Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen Moten Gewoon Integreren!!! Hou Op

Pagina's : [1] 2

LZN
23-05-2003, 21:33

Als Marokkaan in Nederland geboren en getogen is het vooral de laatste twee jaar geen pretje. De Nederlandse samenleving (hier bedoel ik vooral de media en de politici mee) die in hun doorgeschoten drang om te scoren het onderwerp Marokkanen zijn gaan behandelen als marketing strategie om de oplage te verhogen. Het is niet de bedoeling dat we elkaar collectief gaan beschuldigen voor iets waar een klein groepje schuldig aan is. Het wordt de Marokkaanse Nederlanders vaak verweten dat zij zich teveel als groep manifesteert. Maar wat verwacht je als je naar aanleiding van 1 enkel incident een hele gemeenschap aanwijst als schuldige. Zolang je een gemeenschap als collectief veroordeeld zal deze gemeenschap zich ook als collectief gaan verdedigen. De laatste jaren neigen wij mee te gaan in een negatieve spiraal van opeenvolgende incidenten en worden verwacht om deze gebeurtenissen, zowel in binnen als buitenland, te veroordelen en te verklaren, de Marokkaanse jongeren worden geacht met snelle oplossingen en antwoorden te komen voor complexe problemen waar zij geen deel in hebben. In de media worden we overspoeld met vermoeiende discussies van zogenaamde-kenners die door ondoordachte one-liners de huiskamer in te slingeren, de onderbuiken van de grote massa vult. Als deze uitspraken dan door gezaghebbende publieke figuren zoals politici in iets nettere bewoording nog bevestigd worden ook. De gemiddelde Nederlander zal geneigd zijn om een bevestiging hiervan in zijn dagelijks leven te zoeken. Dag in dag uit praten als brugman om de negatieve ideeen die men over je heeft enigszins proberen te nuanceren is een vermoeiende en zenuwslopende taak, geduld is hier van “levensbelang”. De realiteit is namelijk ook dat er problemen zijn soms hardnekkige en vervelende. Deze problemen moeten doormiddel van wederzijds overleg worden opgelost, de oplossingen voor de problemen moeten in de meeste gevallen door de Marokkaanse gemeenschap zelf worden voorgedragen, omdat zij zelf het beste weten wat de problemen en de oplossingen voor de problemen zijn. Wanneer die eenzijdige benadering zo door blijft gaan zal dit een van de grootste obstakels worden voor een goede intergratie tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur. Het effect van de eenzijdige benadering is dat autochtonen bang worden en de Marokkaanse cultuur (jongeren) als bedreiging gaan ervaren. De Marokkaanse jongeren gaan zich spiegelen aan het beeld dat de media van hen schetst en kunnen hierdoor in een sociaal isolement geraken. Sommigen gaan het beeld dat de media van hen schetst bevestigen (self-fulfilling prophecy).

masrawy
23-05-2003, 22:14
ik ga niet meer integreren.. ben allang gekapt ermee.. zolang niemand me lastig valt krijgt ie ook geen problemen met mij..

nadiaaa
23-05-2003, 22:56
Origineel gepost door masrawy ik ga niet meer integreren.. ben allang gekapt ermee.. zolang niemand me lastig valt krijgt ie ook geen problemen met mij.. :hihi:

tinghir2001
23-05-2003, 23:49
Sinds er in Nederland geen enkel onganisatie is waar het merendeel van de Marokkanen zich in herkent en geen enkel organisatie zich echt bezig houdt met integratie vraagstukken in de praktijk, behalve dan dat er alleen maar gepraat wordt en gediscuseert maar weinig wordt ondernomen. zie ik niet hoe we kunnen spreken over een gemeenschap die het met elkaar eens is dat er wat gedaan moet worden aan de beeld vorming rond marokkanen en excessen in haar gemeenschap probeert te voorkomen. Sinds heel veel marokkanen zich gebonden voelen met hun marokkaanse buurt moskee en de invloed van die moskeen op de haar bezoekers niet te verwaarlozen valt. vind ik dat moskee organistatie hun verantwoordelijkheid niet nemen de integratie en de beeldvorming van Marokkanen te verbeteren. Ik vind dat ze meer activiteiten zouden moeten ontplooien ,dan alleen het aanbieden van gebedsruimtes en zich meer met de situatie van haar gemeenschap in Nederland moet bezighouden ,in plaats van elke vrijdags preek te wijden aan het middenoosten conflict !! daarom is het idee van imams in Nederland opleiden niet eens zo'n slecht idee ,sinds een pas aangekomen imam van het buitenland ,die geen enkele gevoel heeft voor zaken die zich afspelen in de nederlandse maatschappij en dus tekort komt in alles wat nodig zou moeten zijn om de moskeen die rol te laten spelen die het zou moeten spelen.

miss_temsamane
24-05-2003, 13:23

k word moe van dat integreer gedoe asaghbie we hebben al genoeg aan die mensen die ons aankjiken als of we al-Qaida zijn man ik word moe van da gezeik van die Nederlanders...... alles wat we doen word toch slecht gezien....dus waarom de moeite doen????

an3sdej
24-05-2003, 16:52
Maar wat verwacht je als je naar aanleiding van 1 enkel incident een hele gemeenschap aanwijst als schuldige. Eén enkel incident :confused: ? Als het maar één enkel incident was, zou ik het met je eens zijn.

kwebbel_23
27-04-2004, 13:26
Origineel gepost door tinghir2001 Sinds er in Nederland geen enkel onganisatie is waar het merendeel van de Marokkanen zich in herkent en geen enkel organisatie zich echt bezig houdt met integratie vraagstukken in de praktijk, behalve dan dat er alleen maar gepraat wordt en gediscuseert maar weinig wordt ondernomen. zie ik niet hoe we kunnen spreken over een gemeenschap die het met elkaar eens is dat er wat gedaan moet worden aan de beeld vorming rond marokkanen en excessen in haar gemeenschap probeert te voorkomen. Sinds heel veel marokkanen zich gebonden voelen met hun marokkaanse buurt moskee en de invloed van die moskeen op de haar bezoekers niet te verwaarlozen valt. vind ik dat moskee organistatie hun verantwoordelijkheid niet nemen de integratie en de beeldvorming van Marokkanen te verbeteren. Ik vind dat ze meer activiteiten zouden moeten ontplooien ,dan alleen het aanbieden van gebedsruimtes en zich meer met de situatie van haar gemeenschap in Nederland moet bezighouden ,in plaats van elke vrijdags preek te wijden aan het middenoosten conflict !! daarom is het idee van imams in Nederland opleiden niet eens zo'n slecht idee ,sinds een pas aangekomen imam van het buitenland ,die geen enkele gevoel heeft voor zaken die zich afspelen in de nederlandse maatschappij en dus tekort komt in alles wat nodig zou moeten zijn om de moskeen die rol te laten spelen die het zou moeten spelen. Oke..uit welke krant/tijdschrift komt dit??? :rolleyes:

15_enzo
27-04-2004, 13:30
Origineel gepost door miss_temsamane k word moe van dat integreer gedoe asaghbie we hebben al genoeg aan die mensen die ons aankjiken als of we al-Qaida zijn man ik word moe van da gezeik van die Nederlanders...... alles wat we doen word toch slecht gezien....dus waarom de moeite doen???? vind ik ook je kunt ze dan wel :auw: .

rnaj
27-04-2004, 13:47
Marokkanen Moten Gewoon Integreren!!! Hou Op Hoezo????? Is het niet zo dat de marokkanen, turken, spanjaarden, enzo..., allang geintegreerd zijn. Op een enkeling na die nu alle "aandacht" krijg

minga
27-04-2004, 13:53
wie moet er nu weer intergeren spreek voor jezelf ....kijk alleen maar de spellingsfout die je in je eerste zin maakt...je valt goed binnen :rolleyes:

Johanna
27-04-2004, 14:36
Integreren is nu gewoon een modeverschijnsel van de media, waait wel weer over zodra ze een ander onderwerp hebben om zich op te storten.

bisses
27-04-2004, 14:56
Origineel gepost door Johanna Integreren is nu gewoon een modeverschijnsel van de media, waait wel weer over zodra ze een ander onderwerp hebben om zich op te storten. wedden van niet?

