MarocMissy
01-06-2002, 00:04
Ik ben een meisje en ben 16 jaar een paar dagen geleden is er om mijn hand gevraagd, door de ouders van een jongen uit Duitsland. hij is een goede opgeleide jongen goede baan en is 20 jaar!
Zijn vader is de oom van mijn moeder. Oh enne hij heeft me maar 2 keer gezien 1 keer in Marokko toen was hij bij me nicht en ik ook toen hebben we ff gepraat en gelachen. En 1 keer toen er een bruiloft was in Amsterdam op een zaterdag. (een paar dagen daarna had zijn vader dus gebeld)
Ik kwam van school en mijn moeder keek me aan met een vette big smile :D, dus ik vraag: "Wat is er met jouw, waarom ben je zo vrolijk?"
Dus ze antwoord met: "Nabila wil je trouwen?" (het eerste wat in mijn opkwam was oh neeh want ik heb een vriend
)
Dus ik werd boos en zei wat denk je wel niet nu trouwen??????? :eek:
(mijn zus is nu 18 en is getrouwd en is vandaag 31 mei bevallen, dus ik ben voor het eerst tante :D)
Ik zei mam ik heb je verteld dat ik pas ga trouwen als ik met alles klaar ben en als ik er klaar voor ben en denk je nou echt dat ik mijn leven mijn vrienden en vriendinnen ga verlaten voor een jongen uit Duitsland.
Dus ik zeg aan me moeder ik ken niemand uit Duitsland wie is het?
Ze zei me dat hij Mohammed heet en 20 jaar is.
Ik schrok, want dat was de jongen die ik 2 keer had ontmoet 2 KEER MAAR EN NU WILT IE MET ME TROUWEN DAMNNNN ! ! !
Aan de ene kant was ik echt wel blij hoor, omdat hij zo mooi was!
(MAAR mooi zijn is ook niet alles) en een goede opleiding had.
(Mijn vriend heeft zelfs nog een betere opleiding )
Mijn moeder zei tegen me dat ze hem niet kent.
Ik zei dat ik hem wel ken en dat ik heb maar 2 keer gezien had en dat we gewoon de eerste keer wel gezellig gepraat hadden.
Mijn moeder vroeg offie knap is. Ik zei jah dat zeker.
Toen zei ze nou doe het dan ik zei wat denk je dat ik met een jongen ga trouwen die ik niet eens ken ofzo.
Toen ging ik naar buiten, want ik had afgesproken met me beste vriendin (Ipek turks meisje maar niemand gelooft dat ze turks is ze denken allemaal MAROKKAANS).
Ik d8 bij me zelf damnnn je bent mooi je hebt goede opleiding ik heb maar 1 keer met je gepraat en je komt al om mijn hand vragen. Wat bezielt hem?
De hele tijd spookte hij in mijn ged8te rond GEWOON DE HELE F***ING TIJD.
Ik vertelde het me vriendin over hoe graag mijn ma wil dat ik met die jongen ga trouwen. Ze schrok zich dood en zei naab dat moet je niet doen ik wil dat niet je bent nog veels te jong je hebt nog een heel leven voor je KORTOM EEN HELE PREEK .......... Ik sprong er tussen en zei: "IEPPPPPPPPPPPP wie zegt dat ik wil je weet dat ik om Appie geef niet om Mohammed dus bespaar me je preek. Dank je".
We gingen ff wat lopen door het park, want het was mooi weer en daarna gingen we ff bij Ipek thuis zitten.
Ik moest half 10 thuis zijn. Dus was er ook om die tijd!
Toen ik binnen kwam keek me moeder me aan en zei: "Heb je al naged8. Ik keek haar boos aan en zei:" MAM IK HEB JE VERTELD, DAT IK NIET MET HEM WIL TROUWEN IK WIL HELEMAAL NOG NIET EENS TROUWEN KIJK HOE JONG IK BEN K HEB NIET EENS MIJN MIDDELBARE SCHOOL AF.
Die avond belde mijn moeders oom (de vader van mo)
Ik stond in de keuken een broodje te maken. En hoorde mijn moeder zeggen:" Jah ze zei neeh, omdat hij in Duitsland woond en ze wil niet in Duitsland wonen.
Dus hij zegt oh hij wil ook gewoon daar komen wonen.
mijn moeder zei toen weet je geef zijn nummer als ze zich bedenkt dan moet belt ze je wel (3ala schande mijn pa zat naast me ma en lachtte me uit.in de plaats van dat ie gaat zeggen laat haar ze is te jong zegt ie van ons mag ze maar ze wil zelf niet ECHT EEN NERD maarjah)
Mijn moeder riep me en zei nabila geef je nummer dan gaat hij je bellen. TOEN WERD IK HELEMAAL PARA. als je 1 keer nee zegt dan is het gewoon neeh. Mijn broertje zei mijn telefoon nummer op dat was 06(wah denk het ook :p ) maar weer ff serieus.
