Bekijk originele versie : Wenkbrauwen
bella_sanna
28-04-2006, 15:41
Hallo allemaal,
wie kent een goeie iemand die wenkbrauwen kan epileren? het liefst een Marokkaanse/turk.
Helppppppppppppppppppppppp!
Wat dacht je van NIET epileren.
Epileren is HARAM.
Geir inschallah.
chadia2004
28-04-2006, 16:08
Wat dacht je van NIET epileren.
Epileren is HARAM.
Geir inschallah.
:goedzo:
MocrowGirlBella
28-04-2006, 16:20
als je t nog nooit heb gedaan doe het niet!! begin er niet aan tis een rotstreek van shaijtaan die je overhaalt ;)
s0usIaa__
28-04-2006, 21:34
je kunt beter bij n afghaan of iranees gaan die kenne dat goed marokkaanen doen se standaard ensow alleen de buitenste haartjes hale se weg saff
_Mivfrouwtje_
28-04-2006, 21:47
:goedzo:
Thank You :jammer:
Maroc_Oujdia
29-04-2006, 00:12
dames, mag k jullie erop wijzen dat het epileren van wenkbrauwen HARAM is. Ik weet niet wie er naar Y0ussef El Kardawi kijkt, maar in 1 van zijn afleveringen heeft ie verteld dat ALLAH (s.w.t.) het je NOOIT zal vergeven als je aan je wenkbrauwen zit. V00r alles t00nt ALLAH (s.w.t.) ber0uw behalve v00r het zitten aan je wenkbrauwen!!!
En ALLAH (s.w.t.) weet het beste!!!
wa 3alaikum salaam
victoriasecret
29-04-2006, 17:19
Hallo allemaal,
wie kent een goeie iemand die wenkbrauwen kan epileren? het liefst een Marokkaanse/turk.
papatya in utrecht, hele goeie kapsalon ook! Ze doen je wenkbrauwen mega goed.....en dan bedoel ik niet dat je streepjes overhoud aan het eind....ze haalt gewoon weg wat nodig is en mischien raar om te zeggen maar voel me gelijk een stuk knapper (lol) ik heb een afspraakie voor dinsdag, ga ik gelijk me haar ook verfen
xxx
EPILEREN IS HARAM!!!!
Epileren is haram.
Het bewijs komt hiervan uit een hadith:
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah(moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren,vrouwen die tatoeages bij andere aanbrengen,vrouwen die wenkbrauwen epileren,vrouwen die wenkbrauwen bij andere laten epileren en daarmee Allah's schepping veranderen ..."(Moesliem 3966)
Om een stapje verder te gaan:
wat oksels betreft, het is zelfs aangeraden om deze te ontharen.De boodschapper van Allah heeft gezegd:"Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens:
het verwijderen van het schaamhaar,de besnijdenis,het bijknippen van de snor,het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels.Overgeleverd door Boekharie,Moesliem,Tiermiedie en Abou Dawoed.
Wat benen betreft er is geen enkele hadith die verbiedt om deze te ontharen.de bekende regel in de islam luist als volgt:
"Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is in de Qor'aan of de Soenna."
Dit integendell tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper.
Bachelorette
29-04-2006, 18:07
dames, mag k jullie erop wijzen dat het epileren van wenkbrauwen HARAM is. Ik weet niet wie er naar Y0ussef El Kardawi kijkt, maar in 1 van zijn afleveringen heeft ie verteld dat ALLAH (s.w.t.) het je NOOIT zal vergeven als je aan je wenkbrauwen zit. V00r alles t00nt ALLAH (s.w.t.) ber0uw behalve v00r het zitten aan je wenkbrauwen!!!
En ALLAH (s.w.t.) weet het beste!!!
wa 3alaikum salaam
is niet waar. hij vergeeft alles behalve shirk.
maar goed, wie wilt er nu vervloekt worden ;)
Khalisa1
29-04-2006, 19:32
Hallo allemaal,
waar woon je? , ik doe het namelijk ook voor €7,50, epileren en make-up €12,50, tot nu toe is iedereen tevreden zelfs meisjes die zon hopeloze wenkbrauwen hadden heb ik kunnen redden, ik vind het hartstikke leuk dat ik iemand kan helpen die niet weet hoe het moet :goedzo:
ik had net nog een klant die heeft nooit haar wenkbrauwen gedaan, ze was hartstikke blij, je hele gezicht veranderd erdoor,
en ja mensen het is haram idd ieder voor zich we gaan allemaal uiteindelijk alleen het graf in ;) ... deze topic gaat heel ergens over, er is een andere topic over ''wenkbrauwen is haram'' ga daar discussieren :goedzo:
waar woon je? , ik doe het namelijk ook voor €7,50, epileren en make-up €12,50, tot nu toe is iedereen tevreden zelfs meisjes die zon hopeloze wenkbrauwen hadden heb ik kunnen redden, ik vind het hartstikke leuk dat ik iemand kan helpen die niet weet hoe het moet :goedzo:
ik had net nog een klant die heeft nooit haar wenkbrauwen gedaan, ze was hartstikke blij, je hele gezicht veranderd erdoor,
en ja mensen het is haram idd ieder voor zich we gaan allemaal uiteindelijk alleen het graf in ;) ... deze topic gaat heel ergens over, er is een andere topic over ''wenkbrauwen is haram'' ga daar discussieren :goedzo:
Meid, we proberen je alleen te helpen.
Gelukkig zeg dat ieder zn eigen graf in gaat.
Maar zeg niet later tegen Allah [swt] Ik wist het niet!
Jullie weten het wel maar doen het toch..
Wel makkelijk gezegd:en ja mensen het is haram idd ieder voor zich we gaan allemaal uiteindelijk alleen het graf in ;)
By the way: Dit is een site voor iedereen en topic's voor iedereen.
Dus ik wil.
Ook op deze.;)
Stagfirou'Allah, zo'n reactie had ik dus totaal niet verwacht. Volgens mij moet je zo iemand juist dankbaar zijn voor haar/zijn advies! Je leert met de dag bij, dus Al7amdolli Allah hebben we andere broeders/zusters die ons kunnen wijzen op onze fouten.. Djazaka Allahu Ghairan dames die de anderen hebben geadviseerd omtrent het epileren.. Ghair Insha Allah! :)
Khalisa1
29-04-2006, 20:23
Stagfirou'Allah, zo'n reactie had ik dus totaal niet verwacht. Volgens mij moet je zo iemand juist dankbaar zijn voor haar/zijn advies! Je leert met de dag bij, dus Al7amdolli Allah hebben we andere broeders/zusters die ons kunnen wijzen op onze fouten.. Djazaka Allahu Ghairan dames die de anderen hebben geadviseerd omtrent het epileren.. Ghair Insha Allah! :)
mijn ouders doen dat daar heb ik niemand anders voor nodig, tuurlijk ben ik dankbaar voor ieder zijn advies heb je mij zien klagen dat et fout is wat zij zeggen??? :confused: maar daar gaat deze topic niet over , er is een topic over wenkbrauwen is haram waarom dubbel?? , we weten het ja er zijn zoveel dingen die we weten , en we houden ons er niet aan en wij worden gestraft, mijn dag komt inshallah nog dat ik helemaal zal veranderen ben er nu niet klaar voor en zo zijn er duizenden anderen in dit moderne land en andere islamitische landen die modern leven en uitzien et is ieder voor zich en dat is enige wat ik ermee bedoelde niemand hoeft zich aangevallen te voelen et is geen belediging :goedzo:
me_amani_me
29-04-2006, 20:33
HARAM meid begin er er niet aan!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.