Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dames, heb jullie hulp en advies heel.hard.nodig.

shakirabouss
28-04-2006, 01:58

Ben momenteel bijna 42 weken zwanger en mijn gynocoloog wil niet inleiden bij 42 maar bij 43 weken. Ten eerste wie heeft dit ook meegemaakt? Ik wil dit niet, verschillende rapporten wijzen uit dat na 42 weken het risico van placenta-insufficientie, meconiumaspiratie( wat tot gevolg kan hebben neonatale sterfte layster) en vruchtwater tekort kan optreden. Ik vertrouw het zaakje niet. Ook wordt ik nog steeds maar een keer per week gecontroleerd en de laatste keer is er geeneens gekeken met de cho of er nog voldoende vruchtwater zat!! De volgende afspraak die ik heb is op 2 mei en dat terwijl ik de 19 april was uitgerekend. De gynacoloog behandelt me betuttelend en ik ben gewoon ziek van de zorgen. Het onderzoek en rapport wat hiernaar is verricht is van dr slikke van de uva en een ander is de richtlijn voor obstetrie en gynacologie uit 1998. De medische voordelen van het afwachten zijniet duidelijk. Ook is er bij 43 weken een grotere kans op keizersnee omdat het kind te groot kan zijn. Ik maak me zeer ongerust en wil niet na de 42 weken worden ingeleid al zit ik woensdag al op de 42 en heb ik maandag de afspraak bij de gyni ( waar ik deze keer overigins zal staan op een echo ter bepaling van de placenta, geboortegewicht en de hoeveelheid vruchtwater) Ik weet niet hoe ik met dit probleem om moet gaan omdat ik wel weet wat ik wil maar hoe onder woorden te brengen zonder tegen de haren te strijken van het ziekenhuis en de mensen bijwie je dalijk gaat bevallen. Voor je het weet sta je bekend als een wijsneus en een lastpak. Ik zit eraan te denken morgen contact op te nemen met mijn huisarts en hem de situatie uit te leggen en desnoods vragen of ik ergens anders kan bevallen of ik van een ander ziekenhuis oordeel mag horen. En ook zoiets de baby beweegt veel minder dan eerst, ik wil het daar ook morgen met de huisarts over hebben. Al wou mijn gynacoloog dat niet hebben hij heeft liever dat ik alles aan hem vertel. Deze onderzoeken zal ik trouwens hieronder plaatsen als link ter informatie van meiden die evntueel in hetzelfde schuitje zitten. http://europe.obgyn.net/nederland/serotiniteit.htm http://www.nvog.nl/files/08_seroti.pdf

doc25
28-04-2006, 02:30
voordat je hier antwoord hebt, is die week al voorbij. Je hoeft tegen niemands haren te strijken. Je schrijft namelijk minder leven te voelen. Morgen bel je de gynaecoloog of de verloskundige en vertel je: ik maak me zorgen, ik voel minder leven in mijn buik, hij beweegt veel minder. In dat geval zullen ze je wel binnen 24 uur zien en opnieuw beoordelen. En ik snap eerlijk gezegd niet wat je met "lotgenotes" moet, als het een kewstie van een week is.

shakirabouss
28-04-2006, 02:37
voordat je hier antwoord hebt, is die week al voorbij. Je hoeft tegen niemands haren te strijken. Je schrijft namelijk minder leven te voelen. Morgen bel je de gynaecoloog of de verloskundige en vertel je: ik maak me zorgen, ik voel minder leven in mijn buik, hij beweegt veel minder. In dat geval zullen ze je wel binnen 24 uur zien en opnieuw beoordelen. En ik snap eerlijk gezegd niet wat je met "lotgenotes" moet, als het een kewstie van een week is. Bedankt voor je snelle antwoord doc. Jazak Allahu gairan. Lotgenotes: miss iemand die hetzelfde heeft meegemaakt in hetverleden en die me kan adviseren. Over het extra controle die ik zal krijgen als ik zeg dat ik minder leven voel ( heb ik al gezegd tegen de gyni) terwijl in de richtlijn staat dat minder beweging een slechte indicatie is...daar zei de gynacoloog over dat komt omdat de baby groter is en minder bewegingsruimte heeft Wat een nonsens natuurlijk ( er zijn babies met 40 weken die groter zijn dan demijne en nog prima bewegen) maar zo wordt er dusmet de klacht omgegaan. Ziezo stel er wordt controle gedaan, meconiumhoudend vruchtwater kan niet gecontroleerd worden maar is wel een beduidend risico en oorzaak van neonatale sterfte, dus als ik na die controle naar hjuis wordt gestuurd met de boodscvhap ,w8 maar tot de 43 ben ik nog geen stap verder natuurlijk, er bestaat altijd dat risico van meconiumhoudend vruchtwater en de gevolgen van aspiratie hiervan.