Ik had daarna 2 dagen mijn telefoon uitgezet.
Omdat ik gewoon niet gebeld wou worden door hem.
Mijn moeder vertelde het bijna aan de hele familie die gingen me allemaal PUCHEN van doe het doe het ! ! !
Toen belde ze mijn lievelings tante uit slotermeer en die zei ze is nog jong laat haarmet rust ze is rustig met haar school bezig ze helpt jouw in het huishouden wat wil je nog meer ! ! ! hou haar nog gewoon bij je tot ze zelf genoeg van je heeft.
Deze woorden raakten mijn moeder en gelukkig zei ze er niet zoveel meer over. TOCH DIEP IN HAAR HART WIL ZE DAT IK JAH ZEG TEGEN HEM .
Maar hij gaat nog een keer bellen wanneer weet ik niet! ! !
laat ff 8er wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen stonden???
thx voor het lezen
kus nabilaa
THIS IS NO JOKE !!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zou het niet doen als ik in jou schoenen zou staan.
No way..!!!!!!!
Ik ben zelf ook zestien jaar duzz ik kan het wel weten.
Ciao baby ;)
MarocMissy
01-06-2002, 00:13
jah precies gewoon niet doen toch? ik bedoel ik geef om mijn vriend maar wat zou je doen als je ma gewoon echt blijft zeuren??? net als mijn ma doet?
Dan zou ik het nog steeds niet doen in zo een geval.
Ja sorry maar dan moet ik kiezen voor mezelf.
En me eigen leven..op een lange termijn dan zal ze dat wel begrijpen.
Ciao Baby ;)
MarocMissy
01-06-2002, 00:46
gelijk heb je ik bedoel ik ga echt niet de rest van me leven met iemand samen zijn als ik hem niet eens ken ! ! !
Maar ik heb dan wel een vraagje voor jou
Jou vriendje is een piloot he..nou dat word je niet 1,2,3 Dus hij zou wel een lange opleiding gehad moeten hebben..en zal nu wel ongeveer over de twintig gepasseerd zijn..hoe oud is hij als ik vragen mag ??
En ik begrijp dan ook niet..met alle respect.Dat jij dan als het zo is..een vriend hebt die al over de twintig is.Want je bent zelf zestien.Wat ik ook ben..en zo een jongen..eigenlijk al een MAN !!! Die heeft toch wel hele andere gedachtes enzo..enz !!!
En jij bent pas 16 jaar..dus de optie trouwen zou helemaal niet in jou hoofd moeten zitten.Jij hoeft daar nog helemaal niet aan te denken naar mijn gevoel..je bent pas 16 jaar dat ben ik ook..en ik zou er niet aan denken om nu al me ´ja´woord te geven aan iemand..uBerhaupt aan iemand die je maar 1 keer hebt gesproken en twee keer gezien hebt.Als je zestien jaar bent..dan ben je nog in de puberteit..alle gevoelens die je zou hebben zijn geweldig..maarre dan moet je geen overhaaste beslissingen nemen.Want mischien lijkt trouwen voor vele mensen wel een sprookje..het is alleen liefde..En oh oh oh wat is hij knap..duzz waarom niet.Maar zo moet je het niet zien..Want er is meer in het huwelijk dan liefde en wat ziet hij er leuk uit.
En dat je als zestienjarige al denkt aan het feit dat jij dan met zo een persoon kunt trouwen vind ik ook niet goed...Ten eerste je hebt hem maar 1 keer gesproken..en twee keer gezien..Je weet nog helemaal niets over hem..ze karakter niet..geen ene moer..Enigste wat je weet dat is dat hij gezellig was op het moment..en dat hij een leuk uiterlijk had.MAar daar kom je er ook niet echt ver mee.
En dat je familie of moeder je pusht ...Daar moet jij je niet al te druk overmaken..echt als je dat doet dan ga je juist twijfelen zoals jij nu doet..Ze kunnen je onder druk zetten waardoor jij dan ja zegt..Maar ten eerste plaats wou je het gewoon niet.Duzz uiteindelijk heb jij niet gekozen voor hem..maar je familie en je ouders.Je moet gewoon bij je standpunt blijven..als jij dat altijd bent..en sterk in je schoenen staat..dan weten jou ouders ook dat jij niet zo iemand bent die snel over te halen is.Want uiteindelijk over paar jaren..en je gaat toch trouwen met diegene waar jij voor gekozen hebt..dan was het toch ergens waard voor geweest..!!!!!!!!!!!!!!!
