Bekijk originele versie : Gedwongen huwelijk
Mijn nicht (haar moeder is een tante van mij) is een paar jaar geleden gedwongen te trouwen met haar neef (familie van haar vaders kant), zij die dat niet wilde heeft toch naar de wens van haar vader geluistert. Maar er ging zoveel mis. Hij heeft haar leven verziekt. Hij heeft echt misbruik van haar gemaakt.
Nu na zoveel gebeurtenissen verder is ze eindelijk gescheiden (hij wou eerst niet!) . En geloof me, miskina zij heeft heel veel sbar gehad, maar uiteindelijk kon ze niet meer.
Dus als je dit leest Sofia, jij bent de beste! m'n liefste nicht.
:zwaai:
C_warrior
23-05-2003, 16:10
Ik ken ook iemand die hier doorheen gaat.
Het zijn meestal die lieve mensen die niemand willen kwetsen en zeker niet hun ouders, maar soms is het harde reactie beter voor een goede toekomst later wat je ouders nog blijer maken als ze zien dat het goed gaat met hun dochter ofniet?
daar gaat het toch allemaal om om de geluk van je Dochter
divalatifa
23-05-2003, 16:35
ik begrijp uberhaubt niet waarom er ouders zijn die hun dochter of zoon met iemand dwingen te trouwen.....
zoooooooooooo erruuug, gedwongen huwelijk, ik wil er niet van horen, dat is zo slecht, met slechte gevolgen.
maar insha allah komt het goed met diegene
Salaam,
Het is zo omdat zij ze3ma "de perfecte " mensen kennen waarmee hun zoon of dochter best mee trouwt. En zoals eerder is gezegd moet de vrouw in stemmen in het huwelijk....Het uithuwlijk is gewoon cultuurgebonden en heeft niets met de Islaam te maken, hoewel sommige dat wel doen. Maar goed...Ik wens gewoon degene waar ze ook zijn, uitgehuwelijkt zijn gewoon sbar te hebben, en Allah(swt) zal ze redden uit deze 'onmenselijk' situatie.
Ma3asalaam Liloesh
Salaam Ciham,
Heel vervelend allemaal maar wel lief dat je haar laat weten dat je met haar meeleeft. Echt Sweet van je!!!
Beslamaa
salimma19
23-05-2003, 16:50
Tja.......je hebt van die debiele mensen.......en wat sexmaster zegt slaat nergens op........dit is geen Marokkanenprobleem.....het gebeurt ook bij Turken, Afghanen, Surinamers enz.
in ieder geval wens ik het niemand toe te trouwen met iemand van wie ze niet houden...
Ik begrijp alleen 1 ding niet. Als je voor de Marokkaanse wet trouwt moet jij toch ook tekenen. Als je niet wil waarom teken je dan??? Dat snap ik effe niet....
:zwaai:
Omdat je MOET tekenen van "lieve" papa en mama
salimma19
23-05-2003, 17:07
NIKS MOET!!!!!!!!!!!!!
Wallah als ik niet wil doe ik het niet. Ze mogen me slaan, alles verbieden, vermoorden I don't care...........alles is beter dan je leven lang doorbrengen met iemand waar je niet van houd........
Tja makkelijk praten ik weet het........maar ik zou echt voet bij stuk houden....en ze de koran laten zien en hadith waarin de profeet zegt dat het uithuwelijken van een meisje tegen haar wil HARAM is.... :kwaad: :kwaad: :kwaad:
Meryam20
23-05-2003, 17:09
Je kan het wel voor je ouders doen, en ik kan het me goed voorstellen dat je voor hun die beslissing neemt ten nadelen van je zelf!!!! Maar ik denk dat je ouders je liever gelukkig zien dan ongelukkig alleen maar omdat je het voor hun heb gedaan!! En een huwelijk duurt geen week, geen maand, geen jaar het is voor eeuwig!!! Ik denk dat geen ouder wil dat haar/zijn kind eeuwig ongelukkig is!!!!
Denk er goed over na en overleg het met je ouders zou ik zeggen!!!!
salimma19
23-05-2003, 17:12
Meryam20 sommige ouders begrijpen dat niet........je kan het altijd proberen natuurlijk........maar als ze je blijven dwingen zit er niks anders op dan gewoon weigeren te trouwen. Sommige ouders vinden hun 'eer' belangrijker dan het geluk van hun zoon/dochter.... :jammer:
Meryam20
23-05-2003, 17:16
salimma19 nou ik kan me niet voorstellen als je aan je ouders duidelijk vertelt wat het voor je betekent en dat er na een scheiding misschien ook helemaal geen eer meer is!!!! Die ouders denken dat het net zo makkelijk gaat als hun tijd!!!
Gewoon veel met ze praten en overtuigen!!
Origineel gepost door divalatifa
ik begrijp uberhaubt niet waarom er ouders zijn die hun dochter of zoon met iemand dwingen te trouwen.....
Meestal gaat het om familie-belangen....echt triest...ouders hebben niet door dat ze het leven van hun dochter of zoon (zelfs bij jongens komt het voor hoor, vaker dan je denkt) kapot maken.... :(
Origineel gepost door chabab
Ik ken ook iemand die hier doorheen gaat.
Het zijn meestal die lieve mensen die niemand willen kwetsen en zeker niet hun ouders, maar soms is het harde reactie beter voor een goede toekomst later wat je ouders nog blijer maken als ze zien dat het goed gaat met hun dochter ofniet?
daar gaat het toch allemaal om om de geluk van je Dochter
Inderdaad...in veel gevallen gaat het om hele lieve mensen die hier de dupe van zijn....... :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.