doc25
28-04-2006, 02:40
Bedankt voor je snelle antwoord doc. Jazak Allahu gairan. Lotgenotes: miss iemand die hetzelfde heeft meegemaakt in hetverleden en die me kan adviseren. Over het extra controle die ik zal krijgen als ik zeg dat ik minder leven voel ( heb ik al gezegd tegen de gyni) terwijl in de richtlijn staat dat minder beweging een slechte indicatie is...daar zei de gynacoloog over dat komt omdat de baby groter is en minder bewegingsruimte heeft Wat een nonsens natuurlijk ( er zijn babies met 40 weken die groter zijn dan demijne en nog prima bewegen) maar zo wordt er dusmet de klacht omgegaan. Ziezo stel er wordt controle gedaan, meconiumhoudend vruchtwater kan niet gecontroleerd worden maar is wel een beduidend risico en oorzaak van neonatale sterfte, dus als ik na die controle naar hjuis wordt gestuurd met de boodscvhap ,w8 maar tot de 43 ben ik nog geen stap verder natuurlijk, er bestaat altijd dat risico van meconiumhoudend vruchtwater en de gevolgen van aspiratie hiervan. er staat duidelijk in die folder dat "leven voelen" een belangrijk signaal is. Dus hij moet niet ijlen over "baby grootte blablabla". Als ze alle onderzoeken doen er is niks aan de hand met de baby, dan hoef jij je ook geen zorgen te maken. In het folder staat namelijk ook dat er geen reden is om de zwangerschap af te breken als alles goed gaat met de baby

NoHide
28-04-2006, 07:22

Meid....ik kan je maar 1 tip geven en dat is de situatie bij de artsen zwaar gaan overdrijven.....als je eerlijk bent nemen ze je niet meer serieus vaak... En eigenlijk moet je gewoon gaan eisen dat je bevalt.....zeg gewoon ik kan het lichamelijk niet meer aan....zeg dat je te oververmoeid ben van de zwangerschap omdat je niet meer goed kan slapen met die dikke buik....verzin er op los... Het is misschien wel liegen maar jah als ze jou niet serieus nemen moet je iets:rolleyes:

bruidssuiker
28-04-2006, 08:12
Bij mij heeft de verloskundige ooit gezegd dat het eigen keus mag zijn om tot 43 weken door te gaan. Met 42 heb je recht op inleiding en wil je zelf nog liever wachten op een spontane bevalling mag je tot 43 weken doorgaan. IK zou zeggen eis wat je wilt. Ben je tot op heden ook nog niet gestript??

oemtarik
28-04-2006, 09:34
maar meid, als je zorgen komt dan moet je gewoo bellen de huisarts, je verolskundige, het gaat om jou baby en om jouw dus als je twijfelt gewoon bellen

TheMansion
28-04-2006, 10:04
Was ook met 42 wk naar het zkh gegaan...gek werd ik ervan...wilde bevallen. Had overal genoeg van...maar zei meneer op een vrijdag (was 42 wk en 2 dg) dat het eigen risico was en als ik perse al wilde bevallen dat ik op maandagochtend naar de betreffende afd moest komen. Zo gezegd zo gedaan....als het aan de dok had gelegen zouden we wachten tot de kleine zich vanzelf aankondigde, maar deed ie natuurlijk niet. Dus meid als je er genoeg van heb......gaan met die banaan!! Veel geluk Kus kus

houda99
28-04-2006, 12:26
Wat zegt je verloskundige hier van. Net zoals nohide als zei zwaar overdrijven zodat ze je serieus nemen. En vind het echt een slecht ziekenhuis dat ze je maar 1 x per week controleren. Elke zienkenhuis gaat anders om met deze problemen. Ik moest na 40 weken om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. De baby is toen met 41 weken geboren. De artsen hadden het liefst dat ik gelijk bij 40 weken werd ingeleid :moe: Ik had echt het gevoel dat ze snel van me af wouden, maar ik heb gewoon gezegd dat ik het absoluut niet wou voor 42 weken.