Denk er gewoon heel goed over na..en denk na dat je pas zestien bent..en nog een lange weg hebt te gaan en te leren..en te zien aan je twijfeling.. heb jij zeker wel nog veel te leren...!!!!!
Ik hoop dat ik je er verder mee geholpen heb.
Ciao Baby ;)
MarocMissy
01-06-2002, 00:55
Mijn vriend is 20 in juni 21 Ik val nou eenmaal op oudere jongens die zijn vaak ook wat serieuzer!!! hij is na de vakantie klaar met zijn opleiding hij zat op een prive school.
enne ik wil ook helemaal niet trouwen. mijn ma wou het zo graag maar ik bedoel als ik niet wil jammer voor haar word maar boos ik trouw gewoon nog lekker lang niet :P toch????
Meid, je bent nog maar 16.....dus geniet nog van je leven zolang het nog kan........en tja je hebt al een vriend waar je veel omgeeft......Je moet het zelf willen en niet dat je moeder het wil........En Crazy_Baby heeft gelijk, je bent 16 dus je moet nog helemaal niet aan trouwen denken........Dus meid, don't think about it and live your life :)
GreetingZz, :zwaai:
MarocMissy
01-06-2002, 01:11
THX MISS RIFF I WILL!!! ;) :D
Ok marocmissy Duzz je bent er uitgekomen..je weet wat je nu moet doen he.!
Ciao Baby
Denk er goed over na...........
Volg je hart!!!!!!!!!
groet lilah
LELIJKERD
01-06-2002, 18:29
WAT EEN LANG VERHAAL, ALLEEN MAAR OM TE VRAGEN HOE WIJ HET ZOUDEN AANPAKKEN.
Salaam wa aaleykoum meiden,
ik heb je verhaal gelezen.Nu ga ik de mijne is vertellen.
IK zat deze zomer 2 volle maanden in marokko zonder mijn ouders.
Zalig relaxed, niemand die je in toog houdt. Ik had er iets met een jongen waar ik al jaààren gevoelens voor had en hij ook voor mij.
Maar na een paar weken heerste er een spannende sfeer tussen ons, omdat hij van allerlei roddels hoorde over mij en ik over hem. Je kent marokko wel. MOehim, in ieder geval, ik had al een week niets van hem gehoord en dacht foert, ik ga niet achter zijn gat lopen. Ineens kom ik te horen van een tante van mij dat een neef van haar(dus neef van mijn moeder) al jaren aan het wachten is op mij en heeft gevraagd of hij nu dichter mag komen. Dus al de stap zetten om mijn hand te komen vragen. Die neef zag ik wel af en toe, maar de enige woorden die we hebben gewisseld was hoe ist, hamdoullah, goe goe. DAT WAS AL!! En ik dacht, van zot, ik ken die jongen ni eens en hij is 10jaar ouder dan mij!!! Trouwens, in mijn gedachten had ik toch nog die andere jongen! OP een dag zijn we naar een verlovingsfeest geweest van een nichtje, en wie zat daar ook in de zaal, yep, die jongen die mijn hand wou komen vragen! HIj zat de hele tijd te gapen, ni normaal! QUa uiterlijk is hij totaal mijn type niet! HIj is 10jaar ouder, had hem nooit gesproken, en uiterlijk was ook niets voor mij!
Die avond zijn ze bij ons komen overnachten,maar ik was later naar huis gegaan dus toen ik thuis aankwam waren ze gelukkig al aan het slapen. Maar de volgende morgen werd ik als laatste wakker en hadden ze al allemaal ontbeten(heel de familie, grootmoeder, tantes, nonkels, nichten)en hij zat er ook bij. Dus ik ga rustig in de keuken zitten. INeens komt mijn tante naar mij(jong meisje van 20jaar) mij zeggen dat ons oma met mijn moeder aan het bellen was, en vertelde dat haar neef mijn hand wilde vragen. Weet je wat ons moeder zei??!!! Graag, ik heb hem heel graag, het ligt nu allemaal aan haar!(aan mij dus)
IK geloofde mijn oren niet, en meiden ik was toen 16, ik werd er in oktober 17, twas toen eind juli. IK durfde echt niet naar de salon te gaan toen ze me dat vertelde. Een paar minuten daarna riep een oudere tante mij(getrouwd, kinderen)naar de kamer. Ze zat er alleen. IK voelde al die ogen op mij gericht toen ik voorbij de salon liep.
