneer ga jij eraan beginnen?

Pagina's : [1] 2 3