shakirabouss
28-04-2006, 12:32
Meid....ik kan je maar 1 tip geven en dat is de situatie bij de artsen zwaar gaan overdrijven.....als je eerlijk bent nemen ze je niet meer serieus vaak... En eigenlijk moet je gewoon gaan eisen dat je bevalt.....zeg gewoon ik kan het lichamelijk niet meer aan....zeg dat je te oververmoeid ben van de zwangerschap omdat je niet meer goed kan slapen met die dikke buik....verzin er op los... Het is misschien wel liegen maar jah als ze jou niet serieus nemen moet je iets:rolleyes: Ja idd, maar bij mij is het niet overdrijven, ik word moe van de bekkeninstabiliteit, de pijn is niet meer te verdragen én ik kan iet slapen slaap twee uurtjes per avond hoogstens dus ben daadwerkelijk oververmoeid, het antwoord van mijn gynacoloog hierop: Je zult verbaasd staan wat voor een energie je zult krijgen bij de bevalling??? moehiem ben niet tevreden over zijn antwoorden, heb vandaag mn huisarts gebeld en hij is bekend met het rapport van dr. slikke van het uva hierover. Hij zei: Als ze jou maandag geen hele goede argumenten geven waarom ze willen wachten en ze het probleem niet met je willen oplossen dan kan ik switchen van gyni. Volgens hem moest ik ze vertellen wat ik had gelezen en dat daar zwaarwegende en goede argumenten tegenover moeten staan willen ze wachten tot de 43.

shakirabouss
28-04-2006, 12:38
Wat zegt je verloskundige hier van. Net zoals nohide als zei zwaar overdrijven zodat ze je serieus nemen. En vind het echt een slecht ziekenhuis dat ze je maar 1 x per week controleren. Elke zienkenhuis gaat anders om met deze problemen. Ik moest na 40 weken om de dag naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. De baby is toen met 41 weken geboren. De artsen hadden het liefst dat ik gelijk bij 40 weken werd ingeleid :moe: Ik had echt het gevoel dat ze snel van me af wouden, maar ik heb gewoon gezegd dat ik het absoluut niet wou voor 42 weken. Ja om de week en vorige week geeneens een echo!!!Ik hebgeen verloskundige maar heb alleen een gynacoloog vanwege medische indicatie. Ik vind het ook slecht. Ik voel de baby minder, ga nog wat uurtjes afwachten ( tot mn man terug is van de vrijdag salaat) maar dan echt bellen.Ik voel hem nog wel, maar minder regelmatig dan normaal. Ik zit hier echt te stressen.

Lella_La3rossa
28-04-2006, 13:16
Ik vind het echt goed van je, dat je je zo ingelezen hebt op dit onderwerp. Tbarkellah 3lik. Zoals meerdere mensen hebben aangegeven moet je het gewoon eisen. Zo simpel is het. Die gynaecoloog is ook maar een mens. Jij weet wat je voelt en niemand anders. Dus ga er gewoon voor, heel veel sbar en succes gewenst inshaƔllah bij de bevalling.

shakirabouss
28-04-2006, 13:33
Ik vind het echt goed van je, dat je je zo ingelezen hebt op dit onderwerp. Tbarkellah 3lik. Zoals meerdere mensen hebben aangegeven moet je het gewoon eisen. Zo simpel is het. Die gynaecoloog is ook maar een mens. Jij weet wat je voelt en niemand anders. Dus ga er gewoon voor, heel veel sbar en succes gewenst inshaƔllah bij de bevalling. Dankje wel zwina, icnhaa Allah swt!!