Ze vertelde dus dat die mensen er waren om mijn hand, en of ik wilde!?
Ik zei, van tante zot, ik ken hem ni, ik ben veel te jong, hij is ouder, enz...Ze zei, je gaat nu nog niet trouwen, meid, hij wil wachten zolang jij wil. Leeftijd maakt niet uit, je moet altijd kijken naar karakter en mentaliteit, kijk naar onze profeet mohamed(vzmh), zijn eerste vrouw was 20jaar ouder. Deze jongen is een heel goede jongen, we beschouwen hem allemaal als onze broer, en al die zever, in ieder geval, ze hebben die jongen hééél graag! En zo bleef dat elke dag door!
Op een dag verplicht mijn oom mij om met die jongen te praten, weet je hoe beschamend dat is?!! Samen met die jongen en mijn oom en mijn nicht zaten we op de kamer, uiteindelijk is mijn oom naar buiten te gegaan en begon hij met mij te praten. ZIjn praat stond mij wel aan, het leek me echt een lieve jongen, en hij leek jonger qua mentaliteit, alé, volwassen, maar ik heb al altijd een oudere jongen gewild, ni zo oud, maar toch zo'n 6jaar ouder. Moehim, zijn karakter stond me aan, ook al was dat maar effe! Maar mijn familie bleef pushen, en heb ik dan zitten nadenken wat het juiste is in de islam. In de islam wordt gezegd dat het beste is om in je pubertijd te trouwen met de eerste "goede" persoon die je hand komt vragen. HIj bidt, rookt niet, drinkt niet, beleefd, moehim, heel positief!
Geloof me of niet, maar ik heb gewoon bismillah gezegd en hem een kans gegeven, MAAR pas nadat mijn oudste oom volgende woorden heeft verteld: je opa wilde zijn neefje altijd heel graag voor iemand van zijn dochters, omdat hij hem heeft opgevoed en hem héél graag had.(mijn opa is bijna 2jaar geleden ongeveer overleden, en ik hield ongelooflijk veel van hem)dus dacht ik, als mijn opa dat heeft gezegd, zal het wel een goede jongen zijn. Want ONZE FAMILIE WIL ALLEEN HET BESTE VOOR ONS!! En vergeet dat nooit, je familie gaat je nooit pushen tot iets om je ongelukkig te maken!!
IK heb hem een kans gegeven, maar niet direct ja gezegd, ik heb hem eerst beter leren kennen enzo.. En geloof me, ik ben op dit moment TOT OVER MIJN OREN VERLIEFD OP HEM!!! We bellen mekaar elke dag en gaan deze zomer verloven inchaallah! IK had bijna de zwaarste fout in mijn leven gemaakt als ik nee had gezegd!
Dus meid, denk alstublieft goed na, en denk ook op islamitische wijze, wat is juist, wat fout! Geef het een kans, als je familie ook weet dat het een goede jongen is!! Het is een zware beslissing, maar je moet zeker niet zeggen dat je te jong bent, want vroeger trouwden de meisjes nog jonger! En je moet zeker niet direct gaan trouwen!!
IK dacht op dezelfde manier als jij in tbegin, heb toch naar mijn familie geluisterd, en ben nu héél gelukkig alhamdoulillah, als ik mijn ex-vriend tegenkom, doet het nog altijd pijn, maar mijn hart gaat nu grotendeels naar mijn toekomstige inchaallah, omdat het op die manier meer halal is en omdat ik mijn famlilie er ook blij mee heb gemaakt!
Dus DENK GOED NA, INchaallah zal Allah (swt) je helpen bij je keuze, veel bidden en dua's doen. EN inchaallah maak je een goede keuze en krijg je nergens spijt van.
Ik zeg zeker niet dat je ja moet zeggen tegen die jongen, maar geef het een kans om te zien wat voor iemand hij is.Ik hoop dat je me begrijpt, en laat zo snel mogelijk iets van je horen, goed?!
Vele kusjes en groetjes
een zuster!!!
Voor diegenen die me verkeerd begrijpen!
Ik trouw met die jongen ook omdat ik VAN HEM HOU!!!
IK heb hem nu vele beter leren kennen, en zat onlangs nog terug in marokko en we hebben elke dag samengezeten, ik hou dus echt van hem en trouw vooral ook uit liefde, en dit heb ik allemaal te danken aan mijn lieve familie die me toen had gepushd!!!
that was my story :) :)
beslama, en laat zeker nog iets van je horen hé
groetjes!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.