15_enzo
27-04-2004, 16:01
Origineel gepost door bisses wedden van niet? wedden is haram of wist je dat niet

kwebbel_23
27-04-2004, 16:25
Origineel gepost door minga wie moet er nu weer intergeren spreek voor jezelf ....kijk alleen maar de spellingsfout die je in je eerste zin maakt...je valt goed binnen :rolleyes: Kig Kig Kig Kig!!! :giechel:

Mokta25
27-04-2004, 17:35

Origineel gepost door verdwaald Als Marokkaan in Nederland geboren en getogen is het vooral de laatste twee jaar geen pretje. De Nederlandse samenleving (hier bedoel ik vooral de media en de politici mee) die in hun doorgeschoten drang om te scoren het onderwerp Marokkanen zijn gaan behandelen als marketing strategie om de oplage te verhogen. Het is niet de bedoeling dat we elkaar collectief gaan beschuldigen voor iets waar een klein groepje schuldig aan is. Het wordt de Marokkaanse Nederlanders vaak verweten dat zij zich teveel als groep manifesteert. Maar wat verwacht je als je naar aanleiding van 1 enkel incident een hele gemeenschap aanwijst als schuldige. Zolang je een gemeenschap als collectief veroordeeld zal deze gemeenschap zich ook als collectief gaan verdedigen. De laatste jaren neigen wij mee te gaan in een negatieve spiraal van opeenvolgende incidenten en worden verwacht om deze gebeurtenissen, zowel in binnen als buitenland, te veroordelen en te verklaren, de Marokkaanse jongeren worden geacht met snelle oplossingen en antwoorden te komen voor complexe problemen waar zij geen deel in hebben. In de media worden we overspoeld met vermoeiende discussies van zogenaamde-kenners die door ondoordachte one-liners de huiskamer in te slingeren, de onderbuiken van de grote massa vult. Als deze uitspraken dan door gezaghebbende publieke figuren zoals politici in iets nettere bewoording nog bevestigd worden ook. De gemiddelde Nederlander zal geneigd zijn om een bevestiging hiervan in zijn dagelijks leven te zoeken. Dag in dag uit praten als brugman om de negatieve ideeen die men over je heeft enigszins proberen te nuanceren is een vermoeiende en zenuwslopende taak, geduld is hier van “levensbelang”. De realiteit is namelijk ook dat er problemen zijn soms hardnekkige en vervelende. Deze problemen moeten doormiddel van wederzijds overleg worden opgelost, de oplossingen voor de problemen moeten in de meeste gevallen door de Marokkaanse gemeenschap zelf worden voorgedragen, omdat zij zelf het beste weten wat de problemen en de oplossingen voor de problemen zijn. Wanneer die eenzijdige benadering zo door blijft gaan zal dit een van de grootste obstakels worden voor een goede intergratie tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur. Het effect van de eenzijdige benadering is dat autochtonen bang worden en de Marokkaanse cultuur (jongeren) als bedreiging gaan ervaren. De Marokkaanse jongeren gaan zich spiegelen aan het beeld dat de media van hen schetst en kunnen hierdoor in een sociaal isolement geraken. Sommigen gaan het beeld dat de media van hen schetst bevestigen (self-fulfilling prophecy) Zijn wij marokkanen zo dom of komt het alleen zo over. Iedere debiel weet gewoon dat de meerderheid van de hollanders totaaaaaaaal niet geintreseerd zijn in intergratie. Zij willen dat wij voledig assimileren en dat gebeurt ook . Ik zeg dan over mijn lijk vuille zionisten.

Pagina's : [1] 2